The purpose of this study was to examine leadership characteristics of elementary school principals as they relate to gender as perceived by teachers. Data were collected from 16 female principals, 26 male principals and 474 teachers in the city of Eskişehir, Turkey. The scale for this study, “Characteristics of Effective School Principals” (CESP), was developed and tested by the authors of this paper. The results of the study indicated that there were no differences between female principals' characteristics and male principals' characteristics.
Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin sahip olduğu liderlik niteliklerini cinsiyet değişkenleri açısından inceleyerek, bayan ve erkek okul yöneticilerinin sahip oldukları liderlik niteliklerinin ne derece farklılaştıklarını belirlemektir. Çalışmanın örneklemini, Eskişehir Merkez İlköğretim Okullarında görev yapan 16 kadın, 26 erkek okul yöneticisi ile 474 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Etkili Lider Nitelikleri Ölçeği” (ELNÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, farklı cinsiyetteki okul yöneticilerinin liderlik davranışları açısından aralarında anlamlı farklılıklar olmadığını göstermiş olup bulgular önceki araştırmaları destekler niteliktedir. Ayrıca, araştırma bulguları,bayan ve erkek okul müdürlerinin etkili liderlik niteliklerine sahip olma derecelerinin ortanın üzerinde olduğunu göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 31 Sayı: 31 |