BibTex RIS Kaynak Göster

Deconstructionist Aproach in Teaching Literature

Yıl 2002, Cilt: 30 Sayı: 30, 245 - 252, 01.01.2002

Öz

Yapıbozucu (Deconstruction) edebi metod Yapısalcılık ötesi (Post-structuralism) edebi metodun en temel ürünüdür. 1966'da Jacques Derrida'nın Amerika'da Johns Hopkins Üniversitesi'nde ‘Structures, Signs, and Play in the Discourse of the Human Sciences' (İnsanbilimlerde Yapı, Gösterge ve Oyun) adlı bildirisiyle başlamıştır. Yapıbozuculuk dilin bir dizge içersinde hareket ettiğini, böylece bir metnin sınırlarını bütünlüğünü ve kesin anlamlarını ortaya koyacak bir zemin sağladığını varsayan tüm metodlara karşı çıkan eleştirel bir tutumdur. Kuşkucu bir yaklaşım ve okuma biçimidir, çünkü yapıbozum dilin kayganlık ve belirsizlikler içersinde hareket eden bir oluşum olduğunu, bu nedenle kesin ve belirli anlamlar üretemeyeceğini öne sürer. Yapıbozucu edebi metodun amacı bir edebi metinde bulunan çelişen düşünce ve ifadeleri sergilemek ve bu düşüncelerin edebi metnin sabit ve belirli gibi görünen yapısını ve anlamını sarsarak farklı yorumlara dönüştürebileceğini göstermektir.

Yapıbozucu Metodla Edebiyat Öğretimi

Yıl 2002, Cilt: 30 Sayı: 30, 245 - 252, 01.01.2002

Öz

Yapıbozucu (Deconstruction) edebi metod Yapısalcılık ötesi (Post-structuralism) edebi metodun en temel ürünüdür. 1966'da Jacques Derrida'nın Amerika'da Johns Hopkins Üniversitesi'nde ‘Structures, Signs, and Play in the Discourse of the Human Sciences' (İnsanbilimlerde Yapı, Gösterge ve Oyun) adlı bildirisiyle başlamıştır. Yapıbozuculuk dilin bir dizge içersinde hareket ettiğini, böylece bir metnin sınırlarını bütünlüğünü ve kesin anlamlarını ortaya koyacak bir zemin sağladığını varsayan tüm metodlara karşı çıkan eleştirel bir tutumdur. Kuşkucu bir yaklaşım ve okuma biçimidir, çünkü yapıbozum dilin kayganlık ve belirsizlikler içersinde hareket eden bir oluşum olduğunu, bu nedenle kesin ve belirli anlamlar üretemeyeceğini öne sürer. Yapıbozucu edebi metodun amacı bir edebi metinde bulunan çelişen düşünce ve ifadeleri sergilemek ve bu düşüncelerin edebi metnin sabit ve belirli gibi görünen yapısını ve anlamını sarsarak farklı yorumlara dönüştürebileceğini göstermektir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Araş. Gör. A. Serdar Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 30 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Öztürk, A. G. A. S. (2002). Yapıbozucu Metodla Edebiyat Öğretimi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 30(30), 245-252.
AMA Öztürk AGAS. Yapıbozucu Metodla Edebiyat Öğretimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ocak 2002;30(30):245-252.
Chicago Öztürk, Araş. Gör. A. Serdar. “Yapıbozucu Metodla Edebiyat Öğretimi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30, sy. 30 (Ocak 2002): 245-52.
EndNote Öztürk AGAS (01 Ocak 2002) Yapıbozucu Metodla Edebiyat Öğretimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30 30 245–252.
IEEE A. G. A. S. Öztürk, “Yapıbozucu Metodla Edebiyat Öğretimi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 30, sy. 30, ss. 245–252, 2002.
ISNAD Öztürk, Araş. Gör. A. Serdar. “Yapıbozucu Metodla Edebiyat Öğretimi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30/30 (Ocak 2002), 245-252.
JAMA Öztürk AGAS. Yapıbozucu Metodla Edebiyat Öğretimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30:245–252.
MLA Öztürk, Araş. Gör. A. Serdar. “Yapıbozucu Metodla Edebiyat Öğretimi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 30, sy. 30, 2002, ss. 245-52.
Vancouver Öztürk AGAS. Yapıbozucu Metodla Edebiyat Öğretimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30(30):245-52.