BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenin Kariyer Gelişiminde Müdürün Görevleri

Yıl 2001, Cilt: 28 Sayı: 28, 513 - 529, 01.09.2001

Öz

Araştırmanın ana amacı, resmi İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmen görüşlerine göre, öğretmenin kariyer gelişiminde ölçekte ifade edilen maddelerin, müdürlerin görevlerin``ne düzeyde gerçekleştirdiğini ölçmeye yöneliktir. Bu ana amaç altında, yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin, cinsiyet, kıdem.Mezun olunan okul ve hizmetiçi eğitim ile ilgili değişkenlere göre modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini istanbul ili Esenler İlçesindeki yönetici ve öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklemi yansız olarak belirlenmiş 12 müdür ve 91 öğretmen oluşturmuştur. Öğretmenlerin genel görüşleri ortalama şeklinde verilmiştir. Ayrıca kişisel değişkenlere göre, cinsiyet, öğretmen yönetici değişkenlerine göre farklılığı belirlemek için t testi, kıdem,alınan hizmetiçi eğitim ve mezun olunan okul değişkenlerim göre farklılığın kaynağı için tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Varyans analizi sonucunda farklılığın belirdiği değişkenlerde bunun kaynağının tespiti için TUKEY HSD testi yapılmıştır. Sonuçlar bu bağlamda yorumlanmıştır.

Öğretmenin Kariyer Gelişiminde Müdürün Görevleri

Yıl 2001, Cilt: 28 Sayı: 28, 513 - 529, 01.09.2001

Öz

Araştırmanın ana amacı, resmi İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmen görüşlerine göre, öğretmenin kariyer gelişiminde ölçekte ifade edilen maddelerin, müdürlerin görevlerin``ne düzeyde gerçekleştirdiğini ölçmeye yöneliktir. Bu ana amaç altında, yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin, cinsiyet, kıdem.Mezun olunan okul ve hizmetiçi eğitim ile ilgili değişkenlere göre modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini istanbul ili Esenler İlçesindeki yönetici ve öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklemi yansız olarak belirlenmiş 12 müdür ve 91 öğretmen oluşturmuştur. Öğretmenlerin genel görüşleri ortalama şeklinde verilmiştir. Ayrıca kişisel değişkenlere göre, cinsiyet, öğretmen yönetici değişkenlerine göre farklılığı belirlemek için t testi, kıdem,alınan hizmetiçi eğitim ve mezun olunan okul değişkenlerim göre farklılığın kaynağı için tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Varyans analizi sonucunda farklılığın belirdiği değişkenlerde bunun kaynağının tespiti için TUKEY HSD testi yapılmıştır. Sonuçlar bu bağlamda yorumlanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Aysan Bakioğlu Bu kişi benim

Arş. Gör. Yusuf İnandı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 28 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Bakioğlu, D. D. A., & İnandı, A. G. Y. (2001). Öğretmenin Kariyer Gelişiminde Müdürün Görevleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 28(28), 513-529.
AMA Bakioğlu DDA, İnandı AGY. Öğretmenin Kariyer Gelişiminde Müdürün Görevleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Eylül 2001;28(28):513-529.
Chicago Bakioğlu, Doç. Dr. Aysan, ve Arş. Gör. Yusuf İnandı. “Öğretmenin Kariyer Gelişiminde Müdürün Görevleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28, sy. 28 (Eylül 2001): 513-29.
EndNote Bakioğlu DDA, İnandı AGY (01 Eylül 2001) Öğretmenin Kariyer Gelişiminde Müdürün Görevleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28 28 513–529.
IEEE D. D. A. Bakioğlu ve A. G. Y. İnandı, “Öğretmenin Kariyer Gelişiminde Müdürün Görevleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 28, sy. 28, ss. 513–529, 2001.
ISNAD Bakioğlu, Doç. Dr. Aysan - İnandı, Arş. Gör. Yusuf. “Öğretmenin Kariyer Gelişiminde Müdürün Görevleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28/28 (Eylül 2001), 513-529.
JAMA Bakioğlu DDA, İnandı AGY. Öğretmenin Kariyer Gelişiminde Müdürün Görevleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;28:513–529.
MLA Bakioğlu, Doç. Dr. Aysan ve Arş. Gör. Yusuf İnandı. “Öğretmenin Kariyer Gelişiminde Müdürün Görevleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 28, sy. 28, 2001, ss. 513-29.
Vancouver Bakioğlu DDA, İnandı AGY. Öğretmenin Kariyer Gelişiminde Müdürün Görevleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;28(28):513-29.