BibTex RIS Kaynak Göster

İşbirliğine Dayalı (Kubaşık) Öğrenme Yönteminin Yüksek Öğretim Sınıflarında Kullanılması

Yıl 2001, Cilt: 28 Sayı: 28, 593 - 612, 01.09.2001

Öz

Öğrencileri; zihinleri birer "boş levha" olan pasif alıcılar olarak gören geleneksel eğitim anlayışı yerine onları, bilgiyi keşfeden, birbiri ile ilişkilendirerek yenilerini üreten ve transfer eden bireyler olarak görmek,çağdaş Batı eğitim anlayışının felsefesini oluşturmaktadır. Bu anlayış,üniversite öğretim elemanlarını; öğrencilerinin zeka ve yeteneklerini en üst düzeyde geliştirmelerine yardımcı olmak suretiyle onların, başarılı birer meslek insanı olarak topluma katılmalarını sağlama görevi ile karşı karşıya getirmiştir, iş ve çalışma hayatında bireylerin bir biriyle amansız şekilde yarışmasını gerektiren bu anlayış, eğitimin yarışmacı karaktere sahip hale gelmesi sonucunu doğurmuştur. Günümüz Amerikan yükseköğretimi ve pek çok fenomeni ile yakından etkilediği Türk yüksek öğretim sisteminin belirgin karakteri, yarışmacı anlayışa sahip oluşudur. Öte yandan hızla değişen dünyamızda hemen her büyük başarının arkasında uyumlu bir "ekip çalışması" bulunduğu gerçeği de yadsınamaz. Ekip çalışmasına yatkın bireylerin yetiştirilmesinin yolu yarışmacı ya da bireyselci eğitim anlayışı olmamalıdır.Bu makalede, iş birliğine dayalı (kubaşık) öğrenme yönteminin yükseköğretim kurumlarımızda etkili bir ögrenme öğretme yöntemi olarak uygulanıp uygulanamayacağı tartışılmış, konuya ilişkin literatür gözden geçirilerek uygulamada dikkat edilecek hususlar belirlenmiştir.

İşbirliğine Dayalı (Kubaşık) Öğrenme Yönteminin Yüksek Öğretim Sınıflarında Kullanılması

Yıl 2001, Cilt: 28 Sayı: 28, 593 - 612, 01.09.2001

Öz

Öğrencileri; zihinleri birer "boş levha" olan pasif alıcılar olarak gören geleneksel eğitim anlayışı yerine onları, bilgiyi keşfeden, birbiri ile ilişkilendirerek yenilerini üreten ve transfer eden bireyler olarak görmek,çağdaş Batı eğitim anlayışının felsefesini oluşturmaktadır. Bu anlayış,üniversite öğretim elemanlarını; öğrencilerinin zeka ve yeteneklerini en üst düzeyde geliştirmelerine yardımcı olmak suretiyle onların, başarılı birer meslek insanı olarak topluma katılmalarını sağlama görevi ile karşı karşıya getirmiştir, iş ve çalışma hayatında bireylerin bir biriyle amansız şekilde yarışmasını gerektiren bu anlayış, eğitimin yarışmacı karaktere sahip hale gelmesi sonucunu doğurmuştur. Günümüz Amerikan yükseköğretimi ve pek çok fenomeni ile yakından etkilediği Türk yüksek öğretim sisteminin belirgin karakteri, yarışmacı anlayışa sahip oluşudur. Öte yandan hızla değişen dünyamızda hemen her büyük başarının arkasında uyumlu bir "ekip çalışması" bulunduğu gerçeği de yadsınamaz. Ekip çalışmasına yatkın bireylerin yetiştirilmesinin yolu yarışmacı ya da bireyselci eğitim anlayışı olmamalıdır.Bu makalede, iş birliğine dayalı (kubaşık) öğrenme yönteminin yükseköğretim kurumlarımızda etkili bir ögrenme öğretme yöntemi olarak uygulanıp uygulanamayacağı tartışılmış, konuya ilişkin literatür gözden geçirilerek uygulamada dikkat edilecek hususlar belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Ali Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 28 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Yılmaz, Y. D. D. A. (2001). İşbirliğine Dayalı (Kubaşık) Öğrenme Yönteminin Yüksek Öğretim Sınıflarında Kullanılması. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 28(28), 593-612.
AMA Yılmaz YDDA. İşbirliğine Dayalı (Kubaşık) Öğrenme Yönteminin Yüksek Öğretim Sınıflarında Kullanılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Eylül 2001;28(28):593-612.
Chicago Yılmaz, Yrd. Doç. Dr. Ali. “İşbirliğine Dayalı (Kubaşık) Öğrenme Yönteminin Yüksek Öğretim Sınıflarında Kullanılması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28, sy. 28 (Eylül 2001): 593-612.
EndNote Yılmaz YDDA (01 Eylül 2001) İşbirliğine Dayalı (Kubaşık) Öğrenme Yönteminin Yüksek Öğretim Sınıflarında Kullanılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28 28 593–612.
IEEE Y. D. D. A. Yılmaz, “İşbirliğine Dayalı (Kubaşık) Öğrenme Yönteminin Yüksek Öğretim Sınıflarında Kullanılması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 28, sy. 28, ss. 593–612, 2001.
ISNAD Yılmaz, Yrd. Doç. Dr. Ali. “İşbirliğine Dayalı (Kubaşık) Öğrenme Yönteminin Yüksek Öğretim Sınıflarında Kullanılması”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28/28 (Eylül 2001), 593-612.
JAMA Yılmaz YDDA. İşbirliğine Dayalı (Kubaşık) Öğrenme Yönteminin Yüksek Öğretim Sınıflarında Kullanılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;28:593–612.
MLA Yılmaz, Yrd. Doç. Dr. Ali. “İşbirliğine Dayalı (Kubaşık) Öğrenme Yönteminin Yüksek Öğretim Sınıflarında Kullanılması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 28, sy. 28, 2001, ss. 593-12.
Vancouver Yılmaz YDDA. İşbirliğine Dayalı (Kubaşık) Öğrenme Yönteminin Yüksek Öğretim Sınıflarında Kullanılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;28(28):593-612.