Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu tarafından 1999-2000 öğretim yılında ilköğretim okulları 5.Sınıflarda okutulmak üzere 2503 sayılı tebliğler dergisi île önerilen Türkçe ders kitaplarındaki okuma metinleriyle ilgili sorular; soruluş amaçlarına, hazırlanış şekillerinç (klasik, essey, vb.) ve cevap kaynaklarına (metin içi, metin dış ve metinler arası) göre analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, soruların büyük bir çoğunluğunun öğrencileri ezbere yönlendirdiğini, değerlendirme, sonucu tahmin etme gibi düşünme ve yargılamayı gerektiren sorulara ya hiç yer verilmediğini ya da oldukça az yer verildiğini göstermektedir.
Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu tarafından 1999-2000 öğretim yılında ilköğretim okulları 5.Sınıflarda okutulmak üzere 2503 sayılı tebliğler dergisi île önerilen Türkçe ders kitaplarındaki okuma metinleriyle ilgili sorular; soruluş amaçlarına, hazırlanış şekillerinç (klasik, essey, vb.) ve cevap kaynaklarına (metin içi, metin dış ve metinler arası) göre analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, soruların büyük bir çoğunluğunun öğrencileri ezbere yönlendirdiğini, değerlendirme, sonucu tahmin etme gibi düşünme ve yargılamayı gerektiren sorulara ya hiç yer verilmediğini ya da oldukça az yer verildiğini göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 26 Sayı: 26 |