BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Okulları 5. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Okuma Metinleriyle İlgili Soruların Analizi

Yıl 2001, Cilt: 26 Sayı: 26, 169 - 178, 01.07.2001

Öz

Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu tarafından 1999-2000 öğretim yılında ilköğretim okulları 5.Sınıflarda okutulmak üzere 2503 sayılı tebliğler dergisi île önerilen Türkçe ders kitaplarındaki okuma metinleriyle ilgili sorular; soruluş amaçlarına, hazırlanış şekillerinç (klasik, essey, vb.) ve cevap kaynaklarına (metin içi, metin dış ve metinler arası) göre analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, soruların büyük bir çoğunluğunun öğrencileri ezbere yönlendirdiğini, değerlendirme, sonucu tahmin etme gibi düşünme ve yargılamayı gerektiren sorulara ya hiç yer verilmediğini ya da oldukça az yer verildiğini göstermektedir.

İlköğretim Okulları 5. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Okuma Metinleriyle İlgili Soruların Analizi

Yıl 2001, Cilt: 26 Sayı: 26, 169 - 178, 01.07.2001

Öz

Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu tarafından 1999-2000 öğretim yılında ilköğretim okulları 5.Sınıflarda okutulmak üzere 2503 sayılı tebliğler dergisi île önerilen Türkçe ders kitaplarındaki okuma metinleriyle ilgili sorular; soruluş amaçlarına, hazırlanış şekillerinç (klasik, essey, vb.) ve cevap kaynaklarına (metin içi, metin dış ve metinler arası) göre analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, soruların büyük bir çoğunluğunun öğrencileri ezbere yönlendirdiğini, değerlendirme, sonucu tahmin etme gibi düşünme ve yargılamayı gerektiren sorulara ya hiç yer verilmediğini ya da oldukça az yer verildiğini göstermektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Hayati Akyol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 26 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Akyol, D. D. H. (2001). İlköğretim Okulları 5. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Okuma Metinleriyle İlgili Soruların Analizi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 26(26), 169-178.
AMA Akyol DDH. İlköğretim Okulları 5. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Okuma Metinleriyle İlgili Soruların Analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Temmuz 2001;26(26):169-178.
Chicago Akyol, Doç. Dr. Hayati. “İlköğretim Okulları 5. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Okuma Metinleriyle İlgili Soruların Analizi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26, sy. 26 (Temmuz 2001): 169-78.
EndNote Akyol DDH (01 Temmuz 2001) İlköğretim Okulları 5. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Okuma Metinleriyle İlgili Soruların Analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26 26 169–178.
IEEE D. D. H. Akyol, “İlköğretim Okulları 5. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Okuma Metinleriyle İlgili Soruların Analizi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 26, sy. 26, ss. 169–178, 2001.
ISNAD Akyol, Doç. Dr. Hayati. “İlköğretim Okulları 5. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Okuma Metinleriyle İlgili Soruların Analizi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26/26 (Temmuz 2001), 169-178.
JAMA Akyol DDH. İlköğretim Okulları 5. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Okuma Metinleriyle İlgili Soruların Analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;26:169–178.
MLA Akyol, Doç. Dr. Hayati. “İlköğretim Okulları 5. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Okuma Metinleriyle İlgili Soruların Analizi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 26, sy. 26, 2001, ss. 169-78.
Vancouver Akyol DDH. İlköğretim Okulları 5. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Okuma Metinleriyle İlgili Soruların Analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;26(26):169-78.