BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Yöntemlerin Değerlendirilmesi

Yıl 2001, Cilt: 26 Sayı: 26, 257 - 276, 01.07.2001

Öz

Bir ülkenin okur yazarlık oranı, o ülkenin gelişmişlik düzeyinin göstergelerindendir. Gelişmiş ülkelerce 6-7 kişiye bir gazete düşerken, ülkemizde yaklaşık 70 kişiye bir gazete düşmektedir. Bu aradaki önemli farkın tek nedeni olarak gelişmişlik düzeyinin göstermek belki haksızlık olur. Okuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemlerin de bunda etkisinin olduğu söylenebilir. Çünkü okuma yazma öğrenirken zorlanan bir kişide oluşacak olan okuma korkusu, bunun sonucu olarak okumadan ve her türlü yazılı materyalden soğuması, kişinin okumaya olan ilgisini de olumsuz yönde etkileyecektir. Bu nedenle okuma yazma öğretiminde kullanılacak yöntemi seçerken, en kısa sürede okuma yazma öğretmekten daha çok, işlek, doğru, anlamlı ve okuduğunu anlayan bireylerin yetişmesini sağlayacak yöntemin seçilmesine özen göstermek gerekecektir. İlkokuma yazma ögretiminde kullanılan bireşim, Çözümleme ve Karma Yöntemin değerlendirilmesine yönelik olarak hazırlanan bu çalışma, bu yöntemleri karşılaştırmak ve bu konuda sınıf öğretmenlerinin görüşlerini saptamak amacıyla hazırlanmıştır.

İlkokuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Yöntemlerin Değerlendirilmesi

Yıl 2001, Cilt: 26 Sayı: 26, 257 - 276, 01.07.2001

Öz

Bir ülkenin okur yazarlık oranı, o ülkenin gelişmişlik düzeyinin göstergelerindendir. Gelişmiş ülkelerce 6-7 kişiye bir gazete düşerken, ülkemizde yaklaşık 70 kişiye bir gazete düşmektedir. Bu aradaki önemli farkın tek nedeni olarak gelişmişlik düzeyinin göstermek belki haksızlık olur. Okuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemlerin de bunda etkisinin olduğu söylenebilir. Çünkü okuma yazma öğrenirken zorlanan bir kişide oluşacak olan okuma korkusu, bunun sonucu olarak okumadan ve her türlü yazılı materyalden soğuması, kişinin okumaya olan ilgisini de olumsuz yönde etkileyecektir. Bu nedenle okuma yazma öğretiminde kullanılacak yöntemi seçerken, en kısa sürede okuma yazma öğretmekten daha çok, işlek, doğru, anlamlı ve okuduğunu anlayan bireylerin yetişmesini sağlayacak yöntemin seçilmesine özen göstermek gerekecektir. İlkokuma yazma ögretiminde kullanılan bireşim, Çözümleme ve Karma Yöntemin değerlendirilmesine yönelik olarak hazırlanan bu çalışma, bu yöntemleri karşılaştırmak ve bu konuda sınıf öğretmenlerinin görüşlerini saptamak amacıyla hazırlanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şükran Tok Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 26 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Tok, Ş. (2001). İlkokuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Yöntemlerin Değerlendirilmesi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 26(26), 257-276.
AMA Tok Ş. İlkokuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Yöntemlerin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Temmuz 2001;26(26):257-276.
Chicago Tok, Şükran. “İlkokuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Yöntemlerin Değerlendirilmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26, sy. 26 (Temmuz 2001): 257-76.
EndNote Tok Ş (01 Temmuz 2001) İlkokuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Yöntemlerin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26 26 257–276.
IEEE Ş. Tok, “İlkokuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Yöntemlerin Değerlendirilmesi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 26, sy. 26, ss. 257–276, 2001.
ISNAD Tok, Şükran. “İlkokuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Yöntemlerin Değerlendirilmesi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26/26 (Temmuz 2001), 257-276.
JAMA Tok Ş. İlkokuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Yöntemlerin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;26:257–276.
MLA Tok, Şükran. “İlkokuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Yöntemlerin Değerlendirilmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 26, sy. 26, 2001, ss. 257-76.
Vancouver Tok Ş. İlkokuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Yöntemlerin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;26(26):257-76.