BibTex RIS Kaynak Göster

Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi

Yıl 2001, Cilt: 25 Sayı: 25, 37 - 62, 01.06.2001

Öz

Örgütleyici bilgilerin öğrenmeyi olumlu yönde etkilediğine ilişkin bir çok araştırma yapılmıştır. Bu araştırmalarda genellikle örgütleyici bilgiler yazılı olarak sunulmuştur. Bu çalışmada ise örgütleyici bilgiler hem sözel hem sayısal olarak açıklayıcı ve karşılaştırıcı nitelikte sunulmuştur. Deneysel işlem sonucunda örgütleyici bilgilerin, bilgi düzeyindeki öğrenmeleri olumlu yönde etkilediği ancak bunun anlamlı olmadığı,kavrama düzeyine ilişkin öğrenmeleri anlamlı düzeyde etkilediği, uygulama düzeyindeki öğrenmeleri,anlamlı düzeyde etkilemediği ve toplam öğrenmede olumlu katkı sağladığı ancak bunun anlamlı düzeyde olmadığı gözlenmiştir.Edilen sonuçlara göre örgütleyici bilgilerin öğrenmeye etki derecesinin iç koşullarla da ilişkili alduğu söylenebilir.

Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi

Yıl 2001, Cilt: 25 Sayı: 25, 37 - 62, 01.06.2001

Öz

Örgütleyici bilgilerin öğrenmeyi olumlu yönde etkilediğine ilişkin bir çok araştırma yapılmıştır. Bu araştırmalarda genellikle örgütleyici bilgiler yazılı olarak sunulmuştur. Bu çalışmada ise örgütleyici bilgiler hem sözel hem sayısal olarak açıklayıcı ve karşılaştırıcı nitelikte sunulmuştur. Deneysel işlem sonucunda örgütleyici bilgilerin, bilgi düzeyindeki öğrenmeleri olumlu yönde etkilediği ancak bunun anlamlı olmadığı,kavrama düzeyine ilişkin öğrenmeleri anlamlı düzeyde etkilediği, uygulama düzeyindeki öğrenmeleri,anlamlı düzeyde etkilemediği ve toplam öğrenmede olumlu katkı sağladığı ancak bunun anlamlı düzeyde olmadığı gözlenmiştir.Edilen sonuçlara göre örgütleyici bilgilerin öğrenmeye etki derecesinin iç koşullarla da ilişkili alduğu söylenebilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Yusuf Budak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 25 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Budak, Y. D. D. Y. (2001). Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25(25), 37-62.
AMA Budak YDDY. Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Haziran 2001;25(25):37-62.
Chicago Budak, Yrd. Doç. Dr. Yusuf. “Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25, sy. 25 (Haziran 2001): 37-62.
EndNote Budak YDDY (01 Haziran 2001) Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25 25 37–62.
IEEE Y. D. D. Y. Budak, “Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 25, sy. 25, ss. 37–62, 2001.
ISNAD Budak, Yrd. Doç. Dr. Yusuf. “Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25/25 (Haziran 2001), 37-62.
JAMA Budak YDDY. Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;25:37–62.
MLA Budak, Yrd. Doç. Dr. Yusuf. “Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 25, sy. 25, 2001, ss. 37-62.
Vancouver Budak YDDY. Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;25(25):37-62.