BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme

Yıl 2000, Cilt: 24 Sayı: 24, 543 - 559, 01.05.2000

Öz

Bu makalede, ülkemiz eğitimbilim araştırma geleneğinde bir nitel araştırma tekniği olarak çok az kullanılan görüşme tanıtılmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede, sosyal gerçekliği anlamada görüşme tekniğinin kullanılmasının yeri ve önemi üzerinde durulmuştur. Bir araştırma tekniği olarak görüşmenin kullanımında örneklem seçimi sorunu, geçerlik ve güvenirlik sorunu ve elde edilen sözel verilerin analizi tartışılmaya ve uygulamada karşılaşılan teknik sorunlara karşı pratik çözüm önerileri geliştirilmeye çalışılmıştır.

Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme

Yıl 2000, Cilt: 24 Sayı: 24, 543 - 559, 01.05.2000

Öz

Bu makalede, ülkemiz eğitimbilim araştırma geleneğinde bir nitel araştırma tekniği olarak çok az kullanılan görüşme tanıtılmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede, sosyal gerçekliği anlamada görüşme tekniğinin kullanılmasının yeri ve önemi üzerinde durulmuştur. Bir araştırma tekniği olarak görüşmenin kullanımında örneklem seçimi sorunu, geçerlik ve güvenirlik sorunu ve elde edilen sözel verilerin analizi tartışılmaya ve uygulamada karşılaşılan teknik sorunlara karşı pratik çözüm önerileri geliştirilmeye çalışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr Abbas Türnüklü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 24 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Türnüklü, D. A. (2000). Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543-559.
AMA Türnüklü DA. Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Mayıs 2000;24(24):543-559.
Chicago Türnüklü, Dr Abbas. “Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 24, sy. 24 (Mayıs 2000): 543-59.
EndNote Türnüklü DA (01 Mayıs 2000) Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 24 24 543–559.
IEEE D. A. Türnüklü, “Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 24, sy. 24, ss. 543–559, 2000.
ISNAD Türnüklü, Dr Abbas. “Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 24/24 (Mayıs 2000), 543-559.
JAMA Türnüklü DA. Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;24:543–559.
MLA Türnüklü, Dr Abbas. “Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 24, sy. 24, 2000, ss. 543-59.
Vancouver Türnüklü DA. Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;24(24):543-59.