Bu makalede, ülkemiz eğitimbilim araştırma geleneğinde bir nitel araştırma tekniği olarak çok az kullanılan görüşme tanıtılmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede, sosyal gerçekliği anlamada görüşme tekniğinin kullanılmasının yeri ve önemi üzerinde durulmuştur. Bir araştırma tekniği olarak görüşmenin kullanımında örneklem seçimi sorunu, geçerlik ve güvenirlik sorunu ve elde edilen sözel verilerin analizi tartışılmaya ve uygulamada karşılaşılan teknik sorunlara karşı pratik çözüm önerileri geliştirilmeye çalışılmıştır.
Bu makalede, ülkemiz eğitimbilim araştırma geleneğinde bir nitel araştırma tekniği olarak çok az kullanılan görüşme tanıtılmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede, sosyal gerçekliği anlamada görüşme tekniğinin kullanılmasının yeri ve önemi üzerinde durulmuştur. Bir araştırma tekniği olarak görüşmenin kullanımında örneklem seçimi sorunu, geçerlik ve güvenirlik sorunu ve elde edilen sözel verilerin analizi tartışılmaya ve uygulamada karşılaşılan teknik sorunlara karşı pratik çözüm önerileri geliştirilmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2000 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 24 Sayı: 24 |