BibTex RIS Kaynak Göster

Yükseköğretimde Toplam Kalite Yöntimi :Ts- En- Iso 9001 Kalite Sistem Çalışmaları Uygun Araçlardan Biri Olabilir mi?

Yıl 2000, Cilt: 21 Sayı: 21, 9 - 19, 01.02.2000

Öz

Müşterilerin istek ve ihtiyaçlarım karşılayan bir ürün (hizmet) olarak tanımlanan kalite, son yıllarda, eğitim ve öğretim kuruluşlarında önemli bir kavram olarak yerini almıştır. Başlangıçta, ticarete yönelik endüstriler için geliştirilmiş TS-EN-ISO 9000 standartlarının, günümüzde eğitim/öğretim alanlarında da uygulanabileceği ve bu standartların geliştirdiği yönetim ilkelerinin, ticaret ve/veya endüstride olduğu gibi eğitime de uygulanabileceği bazı ülkelerde yapılan çalışmalarla, ortaya konulmakta ve günümüzün gelişen kurumlarında kaliteye ulaşma çabaları, eğitim alanında da yerini atmaktadır. Eğitim sektöründe "kaliteli ürün" kavramı yerini "kaliteli insan" kavramına bırakmıştır. Bu çerçevede, yüksek öğretim kurumları toplum ve iş sektörü ile bağlantılarını yeniden gözden geçirmek durumunda kalmışlardır. Bunun nedeni, eğitim hizmetinin topluma doğrudan yansıması için "kaliteli insan" tanımına olan gereksinimdir. Buna paralel olarak, iş yaşamında uygulanan kalite yönetimi yaklaşımları yüksek öğretim kurumlarında da benimsenmek durumunda kalmıştır. Kalite yönetimi yaklaşımları Toplam Kalite Yönetimi`nin yüksek Öğretim kurumları tarafından uygulanması ve eğitime uygun yapısal düzenlemelerle, her kurum için özgün modellerin geliştirilmesi çalışmalarına başlanmıştır.

Yükseköğretimde Toplam Kalite Yöntimi :Ts- En- Iso 9001 Kalite Sistem Çalışmaları Uygun Araçlardan Biri Olabilir mi?

Yıl 2000, Cilt: 21 Sayı: 21, 9 - 19, 01.02.2000

Öz

Müşterilerin istek ve ihtiyaçlarım karşılayan bir ürün (hizmet) olarak tanımlanan kalite, son yıllarda, eğitim ve öğretim kuruluşlarında önemli bir kavram olarak yerini almıştır. Başlangıçta, ticarete yönelik endüstriler için geliştirilmiş TS-EN-ISO 9000 standartlarının, günümüzde eğitim/öğretim alanlarında da uygulanabileceği ve bu standartların geliştirdiği yönetim ilkelerinin, ticaret ve/veya endüstride olduğu gibi eğitime de uygulanabileceği bazı ülkelerde yapılan çalışmalarla, ortaya konulmakta ve günümüzün gelişen kurumlarında kaliteye ulaşma çabaları, eğitim alanında da yerini atmaktadır. Eğitim sektöründe "kaliteli ürün" kavramı yerini "kaliteli insan" kavramına bırakmıştır. Bu çerçevede, yüksek öğretim kurumları toplum ve iş sektörü ile bağlantılarını yeniden gözden geçirmek durumunda kalmışlardır. Bunun nedeni, eğitim hizmetinin topluma doğrudan yansıması için "kaliteli insan" tanımına olan gereksinimdir. Buna paralel olarak, iş yaşamında uygulanan kalite yönetimi yaklaşımları yüksek öğretim kurumlarında da benimsenmek durumunda kalmıştır. Kalite yönetimi yaklaşımları Toplam Kalite Yönetimi`nin yüksek Öğretim kurumları tarafından uygulanması ve eğitime uygun yapısal düzenlemelerle, her kurum için özgün modellerin geliştirilmesi çalışmalarına başlanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof. Dr. Belma T. Akşit Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr. Emine Aksoydan Mızıkacı Bu kişi benim

Öğr. Gör. Fatma Mızıkacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 21 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Akşit, P. D. B. T., Mızıkacı, Y. D. D. E. A., & Mızıkacı, Ö. G. F. (2000). Yükseköğretimde Toplam Kalite Yöntimi :Ts- En- Iso 9001 Kalite Sistem Çalışmaları Uygun Araçlardan Biri Olabilir mi?. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21(21), 9-19.
AMA Akşit PDBT, Mızıkacı YDDEA, Mızıkacı ÖGF. Yükseköğretimde Toplam Kalite Yöntimi :Ts- En- Iso 9001 Kalite Sistem Çalışmaları Uygun Araçlardan Biri Olabilir mi?. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Şubat 2000;21(21):9-19.
Chicago Akşit, Prof. Dr. Belma T., Yrd. Doç. Dr. Emine Aksoydan Mızıkacı, ve Öğr. Gör. Fatma Mızıkacı. “Yükseköğretimde Toplam Kalite Yöntimi :Ts- En- Iso 9001 Kalite Sistem Çalışmaları Uygun Araçlardan Biri Olabilir Mi?”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21, sy. 21 (Şubat 2000): 9-19.
EndNote Akşit PDBT, Mızıkacı YDDEA, Mızıkacı ÖGF (01 Şubat 2000) Yükseköğretimde Toplam Kalite Yöntimi :Ts- En- Iso 9001 Kalite Sistem Çalışmaları Uygun Araçlardan Biri Olabilir mi?. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21 21 9–19.
IEEE P. D. B. T. Akşit, Y. D. D. E. A. Mızıkacı, ve Ö. G. F. Mızıkacı, “Yükseköğretimde Toplam Kalite Yöntimi :Ts- En- Iso 9001 Kalite Sistem Çalışmaları Uygun Araçlardan Biri Olabilir mi?”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 21, sy. 21, ss. 9–19, 2000.
ISNAD Akşit, Prof. Dr. Belma T. vd. “Yükseköğretimde Toplam Kalite Yöntimi :Ts- En- Iso 9001 Kalite Sistem Çalışmaları Uygun Araçlardan Biri Olabilir Mi?”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21/21 (Şubat 2000), 9-19.
JAMA Akşit PDBT, Mızıkacı YDDEA, Mızıkacı ÖGF. Yükseköğretimde Toplam Kalite Yöntimi :Ts- En- Iso 9001 Kalite Sistem Çalışmaları Uygun Araçlardan Biri Olabilir mi?. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;21:9–19.
MLA Akşit, Prof. Dr. Belma T. vd. “Yükseköğretimde Toplam Kalite Yöntimi :Ts- En- Iso 9001 Kalite Sistem Çalışmaları Uygun Araçlardan Biri Olabilir Mi?”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 21, sy. 21, 2000, ss. 9-19.
Vancouver Akşit PDBT, Mızıkacı YDDEA, Mızıkacı ÖGF. Yükseköğretimde Toplam Kalite Yöntimi :Ts- En- Iso 9001 Kalite Sistem Çalışmaları Uygun Araçlardan Biri Olabilir mi?. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;21(21):9-19.