BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgi Toplumunda Kaliteli Eğitim Modeli Olarak Aktif Eğitim

Yıl 2000, Cilt: 21 Sayı: 21, 21 - 54, 01.02.2000

Öz

Yeni bir çağa girerken geriye dönüp baktığımızda, 21. yüzyıla aslında1990`lar ve öncesindeki görkemli değişimlerle erkenden girdiğimizi veya 2000`li yılların bu yıllardan bizi egemenliğe altına aldığım görüyoruz.Akıllara durgunluk veren teknolojik yenilikler, benzeri görülmemiş ekonomik imkan ve açılımlar, şaşırtıcı siyasal reformlar ve bütün yoğunluğuyla hissedilen kültürel bir yeniden doğuş dönemi olarak bu görkemli, simgesel tarih noktasını anacağız. Bünyesindeki bu değişimlerle eşiğinde bulunduğumuz dönemi geçmiş dönemlerden farklı kılan 2000`li yıllar,yaşanılan değişimin süratine bağlı olarak kendimizi, değerlerimizi ve kurumlarımızı yeniden inceleme ve yapılandırmaya bizi zorlamaktadır.21. yüzyıla erken girişi sağlayan yönelimlerin gözde temsilcileri olarak şu hususlara yer verebiliriz; Endüstri toplumundan bilgi toplumuna, ulusal ekonomiden dünya ekonomisine, kısa dönemden uzun döneme, işgücü ağırlıklı teknolojiden yüksek katma değerli teknolojiye, merkezi yönetimden yerel yönetime, temsiliyetçi demokrasiden katılımcı demokrasiye,hiyerarşiden şebekelere, kurumsal yardımdan kendi kendine yardıma, sınırlı seçeneklerden çeşitli seçenekler geçiş (Naisbitt, Aburdune, 1990:12).

Bilgi Toplumunda Kaliteli Eğitim Modeli Olarak Aktif Eğitim

Yıl 2000, Cilt: 21 Sayı: 21, 21 - 54, 01.02.2000

Öz

Yeni bir çağa girerken geriye dönüp baktığımızda, 21. yüzyıla aslında1990`lar ve öncesindeki görkemli değişimlerle erkenden girdiğimizi veya 2000`li yılların bu yıllardan bizi egemenliğe altına aldığım görüyoruz.Akıllara durgunluk veren teknolojik yenilikler, benzeri görülmemiş ekonomik imkan ve açılımlar, şaşırtıcı siyasal reformlar ve bütün yoğunluğuyla hissedilen kültürel bir yeniden doğuş dönemi olarak bu görkemli, simgesel tarih noktasını anacağız. Bünyesindeki bu değişimlerle eşiğinde bulunduğumuz dönemi geçmiş dönemlerden farklı kılan 2000`li yıllar,yaşanılan değişimin süratine bağlı olarak kendimizi, değerlerimizi ve kurumlarımızı yeniden inceleme ve yapılandırmaya bizi zorlamaktadır.21. yüzyıla erken girişi sağlayan yönelimlerin gözde temsilcileri olarak şu hususlara yer verebiliriz; Endüstri toplumundan bilgi toplumuna, ulusal ekonomiden dünya ekonomisine, kısa dönemden uzun döneme, işgücü ağırlıklı teknolojiden yüksek katma değerli teknolojiye, merkezi yönetimden yerel yönetime, temsiliyetçi demokrasiden katılımcı demokrasiye,hiyerarşiden şebekelere, kurumsal yardımdan kendi kendine yardıma, sınırlı seçeneklerden çeşitli seçenekler geçiş (Naisbitt, Aburdune, 1990:12).

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Sabahat Bayrak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 21 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Bayrak, Y. D. D. S. (2000). Bilgi Toplumunda Kaliteli Eğitim Modeli Olarak Aktif Eğitim. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21(21), 21-54.
AMA Bayrak YDDS. Bilgi Toplumunda Kaliteli Eğitim Modeli Olarak Aktif Eğitim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Şubat 2000;21(21):21-54.
Chicago Bayrak, Yrd. Doç. Dr. Sabahat. “Bilgi Toplumunda Kaliteli Eğitim Modeli Olarak Aktif Eğitim”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21, sy. 21 (Şubat 2000): 21-54.
EndNote Bayrak YDDS (01 Şubat 2000) Bilgi Toplumunda Kaliteli Eğitim Modeli Olarak Aktif Eğitim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21 21 21–54.
IEEE Y. D. D. S. Bayrak, “Bilgi Toplumunda Kaliteli Eğitim Modeli Olarak Aktif Eğitim”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 21, sy. 21, ss. 21–54, 2000.
ISNAD Bayrak, Yrd. Doç. Dr. Sabahat. “Bilgi Toplumunda Kaliteli Eğitim Modeli Olarak Aktif Eğitim”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21/21 (Şubat 2000), 21-54.
JAMA Bayrak YDDS. Bilgi Toplumunda Kaliteli Eğitim Modeli Olarak Aktif Eğitim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;21:21–54.
MLA Bayrak, Yrd. Doç. Dr. Sabahat. “Bilgi Toplumunda Kaliteli Eğitim Modeli Olarak Aktif Eğitim”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 21, sy. 21, 2000, ss. 21-54.
Vancouver Bayrak YDDS. Bilgi Toplumunda Kaliteli Eğitim Modeli Olarak Aktif Eğitim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;21(21):21-54.