BibTex RIS Kaynak Göster

Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları

Yıl 2000, Cilt: 21 Sayı: 21, 97 - 109, 01.02.2000

Öz

OECD-CERI (Eğitimde Yenilik ve Araştırma Merkezi) tarafından yürütülen INES (Uluslararası Eğitim Sistemleri ve Göstergeleri)Projesi kapsamında eğitim göstergeleri, OECD`ye üye ülkeler tarafından toplanarak, analizleri yapılmaktadır: Bu göstergeler,ülkelerin kendilerini daha fazla tanımalarını sağladığı gibi, eğitim sistemlerinin güçlü yönlerin tanımlamalarına ve zayıf yönleri bulmalarına olanak sağlayabilir. Bu çerçevede göstergeler, eğitimle ilgili geleceğe yönelik politikaların belirlenmesinde, eğitimin planlanmasında ve uygulanmasında politika belirleyicilere yardım edebilir. Bu düşünceden hareketle, makalede, bu göstergelerden ve OECD eğitim politikalarının analizlerinden yararlanılarak, Ülkemizi ilgilendireceği düşünülen OECD göstergeleri ve analizleri karşılaştırılmış ve bunların gelecekteki eğitim politikalarımızın oluşturulmasında dikkate alınabilecek özellikleri tartışılmıştır.

Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları

Yıl 2000, Cilt: 21 Sayı: 21, 97 - 109, 01.02.2000

Öz

OECD-CERI (Eğitimde Yenilik ve Araştırma Merkezi) tarafından yürütülen INES (Uluslararası Eğitim Sistemleri ve Göstergeleri)Projesi kapsamında eğitim göstergeleri, OECD`ye üye ülkeler tarafından toplanarak, analizleri yapılmaktadır: Bu göstergeler,ülkelerin kendilerini daha fazla tanımalarını sağladığı gibi, eğitim sistemlerinin güçlü yönlerin tanımlamalarına ve zayıf yönleri bulmalarına olanak sağlayabilir. Bu çerçevede göstergeler, eğitimle ilgili geleceğe yönelik politikaların belirlenmesinde, eğitimin planlanmasında ve uygulanmasında politika belirleyicilere yardım edebilir. Bu düşünceden hareketle, makalede, bu göstergelerden ve OECD eğitim politikalarının analizlerinden yararlanılarak, Ülkemizi ilgilendireceği düşünülen OECD göstergeleri ve analizleri karşılaştırılmış ve bunların gelecekteki eğitim politikalarımızın oluşturulmasında dikkate alınabilecek özellikleri tartışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Seval Fer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 21 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Fer, Y. D. D. S. (2000). Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21(21), 97-109.
AMA Fer YDDS. Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Şubat 2000;21(21):97-109.
Chicago Fer, Yrd. Doç. Dr. Seval. “Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21, sy. 21 (Şubat 2000): 97-109.
EndNote Fer YDDS (01 Şubat 2000) Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21 21 97–109.
IEEE Y. D. D. S. Fer, “Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 21, sy. 21, ss. 97–109, 2000.
ISNAD Fer, Yrd. Doç. Dr. Seval. “Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21/21 (Şubat 2000), 97-109.
JAMA Fer YDDS. Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;21:97–109.
MLA Fer, Yrd. Doç. Dr. Seval. “Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 21, sy. 21, 2000, ss. 97-109.
Vancouver Fer YDDS. Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;21(21):97-109.