BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf İçi Davranış Yönetimi

Yıl 2000, Cilt: 21 Sayı: 21, 141 - 152, 01.02.2000

Öz

Sınıfta öğrenmeye ayrılan zamanı arttırmak için,sınıf ortamına uygun olmayan öğrenci davranışlarıyla başa çıkmak öğretmenlerin temel görevlerindendir. Öğretmenliğe yeni başlayanlar kadar birçok deneyimli öğretmenin de önündeki en önemli sorunlardan bir tanesi öğrenci davranışlarının yönetimidir. Öğretmekler istenilen öğrenci davranışlarını ortaya çıkarmak ve istenilmeyenlerle başa çıkmak için çeşitli stratejiler kullanmaktadırlar. Bu stratejiler üç başlıkta incelenmektedir: (a) istenilmeyen davranışları ortaya çıkmadan engellemeye yönelik önleyici stratejiler, (b) somut bir istenmeyen davranışa yönelik doğrudan müdahale ve; (c) tüm okul olarak istenilmeyen davranışlara yönelik davranış yönetim politikası oluşturma. Makalede bu üç strateji tartışılmakta ve Turkiye`ye uygulanabilir sonuçlar çıkarılmaya çalışılmaktadır.

Sınıf İçi Davranış Yönetimi

Yıl 2000, Cilt: 21 Sayı: 21, 141 - 152, 01.02.2000

Öz

Sınıfta öğrenmeye ayrılan zamanı arttırmak için,sınıf ortamına uygun olmayan öğrenci davranışlarıyla başa çıkmak öğretmenlerin temel görevlerindendir. Öğretmenliğe yeni başlayanlar kadar birçok deneyimli öğretmenin de önündeki en önemli sorunlardan bir tanesi öğrenci davranışlarının yönetimidir. Öğretmekler istenilen öğrenci davranışlarını ortaya çıkarmak ve istenilmeyenlerle başa çıkmak için çeşitli stratejiler kullanmaktadırlar. Bu stratejiler üç başlıkta incelenmektedir: (a) istenilmeyen davranışları ortaya çıkmadan engellemeye yönelik önleyici stratejiler, (b) somut bir istenmeyen davranışa yönelik doğrudan müdahale ve; (c) tüm okul olarak istenilmeyen davranışlara yönelik davranış yönetim politikası oluşturma. Makalede bu üç strateji tartışılmakta ve Turkiye`ye uygulanabilir sonuçlar çıkarılmaya çalışılmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Abbas Türnüklü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 21 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Türnüklü, D. A. (2000). Sınıf İçi Davranış Yönetimi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21(21), 141-152.
AMA Türnüklü DA. Sınıf İçi Davranış Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Şubat 2000;21(21):141-152.
Chicago Türnüklü, Dr. Abbas. “Sınıf İçi Davranış Yönetimi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21, sy. 21 (Şubat 2000): 141-52.
EndNote Türnüklü DA (01 Şubat 2000) Sınıf İçi Davranış Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21 21 141–152.
IEEE D. A. Türnüklü, “Sınıf İçi Davranış Yönetimi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 21, sy. 21, ss. 141–152, 2000.
ISNAD Türnüklü, Dr. Abbas. “Sınıf İçi Davranış Yönetimi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21/21 (Şubat 2000), 141-152.
JAMA Türnüklü DA. Sınıf İçi Davranış Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;21:141–152.
MLA Türnüklü, Dr. Abbas. “Sınıf İçi Davranış Yönetimi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 21, sy. 21, 2000, ss. 141-52.
Vancouver Türnüklü DA. Sınıf İçi Davranış Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;21(21):141-52.