Sınıfta öğrenmeye ayrılan zamanı arttırmak için,sınıf ortamına uygun olmayan öğrenci davranışlarıyla başa çıkmak öğretmenlerin temel görevlerindendir. Öğretmenliğe yeni başlayanlar kadar birçok deneyimli öğretmenin de önündeki en önemli sorunlardan bir tanesi öğrenci davranışlarının yönetimidir. Öğretmekler istenilen öğrenci davranışlarını ortaya çıkarmak ve istenilmeyenlerle başa çıkmak için çeşitli stratejiler kullanmaktadırlar. Bu stratejiler üç başlıkta incelenmektedir: (a) istenilmeyen davranışları ortaya çıkmadan engellemeye yönelik önleyici stratejiler, (b) somut bir istenmeyen davranışa yönelik doğrudan müdahale ve; (c) tüm okul olarak istenilmeyen davranışlara yönelik davranış yönetim politikası oluşturma. Makalede bu üç strateji tartışılmakta ve Turkiye`ye uygulanabilir sonuçlar çıkarılmaya çalışılmaktadır.
Sınıfta öğrenmeye ayrılan zamanı arttırmak için,sınıf ortamına uygun olmayan öğrenci davranışlarıyla başa çıkmak öğretmenlerin temel görevlerindendir. Öğretmenliğe yeni başlayanlar kadar birçok deneyimli öğretmenin de önündeki en önemli sorunlardan bir tanesi öğrenci davranışlarının yönetimidir. Öğretmekler istenilen öğrenci davranışlarını ortaya çıkarmak ve istenilmeyenlerle başa çıkmak için çeşitli stratejiler kullanmaktadırlar. Bu stratejiler üç başlıkta incelenmektedir: (a) istenilmeyen davranışları ortaya çıkmadan engellemeye yönelik önleyici stratejiler, (b) somut bir istenmeyen davranışa yönelik doğrudan müdahale ve; (c) tüm okul olarak istenilmeyen davranışlara yönelik davranış yönetim politikası oluşturma. Makalede bu üç strateji tartışılmakta ve Turkiye`ye uygulanabilir sonuçlar çıkarılmaya çalışılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2000 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 21 Sayı: 21 |