Bu makale, Yükseköğretim Kurulu Öğretmen Yetiştirme Milli Komitesi bünyesinde Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Bölümünün bir etkinliği olarak yaklaşık bir yıl (Haziran 1998-Haziran 1999) süren “öğretmen eğitiminde standartlar ve akreditasyon” çalışmalarını özetlemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, yazıda, öğretmen eğitimini geliştirmeye yönelik arayışlara kısaca değinildikten sonra, akreditasyon konusunda Türkiye'deki hazırlık çalışmaları ve bu çalışmalar sonucunda ortaya çıkan akreditasyon modeli ve süreci özetlenecek ve geleceğe dönük görüşler ortaya konulacaktır.
Bu makale, Yükseköğretim Kurulu Öğretmen Yetiştirme Milli Komitesi bünyesinde Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Bölümünün bir etkinliği olarak yaklaşık bir yıl (Haziran 1998-Haziran 1999) süren “öğretmen eğitiminde standartlar ve akreditasyon” çalışmalarını özetlemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, yazıda, öğretmen eğitimini geliştirmeye yönelik arayışlara kısaca değinildikten sonra, akreditasyon konusunda Türkiye'deki hazırlık çalışmaları ve bu çalışmalar sonucunda ortaya çıkan akreditasyon modeli ve süreci özetlenecek ve geleceğe dönük görüşler ortaya konulacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 19 Sayı: 19 |