BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları

Yıl 1999, Cilt: 18 Sayı: 18, 283 - 302, 01.09.1999

Öz

Son zamanlarda yapılan çalışmalarla elde edilen bulgulara göre insanlar beyin başatlığı açısından farklılık göstermektedir. Bazıları beyinlerinin sol,bazıları ise sağ yarıküresini kullanma eğilimi göstermektedir. Bu ikisinin eğitimde sürecinde öğrenci tarafından olası en yüksek düzeyde işe koşulabilmesinde uygun eğitim ortamlarının oluşturulması gerekmektedir. Eğitim ortamları sağlıklı iletişimi temele almalıdır. Bu açıdan dinleme,görme,tartışma,yapıp gösterme ve bir diğerine gösterme etkinliklerinin uygun etkinlikler olduğu söylenebilir. Deneysel bir araştırmanın özeti olarak sunulan bu çalışmada söz konusu etkinliklerin bilişsel alanın bilgi, kavrama, uygulama basamakları ve bunlarla ilgili toplam erişiye etkisi ele alınmaktadır.

Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları

Yıl 1999, Cilt: 18 Sayı: 18, 283 - 302, 01.09.1999

Öz

Son zamanlarda yapılan çalışmalarla elde edilen bulgulara göre insanlar beyin başatlığı açısından farklılık göstermektedir. Bazıları beyinlerinin sol,bazıları ise sağ yarıküresini kullanma eğilimi göstermektedir. Bu ikisinin eğitimde sürecinde öğrenci tarafından olası en yüksek düzeyde işe koşulabilmesinde uygun eğitim ortamlarının oluşturulması gerekmektedir. Eğitim ortamları sağlıklı iletişimi temele almalıdır. Bu açıdan dinleme,görme,tartışma,yapıp gösterme ve bir diğerine gösterme etkinliklerinin uygun etkinlikler olduğu söylenebilir. Deneysel bir araştırmanın özeti olarak sunulan bu çalışmada söz konusu etkinliklerin bilişsel alanın bilgi, kavrama, uygulama basamakları ve bunlarla ilgili toplam erişiye etkisi ele alınmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Yusuf Budak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 18 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Budak, Y. D. D. Y. (1999). Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(18), 283-302.
AMA Budak YDDY. Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Eylül 1999;18(18):283-302.
Chicago Budak, Yrd. Doç. Dr. Yusuf. “Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 18, sy. 18 (Eylül 1999): 283-302.
EndNote Budak YDDY (01 Eylül 1999) Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 18 18 283–302.
IEEE Y. D. D. Y. Budak, “Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 18, sy. 18, ss. 283–302, 1999.
ISNAD Budak, Yrd. Doç. Dr. Yusuf. “Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 18/18 (Eylül 1999), 283-302.
JAMA Budak YDDY. Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;18:283–302.
MLA Budak, Yrd. Doç. Dr. Yusuf. “Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 18, sy. 18, 1999, ss. 283-02.
Vancouver Budak YDDY. Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;18(18):283-302.