BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri

Yıl 1997, Cilt: 10 Sayı: 10, 163 - 172, 01.01.1997

Öz

Bu araştırmanın genel amacı, Öğretmen Lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine karşı yönelimlerini değerlendirmektir. Araştırmaya toplam olarak 262 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere ilk olarak, "önümüzdeki 10-15 yıl sonra hangi meslekte çalışırsanız daha mutlu olacağınızı düşünüyorsunuz?" konusu verilerek serbest kompozisyon yazmaları istenmiştir. Kompozisyonlar, analiz edilmiş ve kompozisyonlarda yer alan meslekler, sınıflara göre ayrı ayrı belirlenmiştir. >kinci olarak, öğrencilere, yazmış oldukları kompozisyonlardan elde edilen ve tercih frekanslarına göre düzenlenen kurumların ve mesleklerin yer aldığı bir liste verilerek, tercihlerini l`den 10`a kadar öncelik sırasına göre belirtmeleri istenmiştir. Bu araştırma ile ortaya çıkan sonuçlar bize, Öğretmen Lisesi öğrencilerinin bir meslek seçimiyle karşı karşıya kaldıkları zaman öğretmenlik mesleğini öncelikle tercih etmediklerini ortaya koymaktadır.

Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri

Yıl 1997, Cilt: 10 Sayı: 10, 163 - 172, 01.01.1997

Öz

Bu araştırmanın genel amacı, Öğretmen Lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine karşı yönelimlerini değerlendirmektir. Araştırmaya toplam olarak 262 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere ilk olarak, "önümüzdeki 10-15 yıl sonra hangi meslekte çalışırsanız daha mutlu olacağınızı düşünüyorsunuz?" konusu verilerek serbest kompozisyon yazmaları istenmiştir. Kompozisyonlar, analiz edilmiş ve kompozisyonlarda yer alan meslekler, sınıflara göre ayrı ayrı belirlenmiştir. >kinci olarak, öğrencilere, yazmış oldukları kompozisyonlardan elde edilen ve tercih frekanslarına göre düzenlenen kurumların ve mesleklerin yer aldığı bir liste verilerek, tercihlerini l`den 10`a kadar öncelik sırasına göre belirtmeleri istenmiştir. Bu araştırma ile ortaya çıkan sonuçlar bize, Öğretmen Lisesi öğrencilerinin bir meslek seçimiyle karşı karşıya kaldıkları zaman öğretmenlik mesleğini öncelikle tercih etmediklerini ortaya koymaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zuhal Çubukçu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1997
Yayımlandığı Sayı Yıl 1997 Cilt: 10 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Çubukçu, Z. (1997). Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10(10), 163-172.
AMA Çubukçu Z. Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ocak 1997;10(10):163-172.
Chicago Çubukçu, Zuhal. “Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 10, sy. 10 (Ocak 1997): 163-72.
EndNote Çubukçu Z (01 Ocak 1997) Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 10 10 163–172.
IEEE Z. Çubukçu, “Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 10, sy. 10, ss. 163–172, 1997.
ISNAD Çubukçu, Zuhal. “Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 10/10 (Ocak 1997), 163-172.
JAMA Çubukçu Z. Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;10:163–172.
MLA Çubukçu, Zuhal. “Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 10, sy. 10, 1997, ss. 163-72.
Vancouver Çubukçu Z. Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelimleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;10(10):163-72.