BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları

Yıl 1996, Cilt: 7 Sayı: 7, 353 - 365, 01.08.1996

Öz

Bu araştırmanın genel amacı, öğretmenlerin hoşgörü ve demokratik tutumlarım bilişsel alanda belirleyebilmektir. Bu araştırma survey modeliyle yapılmıştır. Prof. Dr. S.Savaş Büyükkaragöz tarafından geliştirilen "Demokrasi ve Hoşgörü Tutum Ölçeği" 71 bayan, 322 erkek olmak üzere toplam 393 ilkokul öğretmenine uygulanmıştır. Bu araştırma ile ortaya çıkan sonuçlardan bazıları şunlardır: (1) İlkokul öğretmenlerinin yarıdan fazlası "Demokrasi olan bir yerde hoşgörü kendiliğinden ortaya çıkan bir olgudur" görüşüne katılmaktadır. Ayrıca bu görüşe cinsiyet bakımından bayan ilkokul öğretmenleri, erkek ilkokul öğretmenlerine oranla daha lehte bir tutum sergilemişlerdir. (2) İlkokul öğretmenlerinin çoğunluğu "Demokrasinin uygulandığı toplumlarda hoşgörü, yardımlaşma, işbirliği ön plandadır" görüşüne katılmaktadır. Aynca bu görüşe bayan ilkokul öğretmenleri, erkek ilkokul öğretmenlerine oranla daha lehte bir tutum sergilemişlerdir.

Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları

Yıl 1996, Cilt: 7 Sayı: 7, 353 - 365, 01.08.1996

Öz

Bu araştırmanın genel amacı, öğretmenlerin hoşgörü ve demokratik tutumlarım bilişsel alanda belirleyebilmektir. Bu araştırma survey modeliyle yapılmıştır. Prof. Dr. S.Savaş Büyükkaragöz tarafından geliştirilen "Demokrasi ve Hoşgörü Tutum Ölçeği" 71 bayan, 322 erkek olmak üzere toplam 393 ilkokul öğretmenine uygulanmıştır. Bu araştırma ile ortaya çıkan sonuçlardan bazıları şunlardır: (1) İlkokul öğretmenlerinin yarıdan fazlası "Demokrasi olan bir yerde hoşgörü kendiliğinden ortaya çıkan bir olgudur" görüşüne katılmaktadır. Ayrıca bu görüşe cinsiyet bakımından bayan ilkokul öğretmenleri, erkek ilkokul öğretmenlerine oranla daha lehte bir tutum sergilemişlerdir. (2) İlkokul öğretmenlerinin çoğunluğu "Demokrasinin uygulandığı toplumlarda hoşgörü, yardımlaşma, işbirliği ön plandadır" görüşüne katılmaktadır. Aynca bu görüşe bayan ilkokul öğretmenleri, erkek ilkokul öğretmenlerine oranla daha lehte bir tutum sergilemişlerdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof. Dr. Savaş Büyükkaragöz Bu kişi benim

Şahin Kesici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 1996
Yayımlandığı Sayı Yıl 1996 Cilt: 7 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Büyükkaragöz, P. D. S., & Kesici, Ş. (1996). Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 7(7), 353-365.
AMA Büyükkaragöz PDS, Kesici Ş. Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ağustos 1996;7(7):353-365.
Chicago Büyükkaragöz, Prof. Dr. Savaş, ve Şahin Kesici. “Öğretmenlerin Hoşgörü Ve Demokratik Tutumları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 7, sy. 7 (Ağustos 1996): 353-65.
EndNote Büyükkaragöz PDS, Kesici Ş (01 Ağustos 1996) Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 7 7 353–365.
IEEE P. D. S. Büyükkaragöz ve Ş. Kesici, “Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 7, sy. 7, ss. 353–365, 1996.
ISNAD Büyükkaragöz, Prof. Dr. Savaş - Kesici, Şahin. “Öğretmenlerin Hoşgörü Ve Demokratik Tutumları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 7/7 (Ağustos 1996), 353-365.
JAMA Büyükkaragöz PDS, Kesici Ş. Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;7:353–365.
MLA Büyükkaragöz, Prof. Dr. Savaş ve Şahin Kesici. “Öğretmenlerin Hoşgörü Ve Demokratik Tutumları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 7, sy. 7, 1996, ss. 353-65.
Vancouver Büyükkaragöz PDS, Kesici Ş. Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;7(7):353-65.