Bu araştırmanın genel amacı, öğretmenlerin hoşgörü ve demokratik tutumlarım bilişsel alanda belirleyebilmektir. Bu araştırma survey modeliyle yapılmıştır. Prof. Dr. S.Savaş Büyükkaragöz tarafından geliştirilen "Demokrasi ve Hoşgörü Tutum Ölçeği" 71 bayan, 322 erkek olmak üzere toplam 393 ilkokul öğretmenine uygulanmıştır. Bu araştırma ile ortaya çıkan sonuçlardan bazıları şunlardır: (1) İlkokul öğretmenlerinin yarıdan fazlası "Demokrasi olan bir yerde hoşgörü kendiliğinden ortaya çıkan bir olgudur" görüşüne katılmaktadır. Ayrıca bu görüşe cinsiyet bakımından bayan ilkokul öğretmenleri, erkek ilkokul öğretmenlerine oranla daha lehte bir tutum sergilemişlerdir. (2) İlkokul öğretmenlerinin çoğunluğu "Demokrasinin uygulandığı toplumlarda hoşgörü, yardımlaşma, işbirliği ön plandadır" görüşüne katılmaktadır. Aynca bu görüşe bayan ilkokul öğretmenleri, erkek ilkokul öğretmenlerine oranla daha lehte bir tutum sergilemişlerdir.
Bu araştırmanın genel amacı, öğretmenlerin hoşgörü ve demokratik tutumlarım bilişsel alanda belirleyebilmektir. Bu araştırma survey modeliyle yapılmıştır. Prof. Dr. S.Savaş Büyükkaragöz tarafından geliştirilen "Demokrasi ve Hoşgörü Tutum Ölçeği" 71 bayan, 322 erkek olmak üzere toplam 393 ilkokul öğretmenine uygulanmıştır. Bu araştırma ile ortaya çıkan sonuçlardan bazıları şunlardır: (1) İlkokul öğretmenlerinin yarıdan fazlası "Demokrasi olan bir yerde hoşgörü kendiliğinden ortaya çıkan bir olgudur" görüşüne katılmaktadır. Ayrıca bu görüşe cinsiyet bakımından bayan ilkokul öğretmenleri, erkek ilkokul öğretmenlerine oranla daha lehte bir tutum sergilemişlerdir. (2) İlkokul öğretmenlerinin çoğunluğu "Demokrasinin uygulandığı toplumlarda hoşgörü, yardımlaşma, işbirliği ön plandadır" görüşüne katılmaktadır. Aynca bu görüşe bayan ilkokul öğretmenleri, erkek ilkokul öğretmenlerine oranla daha lehte bir tutum sergilemişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 1996 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1996 Cilt: 7 Sayı: 7 |