BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Seviyesi ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler

Yıl 1995, Cilt: 4 Sayı: 4, 657 - 665, 01.05.1995

Öz

Okullardaki başarısızlıkların büyük ölçüde öğretim yöntemi, öğrencinin zekası vb. gibi faktörlerden kaynaklandığı yaygın kabul görür. Bunların, öğrenmeye etki ettikleri doğrudur. Bununla birlikte bütün çalışmalar, öğretmen korkusu ve not gibi faktörlerin zorlayıcı etkilerinden çok, derslere ilgi duyarak, zevk alarak ve kendine güvenerek gerçekleştirilse, başarının artması beklenir. Öğrencilerin duygularını yansıtan bu son değişkenler, onların duyuşsal özelliklerini oluşturur. Bunlar ve tutum gibi duyuşsal özelliklerin eğitim-öğretim hedefleri kapsamına almış, öğrencilere kazandırılması onların başarılarının artırılmasında önemli rol oynayabilir.

Okul Seviyesi ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler

Yıl 1995, Cilt: 4 Sayı: 4, 657 - 665, 01.05.1995

Öz

Okullardaki başarısızlıkların büyük ölçüde öğretim yöntemi, öğrencinin zekası vb. gibi faktörlerden kaynaklandığı yaygın kabul görür. Bunların, öğrenmeye etki ettikleri doğrudur. Bununla birlikte bütün çalışmalar, öğretmen korkusu ve not gibi faktörlerin zorlayıcı etkilerinden çok, derslere ilgi duyarak, zevk alarak ve kendine güvenerek gerçekleştirilse, başarının artması beklenir. Öğrencilerin duygularını yansıtan bu son değişkenler, onların duyuşsal özelliklerini oluşturur. Bunlar ve tutum gibi duyuşsal özelliklerin eğitim-öğretim hedefleri kapsamına almış, öğrencilere kazandırılması onların başarılarının artırılmasında önemli rol oynayabilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr Satılmış Tekindall Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 1995
Yayımlandığı Sayı Yıl 1995 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tekindall, Y. D. D. S. (1995). Okul Seviyesi ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4(4), 657-665.
AMA Tekindall YDDS. Okul Seviyesi ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Mayıs 1995;4(4):657-665.
Chicago Tekindall, Yrd. Doç. Dr Satılmış. “Okul Seviyesi Ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 4, sy. 4 (Mayıs 1995): 657-65.
EndNote Tekindall YDDS (01 Mayıs 1995) Okul Seviyesi ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 4 4 657–665.
IEEE Y. D. D. S. Tekindall, “Okul Seviyesi ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 4, sy. 4, ss. 657–665, 1995.
ISNAD Tekindall, Yrd. Doç. Dr Satılmış. “Okul Seviyesi Ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 4/4 (Mayıs 1995), 657-665.
JAMA Tekindall YDDS. Okul Seviyesi ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1995;4:657–665.
MLA Tekindall, Yrd. Doç. Dr Satılmış. “Okul Seviyesi Ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 4, sy. 4, 1995, ss. 657-65.
Vancouver Tekindall YDDS. Okul Seviyesi ve Türüne Göre Bazı Derslere Karşı Tutumlarda Görülen Değişmeler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1995;4(4):657-65.