BibTex RIS Kaynak Göster

Toplam Kalite Yönetimi

Yıl 1995, Cilt: 2 Sayı: 2, 203 - 211, 01.03.1995

Öz

Kalite üretimine dayalı bir örgütsel yapıda kalite, kontrol edilerek belirlerlenir Takıma dayalı, yüksek edimli bir örgütsel yapıda ise, üretim süreci- nin niteliği süreç incelenerek anlaşılabilir. Süreç, üretimde bulunma ya da bir buyruğu yerine getirme gibi belirli bir çıktıya ulaşmaya yönelik, düzenli bir biçimde örgütlenmiş tüm görevlerden oluşur. Süreç içindeki aşamaları göstermek için iş akışı kullanılır. Olasıdır ki, kaliteyi geliştirme- den en büyük değişim üründen çok süreç üzerinde odaklaşacaktır. Toplanı kalite yönetimi (TKY), ürün veya hizmetin üretildiği süreçleri sürekli geliştirmek için takım kullanımı anlamına gelir. Toplam kalite yönetimi (TKY), etkili takımların oluşturulması, eğitimi ve geliştirilmesi- ru, süreçleri tanıma ve etkiliklerini ölçme yolunu, süreçleri sürekli geliş- tirme arzusu yaratmayı ve müşteri üzerinde yoğunlaşmayı gerektirir. Br başka deyişle, şirketler ürünlerini satmadan önce, üretim süreçlerinde dünyadaki diğer şirketlerden daha iyi olma üzerinde yoğunlaşmaktadır- lar (johnson & Johnson, 1994, s. 533)._

Toplam Kalite Yönetimi

Yıl 1995, Cilt: 2 Sayı: 2, 203 - 211, 01.03.1995

Öz

Kalite üretimine dayalı bir örgütsel yapıda kalite, kontrol edilerek belirlerlenir Takıma dayalı, yüksek edimli bir örgütsel yapıda ise, üretim süreci- nin niteliği süreç incelenerek anlaşılabilir. Süreç, üretimde bulunma ya da bir buyruğu yerine getirme gibi belirli bir çıktıya ulaşmaya yönelik, düzenli bir biçimde örgütlenmiş tüm görevlerden oluşur. Süreç içindeki aşamaları göstermek için iş akışı kullanılır. Olasıdır ki, kaliteyi geliştirme- den en büyük değişim üründen çok süreç üzerinde odaklaşacaktır. Toplanı kalite yönetimi (TKY), ürün veya hizmetin üretildiği süreçleri sürekli geliştirmek için takım kullanımı anlamına gelir. Toplam kalite yönetimi (TKY), etkili takımların oluşturulması, eğitimi ve geliştirilmesi- ru, süreçleri tanıma ve etkiliklerini ölçme yolunu, süreçleri sürekli geliş- tirme arzusu yaratmayı ve müşteri üzerinde yoğunlaşmayı gerektirir. Br başka deyişle, şirketler ürünlerini satmadan önce, üretim süreçlerinde dünyadaki diğer şirketlerden daha iyi olma üzerinde yoğunlaşmaktadır- lar (johnson & Johnson, 1994, s. 533)._

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Mualla Bilgin Aksu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 1995
Yayımlandığı Sayı Yıl 1995 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aksu, Y. D. D. M. B. (1995). Toplam Kalite Yönetimi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2(2), 203-211.
AMA Aksu YDDMB. Toplam Kalite Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Mart 1995;2(2):203-211.
Chicago Aksu, Yrd. Doç. Dr. Mualla Bilgin. “Toplam Kalite Yönetimi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 2, sy. 2 (Mart 1995): 203-11.
EndNote Aksu YDDMB (01 Mart 1995) Toplam Kalite Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 2 2 203–211.
IEEE Y. D. D. M. B. Aksu, “Toplam Kalite Yönetimi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 2, sy. 2, ss. 203–211, 1995.
ISNAD Aksu, Yrd. Doç. Dr. Mualla Bilgin. “Toplam Kalite Yönetimi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 2/2 (Mart 1995), 203-211.
JAMA Aksu YDDMB. Toplam Kalite Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1995;2:203–211.
MLA Aksu, Yrd. Doç. Dr. Mualla Bilgin. “Toplam Kalite Yönetimi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 2, sy. 2, 1995, ss. 203-11.
Vancouver Aksu YDDMB. Toplam Kalite Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1995;2(2):203-11.