BibTex RIS Kaynak Göster

Dahabir

Yıl 1995, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 5, 01.02.1995

Öz

Daha Bir... Elinizdeki bu dergi, geçen yıl çıkardığımız `EYTEPE Bülteni``nin halefidir. Bu başlığı da oradan alıp getirdim. Çünkü İki yayının amaçları aynı: 1. Türkiye eğitim sisteminin değiştirilmesine, iyileştirilmesine bilimsel katkı sağlamak. 2. Kuram-uygulama arasındaki bütünleşmeye aracılık etmek. 3. Eğitim yönetiminin bir disiplin olarak aelişip yerleşmesine ortam ve olanaklar oluşturmak. Türkiye eğitim sistemi, toplumun geçtiği ekonomik dar boğazın en dar yerinden geçmektedir. Her boyutta eğitimdeki yetmezlikler ve yakınmalara, alışılmış yöntemlerle çözümler aranmaktadır. Sistemin kendini değiştirmesi, `hastanın kendi kendini ameliyat etmesi` kadar zordur, hatta olanaksızdır. Bu yayın eğitimdeki değişmeler açısından, dışarıdan bir soluk olarak algılanabilir. Bir disiplin alanının gelişmesi, o alandaki bilimsel araştırmaların güvenli bir kaynak aracılığı ile uygulamacı ve akademisyenlere ulaştırılması ile olanaklıdır. Bilimsel bulguların sınanması olanağı, ancak uygulamadaki eğitimcilerin katkıları ile gerçekleşebilir. Bu nedenle yayın olarak elimizin birini uygulamacılara, diğerini kuramcılara uzatıyoruz. Böylece üniversitelerin araştırma, eğitim ve hizmet görevlerinin gerçekleşmesi sürecinde, kuram İle uygulama arasındaki zorunlu köprü kurulmuş olacaktır. Bu çok yönlü iletişim aracılığı ile eğitimin yerel ve ulusal sorunlarının üniversiteye taşınması ile bilimsel bulgulara dayalı çözüm önerilerinin uygulamacılara iletilmesi gerçekleşmiş olacaktır. Son İki yılda, üniversitelerin yetersiz olan yayın olanakları daha da yetersiz bir düzeye gelmiştir. Bu aşamada PEGEM (Personel Geliştirme Merkezi) Özel Eğitim ve Hizmetleri ve Ticaret Limited şirketi Eğitim Yönetimi alanında güvenilir, nitelikli bir derginin yayınlanması ve yaşatılması için gerekil maddi desteği üstlenmiştir. Böylece eğitimin özel kesimi ile üniversite arasında örnek bir İşbirliği gerçekleşmiş olacaktır. Maddi yönden temel gereksinimlerimiz karşılanmış olmakla birlikte. Eğitim Yönetimi alanındaki araştırmacılann, öğretmenlerin, denetçilerin, okul ve eğitim yöneticileri İle eğitim yönetimi alanında düşünen herkesin bize yazarak, bizi okuyarak, bize destek olmasını güç vermesini bekliyoruz. Yazıların hangi ölçütlerde hazırlanıp, nasıl ulaştarılacağını İç sayfalarda bulacaksınız. Yayın ilkelerimiz özet olarak ; Kapsayıcı yönelim fakat seçici anlayış/içerikte kuram-uygulama dengesi/Çok seslilik fakat bilimsel düzeyde bütünlük/özgür düşünce ve eğitim yönetiminde özgünlük/biçim-düzenleme-baskıya özen göstermek/ yazan, yayınlayan, dağıtanların hlyerarşlk olmayan yalın ilişkisi ve iletişimi biçiminde sözelleşiirilebillr. Bir yayının ilk sayısında açıklanması beklenenleri, karşılamaya çalıştım. Gelecekte daha bir yetkin dergiyi sunmak umuduyla, tüm eğitimcilerin yeni yıllarını, Eğitim Yönetimini gerçekleştirenlerin basanlarını kutluyorum. Saygılarımla. Dr. Aytaç Açıkalın

Dahabir

Yıl 1995, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 5, 01.02.1995

Öz

Daha Bir... Elinizdeki bu dergi, geçen yıl çıkardığımız `EYTEPE Bülteni``nin halefidir. Bu başlığı da oradan alıp getirdim. Çünkü İki yayının amaçları aynı: 1. Türkiye eğitim sisteminin değiştirilmesine, iyileştirilmesine bilimsel katkı sağlamak. 2. Kuram-uygulama arasındaki bütünleşmeye aracılık etmek. 3. Eğitim yönetiminin bir disiplin olarak aelişip yerleşmesine ortam ve olanaklar oluşturmak. Türkiye eğitim sistemi, toplumun geçtiği ekonomik dar boğazın en dar yerinden geçmektedir. Her boyutta eğitimdeki yetmezlikler ve yakınmalara, alışılmış yöntemlerle çözümler aranmaktadır. Sistemin kendini değiştirmesi, `hastanın kendi kendini ameliyat etmesi` kadar zordur, hatta olanaksızdır. Bu yayın eğitimdeki değişmeler açısından, dışarıdan bir soluk olarak algılanabilir. Bir disiplin alanının gelişmesi, o alandaki bilimsel araştırmaların güvenli bir kaynak aracılığı ile uygulamacı ve akademisyenlere ulaştırılması ile olanaklıdır. Bilimsel bulguların sınanması olanağı, ancak uygulamadaki eğitimcilerin katkıları ile gerçekleşebilir. Bu nedenle yayın olarak elimizin birini uygulamacılara, diğerini kuramcılara uzatıyoruz. Böylece üniversitelerin araştırma, eğitim ve hizmet görevlerinin gerçekleşmesi sürecinde, kuram İle uygulama arasındaki zorunlu köprü kurulmuş olacaktır. Bu çok yönlü iletişim aracılığı ile eğitimin yerel ve ulusal sorunlarının üniversiteye taşınması ile bilimsel bulgulara dayalı çözüm önerilerinin uygulamacılara iletilmesi gerçekleşmiş olacaktır. Son İki yılda, üniversitelerin yetersiz olan yayın olanakları daha da yetersiz bir düzeye gelmiştir. Bu aşamada PEGEM (Personel Geliştirme Merkezi) Özel Eğitim ve Hizmetleri ve Ticaret Limited şirketi Eğitim Yönetimi alanında güvenilir, nitelikli bir derginin yayınlanması ve yaşatılması için gerekil maddi desteği üstlenmiştir. Böylece eğitimin özel kesimi ile üniversite arasında örnek bir İşbirliği gerçekleşmiş olacaktır. Maddi yönden temel gereksinimlerimiz karşılanmış olmakla birlikte. Eğitim Yönetimi alanındaki araştırmacılann, öğretmenlerin, denetçilerin, okul ve eğitim yöneticileri İle eğitim yönetimi alanında düşünen herkesin bize yazarak, bizi okuyarak, bize destek olmasını güç vermesini bekliyoruz. Yazıların hangi ölçütlerde hazırlanıp, nasıl ulaştarılacağını İç sayfalarda bulacaksınız. Yayın ilkelerimiz özet olarak ; Kapsayıcı yönelim fakat seçici anlayış/içerikte kuram-uygulama dengesi/Çok seslilik fakat bilimsel düzeyde bütünlük/özgür düşünce ve eğitim yönetiminde özgünlük/biçim-düzenleme-baskıya özen göstermek/ yazan, yayınlayan, dağıtanların hlyerarşlk olmayan yalın ilişkisi ve iletişimi biçiminde sözelleşiirilebillr. Bir yayının ilk sayısında açıklanması beklenenleri, karşılamaya çalıştım. Gelecekte daha bir yetkin dergiyi sunmak umuduyla, tüm eğitimcilerin yeni yıllarını, Eğitim Yönetimini gerçekleştirenlerin basanlarını kutluyorum. Saygılarımla. Dr. Aytaç Açıkalın

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Aytaç Açıkalın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 1995
Yayımlandığı Sayı Yıl 1995 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Açıkalın, D. A. (1995). Dahabir. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 1(1), 1-5.
AMA Açıkalın DA. Dahabir. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Şubat 1995;1(1):1-5.
Chicago Açıkalın, Dr. Aytaç. “Dahabir”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 1, sy. 1 (Şubat 1995): 1-5.
EndNote Açıkalın DA (01 Şubat 1995) Dahabir. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 1 1 1–5.
IEEE D. A. Açıkalın, “Dahabir”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 1, sy. 1, ss. 1–5, 1995.
ISNAD Açıkalın, Dr. Aytaç. “Dahabir”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 1/1 (Şubat 1995), 1-5.
JAMA Açıkalın DA. Dahabir. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1995;1:1–5.
MLA Açıkalın, Dr. Aytaç. “Dahabir”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 1, sy. 1, 1995, ss. 1-5.
Vancouver Açıkalın DA. Dahabir. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1995;1(1):1-5.