Temelinde insanın olduğu, insanın sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir şekilde yaşaması için yapılan her mesleğin zor ve kolay yanları vardır. Bilim insanı olmak isteyenler, aslında lisansüstü eğitim ve öğretime başladıklarında kendilerinin de önceleri farkında olmadıkları, beklentilerinin çok ötesinde bambaşka bir dünyanın ve yoğunluğun içinde kendilerini bulurlar. Alanda / arazide çalışmayı gerektiren bilim dallarında görev yapan bilim insanlarının hem lisansüstü öğrenimleri sırasında hem de sonrasında ciddi güçlükle karşılaştıkları bilinmektedir. Bu çalışmada sosyal bilimler alanında arazide / alanda çalışarak akademik hayatlarını sürdüren yazarların edindikleri tecrübelerden hareketle aynı şekilde akademik hayatlarına yön vermek isteyenler için tecrübelerden oluşmuş bir liste açıklamalarıyla sunulmaktadır. Çalışma kişinin doğup büyüdüğü sosyal ve kültürel çevre, yetiştiği ortam, mensup olduğu inanç sistemi, aldığı eğitim - öğretim, sahip olduğu bilgi, birikim ve deneyim, ruh ve beden sağlığı, ekonomik durum gibi durumların alanda elde edeceği başarıyı doğrudan etkilediği üzerinde önerileriyle durmaktadır.
Every profession, which is based on human beings and which is made for people to live in a healthy, peaceful and happy way, has its difficult and easy sides. Those who want to become scientists find themselves in a completely different world and intensity far beyond their expectations, which they were not aware of when they started graduate education and training. It is known that scientists working in disciplines that require working in the field/field face serious difficulties both during and after their graduate education. In this study, based on the experiences of the authors who continue their academic lives by working in the field / field in the field of social sciences, a list of experiences is presented with explanations for those who want to direct their academic lives in the same way. The study emphasizes that the social and cultural environment in which the person was born and raised, the environment in which he/she grew up, the belief system to which he/she belongs, the education and training he/she received, the knowledge, knowledge and experience he/she has, mental and physical health, economic situation... directly affect the success he/she will achieve in the field.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültürel Teori |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License tarafından lisanslanmıştır.