Görüntü Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

Digital Images in Post-Truth Era: Trust or Doubt?

Yıl 2018, Cilt: 21 (2) Sayı: 42, 62 - 63, 01.12.2018

Öz

Digital communication era is characterized by continuous advances in technology that are not only for film and TV professionals but also for amateurs. Today, even mobile phones are sufficient to record, process and share the real-world images via high quality videos and photographs. However, digital technology is not only effective in recording the real world immediately, but also it offers endless image manipulation possibilities. Due to these different usages of digital technology, reality claim of digital image is regarded as contradictory. This work firstly demonstrates that this contradiction is not new. Concerning the usages of images, there have always been two intertwined aspects: science and magic that also correspond to the binary of trust and doubt in the digital era. Currently, manipulation of images is easier and the magic created by digital technology is much more believable. Additionally, spreading of manipulated and decontextualized images has no time and space barriers due to increased distribution possibilities such as social media. In this context, Post-truth era discussions together with fake media news, force us to question whether people still trust the reality claim of digital images or not. Do people still trust the authenticity of the digital images especially when it comes to political news? This article argues that widespread and accessible means in recording technology have a double-sided effect in digital era. Although people are much aware of the fact that there is almost no limit for image manipulation, the initial reaction of people about the authenticity of the digital image tends to be trust rather than suspicion

Post-Gerçek Dönemde Dijital İmgeler: Güven veya Şüphe?

Yıl 2018, Cilt: 21 (2) Sayı: 42, 62 - 63, 01.12.2018

Öz

Dijital iletişim çağı sadece film ve televizyon profesyonellerine değil aynı zamanda amatörlere de yönelik olan teknolojideki sürekli ilerlemelerle nitelenmektedir. Günümüzde cep telefonları gerçek dünyanın imgelerini yüksek kalitede video ve fotoğraflar ile kaydetmek, işlemek ve paylaşmak için yeterlidir. Ancak dijital teknoloji, gerçek dünyayı anında kaydetmede etkili olmakla kalmayıp, aynı zamanda sınırsız bir şekilde imge manipülasyonu için imkanlar da sağlamaktadır. Dijital teknolojinin bu farklı kullanımlarından dolayı dijital imgenin gerçeklik iddiası çelişkili bulunmaktadır. Bu çalışma ilk olarak bahsi geçen çelişkinin yeni olmadığını göstermektedir. İmgelerin kullanımına ilişkin her zaman iki farklı fakat iç içe geçen boyut olmuştur: bilim ve sihir. Bu boyutlar aynı zaman dijital çağdaki güven ve şüphe ikiliğine denk düşmektedir. Günümüzde imge manipülasyonu daha kolay ve dijital teknoloji ile yaratılan sihir çok daha inandırıcıdır. Ayrıca, sosyal medya gibi artan dağıtım imkanları dolayısıyla manipüle edilmiş ve bağlamından ayrılmış imgelerin yayılmasında zaman ve uzam bariyerleri ortadan kalkmıştır. Bu bağlamda, “Post-gerçek dönem” tartışmaları ve uydurma medya haberleri, dijital imgelerin gerçeklik iddiasına hala güvenilip güvenilmediğini sorgulatmaktadır. Özellikle siyasi haberler söz konusu olduğunda, insanlar hala dijital imgelerin otantikliğine güvenmekte midir? Bu makale, dijital çağda, kayıt teknolojisindeki kolay erişim ve yaygınlaşmanın iki yönlü etkisi olduğunu iddia etmektedir. Günümüzde insanlar dijital imgelerin sadece tüketicisi değil aynı zamanda üreticileridir. Dijital imge manipülasyonunda hemen hemen hiç bir sınır olmadığının daha çok farkında olsalar da; insanların dijital imgelerin otantikliği konusundaki ilk tepkileri şüphe duymaktan çok güvenmek yönündedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Radyo-Televizyon, Kültürel çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Önder M Özdem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 21 (2) Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Özdem, Ö. M. (2018). Post-Gerçek Dönemde Dijital İmgeler: Güven veya Şüphe?. Kültür Ve İletişim, 21 (2)(42), 62-63.