The increase of online content related to motherhood has allowed mothers to access information and advice they seek for their daily practices easily. Today, mothers and expectant mothers can easily have access to content related to many different subjects through digital media and obtain various advice related to their daily practices from both experts on the subjects and also other mothers who are experiencing the same process. On the other hand, to understand the functionality of digital content in question, it is also important to determine the extent to which information and advice accessed through digital media is adopted in daily motherhood practices. Based on this focus, the study aims to determine how women make use of digital media in the process of seeking motherhood advice, how they evaluate the digital advice they obtain, from whom they primarily seek the digital advice, to what extent they adopt them to their daily practices, to understand how motherhood content provided by digital media is perceived by women. Following with this goal, semi-structured interviews were conducted with 12 mothers who have children between the ages of 0-3, and it was concluded that women perceive the advice they obtain through the online and offline environment as complementary content.
digital motherhood digital advice digital communication digital communication environment
Anneliğe dair çevrimiçi içeriğin artması, annelerin dijital ortamı günlük pratikleri hakkında bilgi ve tavsiye aramak için kullanmaya başlamalarını da beraberinde getirmiştir. Önceleri sadece kişisel ilişkilerinin bulunduğu kadınlardan ya da geleneksel medya araçlarından tavsiyeler edinen kadınların annelik pratikleri için dijital iletişim ortamlarından yararlanmaları, anneliğe dair çok daha fazla görüş ve öneriye erişebilmelerini de olanaklı kılmıştır. Günümüzde anneler ve anne adayları, dijital ortam üzerinden, çok sayıda farklı konuyla ilgili içeriğe rahatlıkla ulaşabilmekte ve günlük pratiklerine dair çeşitli tavsiyeleri hem konunun uzmanlarından hem de kendileriyle aynı süreci deneyimleyen diğer annelerden alabilmektedirler. Bu bağlamda, dijital ortam üzerinden erişilen bilgi ve tavsiyelerin kadınlar tarafından günlük annelik pratiklerine ne derece adapte edildiğinin belirlenmesinin de söz konusu dijital içeriğin işlevselliğinin anlaşılabilmesi açısından oldukça önem taşıdığını söylenebilir. Buradan hareketle gerçekleştirilen araştırma, kadınların annelik tavsiyesini arama sürecinde dijital ortamdan nasıl yararlandıklarını, eriştikleri dijital tavsiyeleri nasıl değerlendirdiklerini, dijital tavsiyeyi öncelikli olarak nerelerden/kimlerden aradıklarını ve günlük pratiklerine nasıl adapte ettiklerini ortaya koyma amacını taşımakta, böylelikle dijital ortamın kullanıcıya sunduğu annelik içeriğinin kadınlar tarafından nasıl değerlendirildiğinin belirlenmesini hedeflemektedir. Bu amaç doğrultusunda, çalışma kapsamında, 0-3 yaş aralığında çocuk sahibi olan 12 anne ile yarı yapılandırılmış yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiş ve kadınların hem çevrimiçi hem de çevrimdışı ortamda ulaştıkları bilgi ve tavsiyeleri birbirini tamamlayıcı içerikler olarak değerlendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.
dijital annelik dijital tavsiye dijital iletişim dijital iletişim ortamı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Kadın Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 24 (1) Sayı: 47 |