Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'de İletişim Eğitimi Üzerine Öneriler

Yıl 1998, Cilt: 1 (2) Sayı: 2, 93 - 110, 01.07.1998

Öz

İletişimin bir disiplin mi yoksa bir araştırma alanı mı olduğu konusunda tartışmalar devam etmektedir. İletişim'in bir disiplin olduğunu ileri süren yaklaşımlar bulunsa da, iletişimi disiplinlerarası bir araştırma alanı olarak kabul etmek daha yerinde olacaktır. Bu varsayım göz önünde bulundurularak bu çalışmada iletişim eğitiminin klasik pedagoji yerine eleştirel pedagoji temelinde gerçekleştirilmesi önerilmektedir. Demokratik ve katılımcı bir süreç olan eleştirel pedagoji, eğitim süreleri boyunca iletişim öğrencilerine mezun olduktan sonra da sahip olacakları demokratik ve katılımcı değerler sağlayacağından, meslek yaşamlarında da hak ve sorumluluklarının bilincinde profesyoneller yetişmesi anlamına gelecektir.

Kaynakça

  • Avcı, Nabi (1990). Kitle Kültürü-Enformatik Cehalet. Ankara: Rehber Yayıncılık.
  • Freire, Paulo (1995). Ezilenlerin Pedagojisi. Çev., Dilek Hattat ve Erol Özek. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • İnal, Ayşe (1996). Haberi Okumak. İstanbul: Temuçin Yayınları.
  • Kayador, Vakur (1995). "Nasıl Bir iletişim Eğitimi?" Adam Sanat Dergisi. 42-50.
  • Mutlu, Erol (1994). İletişim Çalışmaları Alanına Aykırı Bir Bakış: Bir Üst iletişim Olarakİletişim Çalışmaları." İLEF Yıllık 1994-1995: 165-180.

Suggestions on Communication Education in Turkey

Yıl 1998, Cilt: 1 (2) Sayı: 2, 93 - 110, 01.07.1998

Öz

The question whether Communication s a discipline or a field of research is still subject to debate. Although there are certain approaches maintaining that Communication s a discipline, it would be more appropriate consider Communication as an interdisciplinary field of research. Given this assumption, this study it is suggested that Communication education should be carried out on the basis of a critical pedagogy instead of classical pedagogy. Being a democratic and participatory process, critical pedagogy would mean raising career professionals who are conscious of their rights and responsibilities since they would have been provided with democratic and participatory values during their education which would be kept after graduation.

Kaynakça

  • Avcı, Nabi (1990). Kitle Kültürü-Enformatik Cehalet. Ankara: Rehber Yayıncılık.
  • Freire, Paulo (1995). Ezilenlerin Pedagojisi. Çev., Dilek Hattat ve Erol Özek. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • İnal, Ayşe (1996). Haberi Okumak. İstanbul: Temuçin Yayınları.
  • Kayador, Vakur (1995). "Nasıl Bir iletişim Eğitimi?" Adam Sanat Dergisi. 42-50.
  • Mutlu, Erol (1994). İletişim Çalışmaları Alanına Aykırı Bir Bakış: Bir Üst iletişim Olarakİletişim Çalışmaları." İLEF Yıllık 1994-1995: 165-180.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları, Kültürel çalışmalar, Etik, Bölgesel Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erdal Dağtaş Bu kişi benim

Serhat Kaymas Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 1998
Yayımlandığı Sayı Yıl 1998 Cilt: 1 (2) Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dağtaş, E., & Kaymas, S. (1998). Türkiye’de İletişim Eğitimi Üzerine Öneriler. Kültür Ve İletişim, 1 (2)(2), 93-110.