Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Museum as an Environment to Communicate with Child

Yıl 2000, Cilt: 3(1) Sayı: 5, 17 - 28, 01.06.2000

Öz

In this article it is proposed that museums form a suitable environment for the education of a wide spectrum of people. In this context, "communication" as the basic function of museums should cover different activities as attracting visitors (through ads and marketing), discovering their needs (research and evaluation) and catering intellectual needs (education and entertainment). Education in museums that is realised through mass communication and interpersonal communication should be understood as the whole of a wide range of activities including exhibitions, workshops and written material which target adults and families. Museums have an important function to move beyond the traditional education understanding when its environment which encourages active learning is taken into consideration

Kaynakça

  • Bee, H. (1995). Developing Child. Yedinci baskı. New York: Harper Collins College Publishers.
  • Booth, J.H., vd. (1982). Creative Museum Methods and Educational Techniques. Springfreld: C.C. Thomas Publisher.
  • Cleaver, J. (1988). Doing Children's Museums. Charlotte, Vermont: Williamson Publishing.
  • Hooper-Greenhill, E. (1991). Museum and Gallery Education. Leicester: Leicester University Press.
  • Hooper-Greenhill, E. (1996). Museum and their visitors. London: Routledge.
  • Hudson, K. (1992). Musées: Trésors ou Outils? Strasbourg: Conseil de l'Europe, Conseil de la cooperation culturelle. Section de l'éducation scolaire et extrascolaire.

Müze Ortamında İletişim

Yıl 2000, Cilt: 3(1) Sayı: 5, 17 - 28, 01.06.2000

Öz

Bu çalışmada, herkesin, her yaşta ve koşulda eğitilebileceği düşüncesinden yola çıkarak müzelerin yaşam boyu eğitimin sunulabileceği en uygun ortamlardan biri olduğu öne sürülmektedir. Bu bağlamda müzelerin temel işlevi olan"iletişim"; ziyaretçileri müzeye çeken (reklam ve pazarlama) onların gereksinimlerini keşfeden (araştırma ve değerlendirme) ve entelektüel gereksinimlerini gideren (eğitim ve eğlence)  etkinliklerini içermelidir. Kitle iletişimi ve kişiler arası iletişim aracılığıyla gerçekleşen müze eğitimi günümüzde sergiler, atölye çalışmaları, yayınları içeren ve aile ve yetişkinleri hedef alan geniş bir etkinlikler bütünü olarak anlaşılmaktadır. Müze, öğrenciyi içine katan, onu harekete geçiren ve üreterek öğrenmeyi hızlandıran ortamı ile geleneksel eğitim anlayışının aşılmasında önemli bir işleve sahiptir.

Kaynakça

  • Bee, H. (1995). Developing Child. Yedinci baskı. New York: Harper Collins College Publishers.
  • Booth, J.H., vd. (1982). Creative Museum Methods and Educational Techniques. Springfreld: C.C. Thomas Publisher.
  • Cleaver, J. (1988). Doing Children's Museums. Charlotte, Vermont: Williamson Publishing.
  • Hooper-Greenhill, E. (1991). Museum and Gallery Education. Leicester: Leicester University Press.
  • Hooper-Greenhill, E. (1996). Museum and their visitors. London: Routledge.
  • Hudson, K. (1992). Musées: Trésors ou Outils? Strasbourg: Conseil de l'Europe, Conseil de la cooperation culturelle. Section de l'éducation scolaire et extrascolaire.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları, Kültürel çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bekir Onur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 3(1) Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Onur, B. (2000). Müze Ortamında İletişim. Kültür Ve İletişim, 3(1)(5), 17-28.