Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Medya Halka Nasıl Evet Dedirtir? Kitle İletişim Araçlarının Ekonomi Politiği

Yıl 2004, Cilt: 7(2) Sayı: 14, 145 - 150, 01.12.2004

Öz

Chomsky ve Herman, medyayı, liberal öğretinin gerçeği araştırdığı, otoriteden bağımsız özerk bir alan olduğu ve nesnel bir şekilde sunulduğu takdirde gerçeğin bilgisini verebileceği değerlendirmesine karşı, devlete ve özel sektör etkinliklerine hükmeden özel çıkarlara destek işlevini yerine getiren bir araç olarak tanımlamaktadır. Sahipleri ve yöneticileri tarafından medyada hangi haberlerin yer alacağı, ne şekilde işleneceği, neyin seyredilip/dinleneceğine ve düşünüleceğine karar verilerek, düzenli propaganda kampanyalarıyla medya sevk ve idare edilmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları, Kültürel çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Önder İşleyen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 7(2) Sayı: 14

Kaynak Göster

APA İşleyen, Ö. (2004). Medya Halka Nasıl Evet Dedirtir? Kitle İletişim Araçlarının Ekonomi Politiği. Kültür Ve İletişim, 7(2)(14), 145-150.