This study dwells on how cosmetic surgery, as a part of body politics, is represented in media texts. News published in newspapers Hürriyet, Milliyet, and Sabah between March 2004 and March 2006 constitute the material analysed in this study. The analysis shows that representations of cosmetic surgery reflect not only changes in body culture and social structure, but also differences and boundaries among bodies. In order to conceptualize and analyze the relationships among body, body culture, and media in the long-term, we should focus on how consumers of media, who differ in terms of gender, age, social class and ethnic groups, etc., perceive, or interpret these representations with a holistic perspective rather than being confined to the representations in the media.
Bu çalışma, beden politikalarının bir parçası olan estetik cerrahinin medya metinlerinde nasıl temsil edildiğiyle ilgilenmektedir. Mart 2004-Mart 2006 tarihleri arasında Hürriyet, Milliyet ve Sabah gazetelerinde estetik cerrahi ile ilgili yayımlanan haberler, çalışmanın dayandığı malzemeyi veya veri setini oluşturmaktadır. Bu haber metinlerinde sunulan estetik cerrahi ile ilgili temsiller, sadece beden kültüründe ve toplumsal yapıdaki değişmeleri değil, aynı zamanda bedenler arasındaki ayrımları ve sınırları da yansıtmaktadır. Uzun vadede bedenler, beden kültürü ve medya arasındaki ilişkileri kavrama ve analiz etmede, sadece medyadaki temsiller ile yetinmeyip, cinsiyet, yaş, toplumsal sınıf, etnik grup vb. toplumsal kategoriler çerçevesinde farklılaşan medya tüketicilerinin bu temsilleri nasıl algıladığına ve yorumladığına da bütüncül bir bakış açısıyla odaklanmamız gerekir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Kültürel çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 11 (1) Sayı: 21 |