Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“Leaving the Kings of Rap Behind, I Have Fallen for the Sultans of the Hearth”: Islamic and Sufistic Rap Music in Turkey

Yıl 2017, Cilt: 20 (1) Sayı: 39, 229 - 247, 01.06.2017

Öz

As originally African-American rap music become globally conspicuous, so does Islamic rap music which is now the voice of minority Muslim youth worldwide to express discourses against hegemony, racism and Islamophobia. In a similar way first examples of Turkish Islamic rap music were formed by Turkish immigrant youth residing in Germany and afterwards Islamic rap music has gain visibility in Turkey from the second half of 2000s. However, while Islamic rap music emerges as a counter-hegemonic discourse for minority Muslim youth in America or European countries, Turkish Islamic rap music in Turkey seems to have a distinct discourse affirming dominant ideology. Additionally, in spite of not having a radical discourse, Sufi rap which is an alternative to Islamic rap relation in Turkish rap music, also appears as a projection of dominant ideology. Accordingly, this article attempts to analyze religious discourses of popular and underground productions in Turkish rap music scene and their relationship with the dominant ideology

“Rapin Krallarından Geçtim, Gönül Sultanlarına Bağlandım”: Türkiye’de İslami ve Tasavvufi Rap Müzik

Yıl 2017, Cilt: 20 (1) Sayı: 39, 229 - 247, 01.06.2017

Öz

Afro-Amerikan rap müziğin globalleşerek dikkat çekici bir türe dönüşmesi gibi, rap müziğin alttürü olarak beliren İslami rap, bugün tüm dünyada hegemonya, ırkçılık ve islamofobiye karşı Müslüman azınlık gençlerin sesi haline gelmiştir. Benzer şekilde Türkçe islami rap müziğin ilk örnekleri de Almanya’da yaşayan Türkiyeli gençler tarafından yapılmış, 2000’li yılların ortalarından itibaren ise Türkiye’de de görünürlük kazanmaya başlamıştır. Ancak Amerika ve Avrupa’daki azınlık Müslüman gençler tarafından yapılan islami rap karşı hegemonik bir söylem olarak belirirken, Türkiye’deki örneklerin egemen idolojik söyleme eklemlenebildiği görülmektedir. Ayrıca islami rap kadar radikal bir söyleme sahip olmamakla birlikte, islam ve rap müzik ilişkisinin yarattığı alternatif bir tür olan tasavvufi rap müzik de çoğunlukla egemen ideoljinin bir izdüşümü olarak belirmektedir. Buradan hareketle makalede Türkçe rap müzik sahnesinin popüler ve underground üretimlerindeki dini söylemler, egemen ideolojiyle kurdukları ilişki doğrultusunda ele alınacaktır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kültürel çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özge Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 20 (1) Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Özdemir, Ö. (2017). “Rapin Krallarından Geçtim, Gönül Sultanlarına Bağlandım”: Türkiye’de İslami ve Tasavvufi Rap Müzik. Kültür Ve İletişim, 20 (1)(39), 229-247.