Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Communication Education in Turkey: An Assessment of Past Fifty Years

Yıl 2003, Cilt: 6 (1) Sayı: 11, 9 - 32, 10.01.2003

Öz

 This study attempts to find an answer to the question "what is good communication of education?" keeping in mind that since last ten years there has been a rapid expansion communication education in Turkey and Turkish Republic of Northern Cyprus, and  investigating if there exists a real need for that many faculties of communication now reaching a total of twenty-five, and also asking why there have emerged private institutions  providing communication education along with those on faculty and department-level institutions. Trying  to answer these questions, the present study considers the impact of variables such as "media," "capital, "technology, and "educational policy" on journalism/communication education in different ways at different points in time.

Kaynakça

  • Abadan-Unat, Nermin (1972). Batı Avrupa'da ve Türkiye'de Basın Yayın Öğretimi. Ankara: Sevinç Matbaası
  • Alemdar, Korkmaz (1981). "Cumhuriyet Döneminde Gazetecilik Eğitimi Konusunda ilk Girişimler." İletişim.
  • Altun, Abdülrezak (1995). Türkiye'de Gazetecilik ve Gazeteciler. Ankara: Çağdaş Gazeteciler Derneği Yayını.
  • Faik, Bedii (2001a). Matbuat Derken: Medya. 1. Cilt. İstanbul: Doğan Kitap ve Yayıncılık
  • Faik, Bedii (2001b). Matbuat Derken: Medya. II. Cilt. İstanbul: Doğan Kitap ve Yayıncılık
  • İnal, Ayşe (1993). "Gazetecilik Eğitimi Üzerine." Ayna 2 (Kış/Bahar).

Türkiye 'de İletişim Eğitimi: Elli Yıllık Bir Geçmişin Değerlendirilmesi

Yıl 2003, Cilt: 6 (1) Sayı: 11, 9 - 32, 10.01.2003

Öz

Bu çalışma, Türkiye'de ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde geçtiğimiz on yıl içerisinde iletişim eğitiminin hızla yaygınlık kazanması noktasından hareketle, sayıları yirmi beşe kadar varan iletişim fakültelerine gerçekten ihtiyaç olup olmadığı, üniversite düzeyinde iletişim eğitimi veren fakülte ve bölümler dışında iletişim eğitimi veren özel kurumların neden kurulduğu ve "iyi iletişim eğitimi nasıl olmalıdır?" sorularına Türkiye'de iletişim eğitiminin elli yıllık geçmişini göz önünde tutarak yanıt aramaktadır. Çalışma bu sorulara yanıt ararken "medya," "sermaye," "teknoloji" ve "eğitim politikası" gibi değişkenlerin gazetecilik\iletişim eğitiminde farklı zaman ve biçimlerde etkili olduğuna vurgu yapmaktadır.

Kaynakça

  • Abadan-Unat, Nermin (1972). Batı Avrupa'da ve Türkiye'de Basın Yayın Öğretimi. Ankara: Sevinç Matbaası
  • Alemdar, Korkmaz (1981). "Cumhuriyet Döneminde Gazetecilik Eğitimi Konusunda ilk Girişimler." İletişim.
  • Altun, Abdülrezak (1995). Türkiye'de Gazetecilik ve Gazeteciler. Ankara: Çağdaş Gazeteciler Derneği Yayını.
  • Faik, Bedii (2001a). Matbuat Derken: Medya. 1. Cilt. İstanbul: Doğan Kitap ve Yayıncılık
  • Faik, Bedii (2001b). Matbuat Derken: Medya. II. Cilt. İstanbul: Doğan Kitap ve Yayıncılık
  • İnal, Ayşe (1993). "Gazetecilik Eğitimi Üzerine." Ayna 2 (Kış/Bahar).
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları, Radyo-Televizyon, Kültürel çalışmalar, Etik
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Oya Tokgöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 6 (1) Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Tokgöz, O. (2003). Türkiye ’de İletişim Eğitimi: Elli Yıllık Bir Geçmişin Değerlendirilmesi. Kültür Ve İletişim, 6 (1)(11), 9-32.