Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The CNN and the Claim to Build an lmagination Flowing through Networks

Yıl 2005, Cilt: 8 (1) Sayı: 15, 41 - 64, 10.06.2005

Öz

In this article I seperate the international news market as three periods and assess the CNN, CNN lnternational, which has impressed on the third period, from the standpoint of the
international communication market. The CNN lnternational emerged as the unique news
source in international journalism in 1990s. European supra-national television channels were
set up as alternatives to the CNN lnternational. In this article I claim that the CNN
lnternational's claim of being universal and global is the difference between the European
supra-national television channels and the CNN lnternational. In this study I am trying to find
out and examine the globality and universality aim/claim of the CNN lnternational

Kaynakça

  • D'Armagnac, Bertrand (2004). "Le Web est un moyen pour les terroristes de court-circuiter les médias classiques" Le Monde. 6 Novembre 2004.
  • Arnett, Peter (1999). Savaş Alanından Canlı Yayın, Vietnam'dan Bağdat'a. Çev., Muhittin Karkın ve Ceren Balel. İstanbul: İletişim.
  • Antoine, Frederic (2002). Les multinationales des médias. Louvain: Bnuylant-Academia.
  • Barber, Benjamin (1996). Djihad versus McWorld, mondialisation et intégrisine contre la démocratic. Amerikancadan Çev., Michel Valois. Paris: Desclee de Brouwer.
  • Colard, Daniel (1991). "Les médias et le traitement des crises internationales" Trimestre du Monde 13: 157-167.
  • Cubentafond, Alain (1998). "Concentrations et internationalisation de l'industrie audiovisuelle", Réseaux 88-89: 191-206.

CNN ve Ağlardan Akıp Giden İmgelemi İnşa Etme iddiası

Yıl 2005, Cilt: 8 (1) Sayı: 15, 41 - 64, 10.06.2005

Öz

Bu yazıda üç döneme ayırdığımız uluslararası haber piyasasında, 1980'li yıllardan itibaren
biçimlenen üçüncü döneme damgasını vuran CNN-CNN lnternational'i  iletişim piyasasındaki
konumu açısından ele almaktayız. 1990'lı yılların uluslararası haberciliğinde tek referans olarak
ortaya çıkan CNN lnternatlonal'e alternatif olarak kurulan Avrupalı uluslararası televizyon
kanalları ile CNN lnternational arasındaki farkın, sonuncusunun evrensel ve küresel bir yayın
kuruluşu olma iddiasında yattığını ileri sürdüğümüz bu yazıda, bu evrensellik ve küresellik
amacını-iddiasını bir yandan serimlemeye diğer yandan sorgulamaya çalışıyoruz.

Kaynakça

  • D'Armagnac, Bertrand (2004). "Le Web est un moyen pour les terroristes de court-circuiter les médias classiques" Le Monde. 6 Novembre 2004.
  • Arnett, Peter (1999). Savaş Alanından Canlı Yayın, Vietnam'dan Bağdat'a. Çev., Muhittin Karkın ve Ceren Balel. İstanbul: İletişim.
  • Antoine, Frederic (2002). Les multinationales des médias. Louvain: Bnuylant-Academia.
  • Barber, Benjamin (1996). Djihad versus McWorld, mondialisation et intégrisine contre la démocratic. Amerikancadan Çev., Michel Valois. Paris: Desclee de Brouwer.
  • Colard, Daniel (1991). "Les médias et le traitement des crises internationales" Trimestre du Monde 13: 157-167.
  • Cubentafond, Alain (1998). "Concentrations et internationalisation de l'industrie audiovisuelle", Réseaux 88-89: 191-206.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Etik, Kadın Araştırmaları, Halkla İlişkiler
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nilgün Tutal Cheviron Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 8 (1) Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Tutal Cheviron, N. (2005). CNN ve Ağlardan Akıp Giden İmgelemi İnşa Etme iddiası. Kültür Ve İletişim, 8 (1)(15), 41-64.