There has been a significant increase in social media users worldwide since 2020. Each user has various expectations and needs to satisfy through social media use. Accordingly, users prefer different social media apps and engage in different activities on these platforms. This systematic review examined the relationship between social media engagement and social media use motives through the uses and gratifications theory. Rather than examining the relationships of the variables using cross-sectional studies, the current study utilized randomized controlled studies to increase validity. This resulted in a total of nine studies. All reviewed studies showed that social media use motives significantly affect engagement. Additionally, 19 distinct motives were identified, influencing both platform preference and user behavior within apps. User characteristics also played a role in shaping these social media motives. The findings of this review provide valuable insights into the underlying reasons for social media engagement and key factors related to social media use motives.
Social media use uses and gratifications theory motives for social media use
2020'den bu yana, COVID - 19 kısıtlamalarının hayatımıza girmesiyle birlikte dünya çapında sosyal medya kullanıcıları sayısında önemli bir artış yaşandı. Her kullanıcının sosyal medya kullanımı yoluyla karşılamaya çalıştığı çeşitli beklentileri ve ihtiyaçları vardır. Buna göre kullanıcılar farklı sosyal medya uygulamalarını tercih ediyor ve bu platformlarda farklı aktivitelerde bulunuyor. Bu sistematik derleme, sosyal medya katılımı ile sosyal medya kullanım güdüleri arasındaki ilişkiyi Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı üzerinden incelemiştir. Ayrıca sosyal medya kullanım güdülerini hem etkileyen hem de bu güdülerden etkilenen faktörleri aynı anda araştıran ilk makaledir. Kesitsel çalışmalar yerine geçerliliği artırmak için rastgele kontrollü çalışmalar kullanılmıştır. Buna göre, toplam dokuz çalışma derlemeye seçilmiştir. İncelenen tüm çalışmalar, sosyal medya kullanım güdülerinin katılımı önemli ölçüde etkilediğini göstermiştir. Ayrıca, platform tercihini ve uygulamalar içindeki kullanıcı davranışlarını etkileyen 19 farklı motivasyon nedeni belirlenmiştir. Kullanıcı özellikleri de bu sosyal medya güdülerinin şekillenmesinde rol oynamıştır. Bu derlemenin bulguları, sosyal medya katılımının altında yatan nedenler ve sosyal medya kullanım güdüsüyle ilgili temel faktörler hakkında değerli bilgiler sunmaktadır.
Sosyal medya kullanımı kullanımlar ve doyumlar teorisi sosyal medya kullanım motivasyonları
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Çalışmaları, Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi |
Bölüm | Araştırma Notu |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 28 Sayı: 55 |