Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEXTBOOK EVALUATION IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING: SOLUTIONS, PRE-INTERMEDIATE

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 62 - 74, 27.06.2019

Öz

The aim of the present study
is to examine an EFL textbook that is used in a private secondary school in Turkey.
First two units of the textbook Solutions were evaluated in terms of
their appropriateness, completeness, and utility for 23 false beginner English
language learners. The evaluation was carried out in two steps: (1) external
evaluation, (2) internal evaluation via semi-structured interviews with the
classroom teacher and student questionnaires. The evaluation results revealed
that the students and the teacher were satisfied with the textbook; however,
they criticized the following points: (i) the same order of presentation of the
units, (ii) the cultural contents were biased, (iii) the aim of the book was
not appropriate, (iv) the high-speed of native speaker talks in the CD’s. In
addition, the classroom teacher reported that she would quit using the textbook
with false beginners. 

Kaynakça

  • ARIKAN, G. (2008), Textbook Evaluation in Foreign Language Teaching: Time for English, Grade 4 Teachers’ and Students’ Views. (Unpublished master’s thesis). Çukurova University, Adana, Turkey.
  • MACKEY, S. L. (2006), Researching Second Language Classrooms, New Jersey: Lawrence Erlbaum.
  • MACKEY, A., GASS, S. M. (2005), Second Language Research: Methodology and Design, New Jersey: Lawrence Erlbaum.
  • MCDONOUGH, J., SHAW, C. (1993), Materials and Methods in ELT: A Teacher's Guide, Oxford: Blackwell.
  • RICHARDS, J.C. (2005), The Role of Textbooks in a Language Program, received in April 5, 2015 from http://www.professorjackrichards.com/pdfs/role-of-textbooks.
  • RUBDY, R. (2003), Selection of Materials. In B. Tomlinson (Ed.). Developing Materials for Language Teaching (pp. 37-57), London: Continuum.
  • TOMLINSON, B. (2003), Materials Evaluation. In B. Tomlinson (Ed.). Developing Materials for Language Teaching (pp.15-36), London: Continuum.

İNGİLİZ DİLİ ÖĞRETİMİNDE DERS KİTABI DEĞERLENDİRMESİ: SOLUTIONS, PRE-INTERMEDIATE

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 62 - 74, 27.06.2019

Öz

Bu çalışmanın amacı,
Türkiye'de özel bir ortaokulda İngilizce öğretiminde kullanılan bir ders
kitabını incelemektir. Solutions ders kitabının ilk iki ünitesi, 23 adet
İngilizce bilgisi olan ancak başlangıç ​​seviyesinden yeniden başlaması gereken
öğreniciler için uygunluğu, eksiksizliği ve faydası açısından değerlendirildi.
Değerlendirme iki adımda gerçekleştirildi: (1) dış değerlendirme, (2) sınıf
öğretmeni ve öğrenci anketleriyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla iç
değerlendirme. Değerlendirme sonuçları, öğrenci ve öğretmenin ders kitabından
memnun olduğunu ortaya koymuştur ancak öğretmen ve öğrenciler aşağıdaki
noktaları eleştirmişlerdir: (i) ünitelerin hep aynı sırayı takip etmesi, (ii)
kültürel içeriklerin önyargılı olması, (iii) kitabın amacı uygun olmaması, (iv)
CD’lerdeki seslendiricilerin hızlı konuşması. Ayrıca, sınıf öğretmeni, sözkonusu
ders kitabını bu grup öğrencilerle kullanmaktan vazgeçeceğini bildirmiştir.

Kaynakça

  • ARIKAN, G. (2008), Textbook Evaluation in Foreign Language Teaching: Time for English, Grade 4 Teachers’ and Students’ Views. (Unpublished master’s thesis). Çukurova University, Adana, Turkey.
  • MACKEY, S. L. (2006), Researching Second Language Classrooms, New Jersey: Lawrence Erlbaum.
  • MACKEY, A., GASS, S. M. (2005), Second Language Research: Methodology and Design, New Jersey: Lawrence Erlbaum.
  • MCDONOUGH, J., SHAW, C. (1993), Materials and Methods in ELT: A Teacher's Guide, Oxford: Blackwell.
  • RICHARDS, J.C. (2005), The Role of Textbooks in a Language Program, received in April 5, 2015 from http://www.professorjackrichards.com/pdfs/role-of-textbooks.
  • RUBDY, R. (2003), Selection of Materials. In B. Tomlinson (Ed.). Developing Materials for Language Teaching (pp. 37-57), London: Continuum.
  • TOMLINSON, B. (2003), Materials Evaluation. In B. Tomlinson (Ed.). Developing Materials for Language Teaching (pp.15-36), London: Continuum.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Kitap İncelemesi
Yazarlar

Burçin Yapıcı

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2019
Kabul Tarihi 17 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yapıcı, B. (2019). TEXTBOOK EVALUATION IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING: SOLUTIONS, PRE-INTERMEDIATE. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 2(1), 62-74.
AMA Yapıcı B. TEXTBOOK EVALUATION IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING: SOLUTIONS, PRE-INTERMEDIATE. kusad. Haziran 2019;2(1):62-74.
Chicago Yapıcı, Burçin. “TEXTBOOK EVALUATION IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING: SOLUTIONS, PRE-INTERMEDIATE”. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi 2, sy. 1 (Haziran 2019): 62-74.
EndNote Yapıcı B (01 Haziran 2019) TEXTBOOK EVALUATION IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING: SOLUTIONS, PRE-INTERMEDIATE. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi 2 1 62–74.
IEEE B. Yapıcı, “TEXTBOOK EVALUATION IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING: SOLUTIONS, PRE-INTERMEDIATE”, kusad, c. 2, sy. 1, ss. 62–74, 2019.
ISNAD Yapıcı, Burçin. “TEXTBOOK EVALUATION IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING: SOLUTIONS, PRE-INTERMEDIATE”. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi 2/1 (Haziran 2019), 62-74.
JAMA Yapıcı B. TEXTBOOK EVALUATION IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING: SOLUTIONS, PRE-INTERMEDIATE. kusad. 2019;2:62–74.
MLA Yapıcı, Burçin. “TEXTBOOK EVALUATION IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING: SOLUTIONS, PRE-INTERMEDIATE”. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, c. 2, sy. 1, 2019, ss. 62-74.
Vancouver Yapıcı B. TEXTBOOK EVALUATION IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING: SOLUTIONS, PRE-INTERMEDIATE. kusad. 2019;2(1):62-74.