İçerik ve Dil Entegreli
Öğrenme metodu, dilin ve içeriğin dil aracılığıyla öğrenildiği, öğrencilere
kendi bağlamında anlamlı öğrenme deneyimi sunarak çift odaklı bir dil ve içerik
öğrenimi sağlar. Yapılan çalışmalar her ne kadar İçerik ve Dil Entegreli
Öğrenme metodunun öğrencilerin kelime bilgisi ve okuma becerileri üzerinde olumlu
etkileri olduğunu gösterse de, Türkiye bağlamında bu alandaki çalışmalar
yetersizdir. Bu nedenle, bu çalışma İçerik ve Dil Entegreli Öğrenme metodunun
uygulandığı ortamlarda eğitim alan öğrencilerin okuma becerileri ve kelime bilgilerinin
bu ortamda eğitim almayan öğrencilerden ne kadar farklılık gösterdiğini
araştırmayı amaçlamaktadır. Veriler 124 tane beşinci sınıf öğrencisinden
İngilizce testi (Cambridge KET), 2.000 kelime sıklık bandındaki Kelime Seviye
Testi (Schmitt, Schmitt, & Clapham, 2001), ve Kelime Bilgisi Ölçeği’nin
(Paribakht & Wesche, 1997) uyarlanmış versiyonu ile toplanmıştır. Sonuçlar,
İçerik ve Dil Entegreli Öğrenme metodunun uygulandığı ortamlarda eğitim alan
öğrencilerin bu ortamda eğitim almayan akranlarından okuma becerisi, algısal ve
üretimsel kelime bilgisi açısından anlamlı bir şekilde daha iyi olduklarını
göstermiştir.
içerik ve dil entegreli öğrenme okuma becerisi kelime dağarcığı karşılaştırma çalışması
Content and Language Integrated |
CLIL reading comprehension vocabulary size comparative study
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |