BibTex RIS Kaynak Göster

Yükseköğretimin Finansmanı: Son On Yılda Görülen Değişiklikler

Yıl 2011, Sayı: 62, 203 - 216, 01.01.2011

Öz

Yükseköğretim finansmanı üzerinde uzmanlaşan Fransız iki yazar “Zorunlu Eğitim Sonrası Finansmanını Yeniden Gözden Geçirme” adlı bir makaleyle son on yılda elde ettikleri sonuçları ortaya koymuşlardır. Yazarlar, öğrencilerin, eğitim harcamalarının büyük bir kısmını ödeyecekleri giderek karma kaynaklara dayanan yükseköğretim finansmanını öngördüler. Bu süreçte, daha adil maliyet paylaşımına sahip mekanizmalar geliştirildi. Aynı zamanda, kurum başına, program başına ve hatta her ders başına düşen gerçek maliyetler tam ve doğru hesaplandı. Araştırma kaynakları, eğitim/öğrenim kaynaklarından farklılaşmaya başladı. Bu yönüyle yükseköğretim kurumları, maliyetlerini azaltabilmek için daha çok çalışmalıdır.

Kaynakça

  • Chapman, B.J. “Conceptual Issues and The Australian Experience with Income Contingent Charges for Higher Education”, Economic Journal 107 442 (1997):738-751
  • Chevaillier, T. “Moving away from Central Planning:Using Contracts to Ster Higher Educa- tion in France”, European Journal of Education 33 1 (1998)
  • Clancy, P., and KEHOE, D. “Financinf Third-Level Students in Ireland”, Student Costs and Financing, Special Issue, European Journal of Education 34 2 (March 1999)
  • Clark, B.R. Creating Entrepreneurial Universities: Organizational Pathways of Transformation. Oxford, New York: International Association of Universties and Pergamon, 1998.
  • Eicher, J.-C. and Chevaillier, T. “Rethinking The Financing of Post-Compulsory Education”, Higher Education in Europe 17 1 (1992): 6-32
  • Funding Options Review Group. New Directions for Higher Education Funding. London: Uni- versities UK, 2001
  • Johnstone, D.B. Responses to Austerity: The Imperatives and Limitations of Revenue Diversification in Higher Education. Buffalo: State University of New York At Buffalo, 2001
  • Koelman, J.B.J “The Funding of Universities in The Netherlands: Developments and Trends”, Higher Education 35 (1998): 127-141
  • Mayanja, M.K. “Makerere University and The Private Students Scheme”, International Higher Education 25 (fall) 2001
  • NCES. Digest of Education Statistics. Washington, D.C: National Center for Educational Sta- tistics, US Department of Education, 1994.
  • OECD/CERI. Exament des Politiques nationales d’éducation: Enseignement tertiare et recherche en Fédération de Russie. Paris: Organization for Economics Cooperation and Develop- ment-The Centre for International Research and Studies, 1999.
  • OECD/CERI. Regards sur I’éducation-les ındicateurs de I’OECD. Tables B 1.2 and B 1.3. Paris: Organization for Economics Cooperation and Development –The Centre for Interna- tional Research and Studies, 2001
  • Sanyal , B.C. Innovations dans la gestion des universités. Paris: IIEP, 1997.
  • The World Bank. Higher Education: The Lessons of Experience. A World Bank Development Practice Paper. Washington, D.C.: The World Bank, 1994
  • Vossensteyn, J.J., Jongbloed, B. W.A., and Koelman, J.B.J. University Funding Mechanisms: A Comparative Analysis of The Funding Of Universities in Eight Western European Coun- tries. Enschede: University of Twente, 1998.
  • Vossensteyn, J.J., and Canton, E. Tuition Fee Differentiation and Selectivity in The US. En- schede: CHEPS, and The Hague: CPB, 2001.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Thierry Chevaillier Bu kişi benim

Jean –claude Eicher Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 62

Kaynak Göster

APA Chevaillier, T., & Eicher, J. –. (2011). Yükseköğretimin Finansmanı: Son On Yılda Görülen Değişiklikler. Liberal Düşünce Dergisi(62), 203-216.