Bu makale Vonnegut’un distopik kısa öykülerinden biri olan Harrison Bergeron’un temel olarak tek mantıklı bir düzen yaratmanın bir aracı olarak medyanın kullanımına odaklanan bir ortam analizi ve bu monolojik düzenden kaçış eylemi olarak kullanılan dans sahnesi üzerine odaklanarak analiz ve tahsis edilmiştir. Kurt Vonnegut, çağdaş bir Amerikalı roman yazarı ve kısa öykü yazarıdır, İkinci Dünya Savaşı sırasında edindiği tecrübeleri kullanarak güç yapıları hakkındaki yergisel çalışmalarıyla özellikle savaş sonrası Amerikan toplumunu yansıtır. Ve bu kısa hikâyede hayali bir Amerikan toplumunda zorla eşitliği hicvediyor.
This article is devoted to the analysis of one of Kurt Vonnegut’s dystopian short stories, Harrison Bergeron, through the setting analysis focusing mainly on the use of media as a means of creating mono logical setting and discussing the dance scene as an act of escape from this mono logical setting. Kurt Vonnegut, a contemporary American novelist and short story writer, using his experiences during World War II, reflects on the post war American society especially through his satirical works about power structures. And in this short story he satirizes the forced equality
in an imaginary American society. Keywords:
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Çeviri |
Yazarlar | |
Çevirmenler |
Tuğba Akman Bu kişi benim |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 12 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 105 |