Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler, halkın siyasete katılım taleplerinin artması ve sivil toplum örgütlerinin taleplerinin çeşitlenmesiyle 1980'lerden itibaren önem kazanmıştır. Halkla ilişkiler, yönetim ile halk arasındaki ilişkiyi geliştiren ve alınan kararların halk üzerindeki etkilerini değerlendiren bir iletişim sürecidir. Yerel yönetimler, özellikle metropollerde kültür kurumlarını koruma ve kültürel değişim taleplerini yönetme rolü üstlenmektedir. Halkla ilişkiler, kültürü biçimlendiren, anlamlar yükleyen ve toplumsal değerleri yansıtan bir disiplin olarak, kültür politikalarının oluşturulmasında aracılık etmektedir. Bu çalışma, halkla ilişkilerin kültür politikaları açısından rolünü ve bir metropol özelinde uygulanma durumunu incelemektedir. Yerel yönetimlerin kültür politikaları ile halkla ilişkiler stratejileri arasındaki ilişkiyi ele alarak, kültür ve sanat organizasyonlarının farklı izleyici kitleleriyle iletişim kurma stratejilerini değerlendirmektedir. Aynı zamanda, halkla ilişkilerin sosyal ve kültürel kalkınma için bir iletişim aracı olarak kullanılmasını incelemektedir. Çalışmada, İzmir Büyükşehir Belediyesi model alınarak, kültür ve iletişim departmanlarıyla yapılan yarı yapılandırılmış mülakatlar yoluyla halkla ilişkilerin kültür politikalarına aracılık etme stratejileri analiz edilmiştir. Sonuç olarak, kültür ve sanat alanında örgütsel ve uygulayıcı düzeydeki aktörlerin halkla ilişkiler araçlarını benimsemesi ve uygun stratejiler belirlemesi gerektiği vurgulanmıştır.
Halkla ilişkiler kültür sanat kültür politikası kültür yönetimi iletişim
Public relations in local governments have gained importance since the 1980s due to the increased demand for public participation in politics and governance, and the diverse demands from various actors within civil society organizations. Public relations aim to enhance the relationship between administration and the public, involving a communication process that assesses the impact of decisions on the public. Local governments, particularly in metropolises, play a role in preserving cultural institutions and managing cultural change demands. Public relations, as a discipline that shapes culture, assigns meanings, and reflects societal values, acts as an intermediary in the formation of cultural policies. This study examines the role of public relations in cultural policies and its implementation in Metropol. By addressing the relationship between local governments cultural policies and public relations strategies, it evaluates the communication strategies used by cultural and art organizations to engage with diverse audiences. Additionally, it argues that public relations serve as a communication tool for social and cultural development. The study, modeled on Izmir Metropolitan Municipality, analyzes the strategies through semi-structured interviews with the culture and communication departments. The findings highlight the necessity for organizational and operational actors in the cultural and arts sector to adopt public relations tools and establish appropriate strategies.
Public relations culture art cultural policy cultural management communication
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 73 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.