İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Generation Z Values on Public Administration Practice

Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: 1, 68 - 80, 30.12.2023
https://doi.org/10.52539/mad.1297997

Öz

ABSTRACT
Values are behavioral codes that determine people's behavior. The values of the generations that make up the society are one of the factors that affect public administration. In this context, although Generation Z is largely a recipient of public sector services or employees at the lower levels today, they will take their place at all levels of public administration in the near future. For this reason, studies on what are the current values of Generation Z and what values they will act with in the future are important. In this study, it was tried to determine the atmospheres in which the generations from the silent generation to the alpha generation in the literature grew up and the generation values t hat have emerged as a result of them. In this context, the values of the Z generation have been determined within the scope of many studies conducted around the world, and their possible effects on public administration practice have been tried to be determined. Within the framework of these effects, a number of new regulations that can be made in the provision of public administration services have been proposed.

Kaynakça

  • Aydın, B., Acar, D., & Aksöz, E. (2019). Alfa Kuşağının Özellikleri Açısından Eskişehir Bilim Kültür Ve Sanat Parkı’nın Değerlendirilmesi. Ö. Tütüncü İçinde, Rekreasyon Araştırmalarında Yeni Yaklaşımlar (S. 159-162). Ankara: Detay Yayınları, S:159-167
  • Ayhün, S. E. (2013). Kuşaklar Arasındaki Farklılıklar Ve Örgütsel Yansımaları. Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, Cilt:2 / Sayı:1 05 07, 2023 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/eyad/issue/57423/813902 adresinden alındı.
  • Çetinkaya, K. B. (2021, Nisan ). X, Y, Z Kuşağı, Peki Ya Ötesi? Tübitak Bilim Ve Teknik , S. 46-52. 05 07, 2023 tarihinde https://bilimteknik.tubitak.gov.tr/makale/x-y-z-kusagi-peki-ya-otesi adresinden alındı.
  • Deloitte. (2022). Striving For Balance, Advocating For Change, The Deloitte Global 2022 Gen Z & Millennials Survey. Deloitte. 05 06, 2023 tarihinde https://www2.Deloitte.Com/Content/Dam/Deloitte/At/Documents/Human-Capital/At-Gen-Z-Millennial-Survey-2022.Pdf adresinden alındı.
  • Demirel, Z. H. (2021). Çalışma Hayatında Geleceğin İnsan Kaynağı: Alfa Kuşağı . Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 1796-1827, 05 06, 2023 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/opus/issue/62811/895924 adresinden alındı.
  • Dolot, A. (2018). The Characteristics Of Generation Z, New Trends İn Management. E-Mentor, S. 44–50. 05 07, 2023 tarihinde http://Dx.Doi.Org/10.15219/Em74.1351 adresinden alındı.
  • Düzgüner, S. (Aralık 2015 ). Değişen Dünyada Gençlik Ve Değerler. Gençlik Araştırmaları Dergisi , 3(3) 105-126, tarihinde https://www.academia.edu/36072500/DE%C4%9E%C4%B0%C5%9EEN_D%C3%9CNYADA_GEN%C3%87L%C4%B0K_VE_DE%C4%9EERLER_s_d%C3%BCzg%C3%BCner_pdf adresinden alındı.
  • Francis , T., & Hoefel , F. (2018). ‘True Gen’: Generation Z And İts İmplications For Companies. Mckinsey&Company. 05 07, 2023 tarihinde Https://Www.Mckinsey.Com/~/Media/Mckinsey/Industries/Consumer%20packaged%20goods/Our%20ınsights/True%20gen%20generation%20z%20and%20its%20implications%20for%20companies/Generation-Z-And-İts-İmplication-For-Companies.Pdf adresinden alındı.
  • Göksel, A., & Gülden Güneş. (19/3 (2017)). Kuşaklar Arasi Farklılaşma: X Ve Y Kuşaklarının Örgütsel Sessizlik Davranışı Bağlamında Analizi. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 807-828, 05 07, 2023 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaziuiibfd/issue/36599/417291 adresinden alındı.
  • Görün, M., Erdem, N., & Kara, G. (2023). Z Kuģağının “Siyaset” Kavramına Dair Metaforik Algılarının Ölçülmesi. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 1, Ss.1-27. 05 11, 2023 tarihinde Https://Click.Endnote.Com/Viewer?Doi=10.33712%2fmana.1256510&Token=Wzm0otgxnjqsıjewljmznzeyl21hbmeumtı1njuxmcjd.Pyet7gwjhjks78ivgq9gaj9yfsq adresinden alındı.
  • Gündüz, Ş., & Pekçetaş, T. (2018). Kuşaklar Ve Örgütsel Sessizlik/Seslilik. İşletme Bilimi Dergisi (Jobs), ; 6(1): 89-115. Doı: 10.22139/Jobs.399952, 89-115, 05 11, 2023 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/jobs/issue/36382/399952 adresinden alındı.
  • Kayıkçı, M. Y., & Bozkurt, A. (2018). Dijital Çağda Z Ve Alpha Kuşağı, Yapay Zeka Uygulamaları Ve Turizme Yansımaları. Sosyal Bilimler Metinleri, 54-64. 05 09, 2023 tarihinde https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Download/Article-File/468053 adresinden alındı.
  • Knoll. (2020). Embracing Gen Z, Your New–And Future–Colleagues. 05 07, 2023 tarihinde https://www.knoll.com/knollnewsdetail/embracing-gen-z adresinden alındı.
  • Kurttekin, F. (Eylül/September 2021). Bilişim Çağında ‘Gençlik, Din Ve Değer’ Konularını Ele Alan Makaleler Üzerine Bir İnceleme . Eskiyeni 45, 781-795, 05 07, 2023 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/eskiyeni/issue/64948/937521 adresinden alındı.
  • Mccrae, R. R. (February 2004). Human Nature And Culture: A Trait Perspective. Journal Of Research İn Personality, Volume 38, Issue 1, 3-14. 05 06, 2023 tarihinde https://www.Sciencedirect.Com/Science/Article/Abs/Pii/S0092656603000849 adresinden alındı.
  • Mccrindle, M., & Fell, A. (2020). Understandıng Generatıon Alpha. Solent Circuit: Mccrindle Research Pty Ltd, 05 06, 2023 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/342803353_ UNDERSTANDING_GENERATION_ALPHA/link/5f06d2ca4585155050983644/download adresinden alındı.
  • Merriman, M. (2020). Is Your Business Ready For Gen Z? Ernst & Young Global Limited. 05 07, 2023 tarihinde https://www.ey.com/en_gl/growth/customer-needs-disruptive-innovation adresinden alındı.
  • Overview, D. 2. (2020). We Are Social Digital 2020. 05 07, 2023 tarihinde Https://Www.Slideshare.Net/Datareportal/Digital-2020-Global-Digital-Overview-January-2020-V01-226017535?Ref=Https://S3-Ap-Southeast-1.Amazonaws.Com/ adresinden alındı.
  • Oxford. (2023, 05 06). Oxford. Oxford Learners Dictionaries: 05 07, 2023 tarihinde Https://Www.Oxfordlearnersdictionaries.Com/Definition/English/Value_1#:~:Text=%5buncountable%2c%20countable%5d%20how%20much,Which%20it%20can%20be%20exchanged adresinden alındı.
  • Öztürk, S., & Yılmaz, B. (2020). İktisat Literatürüne Teorik Ve Ampirik Katkılar, Çalışma Hayatında Z Kuşağı. Ankara: Iksad Publications, 05 07, 2023 tarihinde chrome-extension://efaidnbmnn nibpcajpcglclefindmkaj/https://iksadyayinevi.com/wp-content/uploads/2020/06/% C4%B0KT%C4%B0SAT-L%C4%B0TERAT%C3%9CR%C3%9CNE-TEOR%C4%B0K-VE-AMP%C4%B0R%C4%B0K-KATKILAR-2.pdf adresinden alındı.
  • Pekel, B., Çalışkan, F., Doğan, M., Öner, S., Kaya, T., Özyıldız, Z., & Erbay, E. (2020). Z Kuşağı Öğrencilerinin İş Hayatı Kişilik Özelliklerinin Ve İş Beklentilerinin Belirlenmesi: Ankara Üniversitesi Örneği. Sağlık Hizmetlerinde Kuram Ve Uygulama Dergisi, 1(1):1-9, 05 07, 2023 tarihinde chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.shkud.org/wp-content/uploads/2020/10/zkusagi-1.pdf adresinden alındı.
  • Pennington-Gray, L. (2001). Profiling The Silent Generation: Preferences For Travel, 05 07, 2023 tarihinde https://www.Researchgate.Net/Publication/233466490_Profiling_The_ Silent_Generation adresinden alındı.
  • Rokeach, M. (1973). The Nature Of Human Values. New York: Free Press, s:5 Schwartz, S. H. (1994). Are There Universal Aspects İn The Structure And Contents Of Human Values? Journal Of Social Issues, 50(4), 19-45, 05 07, 2023 tarihinde https://spssi.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1540-4560.1994.tb01196.x adresinden alındı.
  • Schwieger, D., & Ladwig, C. (2018). Reaching And Retaining The Next Generation: Adapting To The Expectations Of Gen Z İn The Classroom. Information Systems Education Journal (Isedj) Issn: 1545-679x , 45-54, 05 07, 2023 tarihinde chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcg lclefindmkaj/https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1179303.pdf adresinden alındı.
  • Seemiller, C. &. (2019). Generation Z A Century İn The Making. New York: Routledge, s:3-49 Seemiller, C., & Grace, M. (2016). Generation Z Goes To College. San Francisco: Jossey-Bass, s:5
  • Seymen, A. F. (2017). Y Ve Z Kuşak İnsanı Özelliklerinin Milli Eğitim Bakanlığı 2014-2019 Stratejik Programı Ve Tübitak Vizyon 2023 Öngörüleri İle İlişkilendirilmesi. Kent Akademisi | Kent Kültürü Ve Yönetimi Hakemli Elektronik Dergi, Cilt: 10 Sayı: 4, Kış 2017, 05 07, 2023 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/kent/issue/34454/346427 adresinden alındı.
  • Singh, A., & Dangmei, J. (2016). Understandıng The Generatıon Z: The Future Workforce. South -Asian Journal Of Multidisciplinary Studies (Sajms) Issn:2349-7858:Sjıf:2.246:, Volume 3 Issue 3. 05 07, 2023 tarihinde https://www.Researchgate.Net/Publication/305280948_Understandıng_The_Generatıon_Z_The_Future_Workforce/Link/5786a11008aef321de2c6f21/Download adresinden alındı
  • Stratejico. (2020). Z Kuşağı & Siyaset. İstanbul: Stratejico. 05 06, 2023 tarihinde https://stratejico.com/z-kusagi-ve-siyaset adresinden alındı
  • Strauss, W., & Howe, N. (1991). Generations : The History Of America’s Future, 1584 To 2069. New York: Quill, s:61. Tdk. (2023, 05 06). Güncel Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Sözlükleri: 05 06, 2023 tarihinde Https://Sozluk.Gov.Tr/ adresinden alındı.
  • Tüik. (2019). Doğum İstatistikleri,. 05 06, 2023 tarihinde Https://Data.Tuik.Gov.Tr/Bulten/Index?P=Dogum-Istatistikleri-2019-33706 adresinden alındı.
  • Vurgun, L., & Öztop, S. (2011). Yönetim ve Örgüt Kültüründe Değerlerin Önemi. Süleymandemirelüniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C.16, S.3, S.217-230, 05 06, 2023 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/344225046_Yonetim_ve_ Orgut_Kulturunde_Degerlerin_Onemi_Significance_of_Values_in_Management_and_Organizational_Culture adresinden alındı.
  • Wood, S. (2013). Generation Z As Consumers: Trends And Innovation. Institute For Emerging Issues. 05 07, 2023 tarihinde https://archive.iei.ncsu.edu/Wp- Content/Uploads/2013/01/Genzconsumers.Pdf adresinden alındı.
  • Yılmaz, E., & Aktürk, A. (2021). Z KuşAğI Bı̇R Neslı̇ Anlamak. Konya: Palet Yayınları. 05 06, 2023 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/357516908_Z_KUSAGI_BIR_NESLI _ANLAMAK adresinden alındı.
  • Zhong, T. (2020). Gen Z Trends Report. 07 12, 2022 tarihinde https://www.getabstract.com/en/summary/gen-z-trends-report/40916 adresinden alındı

Z Kuşağı Değerlerinin Kamu Yönetimi Pratiğine Etkisi

Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: 1, 68 - 80, 30.12.2023
https://doi.org/10.52539/mad.1297997

Öz

ÖZET
Değerler kişilerin davranışlarını belirleyen davranışsal kodlardır. Toplumu oluşturan kuşakların da ayırt edici kendine özgü değerleri vardır. Bu değerler ise kamu yönetimini etkileyen unsurlardan bir tanesidir. Bu bağlamda Z Kuşağı da günümüzde büyük ölçüde kamu kesimi hizmet alıcısı veya alt kademelerde çalışan konumunda olsa da, yakın gelecekte kamu yönetiminin bütün kademelerinde yerlerini alacaklardır. Bu nedenle Z Kuşağının mevcut değerlerinin neler olduğu ve gelecekte de hangi değerlerle hareket edecekleri konularındaki çalışmalar önem arz etmektedir. Bu çalışmada literatürde yer alan sessiz kuşaktan alfa kuşağına kadar olan kuşakların yetiştiği atmosferler ve bunların sonucunda ortaya çıkmış olan kuşak değerleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda Z kuşağının değerleri, dünyada yapılmış çok sayıda araştırma kapsamında belirlenerek, kamu yönetimi pratiğine olası etkileri tespit edilmeye çalışılmıştır. Söz konusu etkiler çerçevesinde kamu yönetimi hizmet sunumunda yapılabilecek bir takım yeni düzenlemeler önerilmiştir.

Kaynakça

  • Aydın, B., Acar, D., & Aksöz, E. (2019). Alfa Kuşağının Özellikleri Açısından Eskişehir Bilim Kültür Ve Sanat Parkı’nın Değerlendirilmesi. Ö. Tütüncü İçinde, Rekreasyon Araştırmalarında Yeni Yaklaşımlar (S. 159-162). Ankara: Detay Yayınları, S:159-167
  • Ayhün, S. E. (2013). Kuşaklar Arasındaki Farklılıklar Ve Örgütsel Yansımaları. Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, Cilt:2 / Sayı:1 05 07, 2023 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/eyad/issue/57423/813902 adresinden alındı.
  • Çetinkaya, K. B. (2021, Nisan ). X, Y, Z Kuşağı, Peki Ya Ötesi? Tübitak Bilim Ve Teknik , S. 46-52. 05 07, 2023 tarihinde https://bilimteknik.tubitak.gov.tr/makale/x-y-z-kusagi-peki-ya-otesi adresinden alındı.
  • Deloitte. (2022). Striving For Balance, Advocating For Change, The Deloitte Global 2022 Gen Z & Millennials Survey. Deloitte. 05 06, 2023 tarihinde https://www2.Deloitte.Com/Content/Dam/Deloitte/At/Documents/Human-Capital/At-Gen-Z-Millennial-Survey-2022.Pdf adresinden alındı.
  • Demirel, Z. H. (2021). Çalışma Hayatında Geleceğin İnsan Kaynağı: Alfa Kuşağı . Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 1796-1827, 05 06, 2023 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/opus/issue/62811/895924 adresinden alındı.
  • Dolot, A. (2018). The Characteristics Of Generation Z, New Trends İn Management. E-Mentor, S. 44–50. 05 07, 2023 tarihinde http://Dx.Doi.Org/10.15219/Em74.1351 adresinden alındı.
  • Düzgüner, S. (Aralık 2015 ). Değişen Dünyada Gençlik Ve Değerler. Gençlik Araştırmaları Dergisi , 3(3) 105-126, tarihinde https://www.academia.edu/36072500/DE%C4%9E%C4%B0%C5%9EEN_D%C3%9CNYADA_GEN%C3%87L%C4%B0K_VE_DE%C4%9EERLER_s_d%C3%BCzg%C3%BCner_pdf adresinden alındı.
  • Francis , T., & Hoefel , F. (2018). ‘True Gen’: Generation Z And İts İmplications For Companies. Mckinsey&Company. 05 07, 2023 tarihinde Https://Www.Mckinsey.Com/~/Media/Mckinsey/Industries/Consumer%20packaged%20goods/Our%20ınsights/True%20gen%20generation%20z%20and%20its%20implications%20for%20companies/Generation-Z-And-İts-İmplication-For-Companies.Pdf adresinden alındı.
  • Göksel, A., & Gülden Güneş. (19/3 (2017)). Kuşaklar Arasi Farklılaşma: X Ve Y Kuşaklarının Örgütsel Sessizlik Davranışı Bağlamında Analizi. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 807-828, 05 07, 2023 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaziuiibfd/issue/36599/417291 adresinden alındı.
  • Görün, M., Erdem, N., & Kara, G. (2023). Z Kuģağının “Siyaset” Kavramına Dair Metaforik Algılarının Ölçülmesi. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 1, Ss.1-27. 05 11, 2023 tarihinde Https://Click.Endnote.Com/Viewer?Doi=10.33712%2fmana.1256510&Token=Wzm0otgxnjqsıjewljmznzeyl21hbmeumtı1njuxmcjd.Pyet7gwjhjks78ivgq9gaj9yfsq adresinden alındı.
  • Gündüz, Ş., & Pekçetaş, T. (2018). Kuşaklar Ve Örgütsel Sessizlik/Seslilik. İşletme Bilimi Dergisi (Jobs), ; 6(1): 89-115. Doı: 10.22139/Jobs.399952, 89-115, 05 11, 2023 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/jobs/issue/36382/399952 adresinden alındı.
  • Kayıkçı, M. Y., & Bozkurt, A. (2018). Dijital Çağda Z Ve Alpha Kuşağı, Yapay Zeka Uygulamaları Ve Turizme Yansımaları. Sosyal Bilimler Metinleri, 54-64. 05 09, 2023 tarihinde https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Download/Article-File/468053 adresinden alındı.
  • Knoll. (2020). Embracing Gen Z, Your New–And Future–Colleagues. 05 07, 2023 tarihinde https://www.knoll.com/knollnewsdetail/embracing-gen-z adresinden alındı.
  • Kurttekin, F. (Eylül/September 2021). Bilişim Çağında ‘Gençlik, Din Ve Değer’ Konularını Ele Alan Makaleler Üzerine Bir İnceleme . Eskiyeni 45, 781-795, 05 07, 2023 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/eskiyeni/issue/64948/937521 adresinden alındı.
  • Mccrae, R. R. (February 2004). Human Nature And Culture: A Trait Perspective. Journal Of Research İn Personality, Volume 38, Issue 1, 3-14. 05 06, 2023 tarihinde https://www.Sciencedirect.Com/Science/Article/Abs/Pii/S0092656603000849 adresinden alındı.
  • Mccrindle, M., & Fell, A. (2020). Understandıng Generatıon Alpha. Solent Circuit: Mccrindle Research Pty Ltd, 05 06, 2023 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/342803353_ UNDERSTANDING_GENERATION_ALPHA/link/5f06d2ca4585155050983644/download adresinden alındı.
  • Merriman, M. (2020). Is Your Business Ready For Gen Z? Ernst & Young Global Limited. 05 07, 2023 tarihinde https://www.ey.com/en_gl/growth/customer-needs-disruptive-innovation adresinden alındı.
  • Overview, D. 2. (2020). We Are Social Digital 2020. 05 07, 2023 tarihinde Https://Www.Slideshare.Net/Datareportal/Digital-2020-Global-Digital-Overview-January-2020-V01-226017535?Ref=Https://S3-Ap-Southeast-1.Amazonaws.Com/ adresinden alındı.
  • Oxford. (2023, 05 06). Oxford. Oxford Learners Dictionaries: 05 07, 2023 tarihinde Https://Www.Oxfordlearnersdictionaries.Com/Definition/English/Value_1#:~:Text=%5buncountable%2c%20countable%5d%20how%20much,Which%20it%20can%20be%20exchanged adresinden alındı.
  • Öztürk, S., & Yılmaz, B. (2020). İktisat Literatürüne Teorik Ve Ampirik Katkılar, Çalışma Hayatında Z Kuşağı. Ankara: Iksad Publications, 05 07, 2023 tarihinde chrome-extension://efaidnbmnn nibpcajpcglclefindmkaj/https://iksadyayinevi.com/wp-content/uploads/2020/06/% C4%B0KT%C4%B0SAT-L%C4%B0TERAT%C3%9CR%C3%9CNE-TEOR%C4%B0K-VE-AMP%C4%B0R%C4%B0K-KATKILAR-2.pdf adresinden alındı.
  • Pekel, B., Çalışkan, F., Doğan, M., Öner, S., Kaya, T., Özyıldız, Z., & Erbay, E. (2020). Z Kuşağı Öğrencilerinin İş Hayatı Kişilik Özelliklerinin Ve İş Beklentilerinin Belirlenmesi: Ankara Üniversitesi Örneği. Sağlık Hizmetlerinde Kuram Ve Uygulama Dergisi, 1(1):1-9, 05 07, 2023 tarihinde chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.shkud.org/wp-content/uploads/2020/10/zkusagi-1.pdf adresinden alındı.
  • Pennington-Gray, L. (2001). Profiling The Silent Generation: Preferences For Travel, 05 07, 2023 tarihinde https://www.Researchgate.Net/Publication/233466490_Profiling_The_ Silent_Generation adresinden alındı.
  • Rokeach, M. (1973). The Nature Of Human Values. New York: Free Press, s:5 Schwartz, S. H. (1994). Are There Universal Aspects İn The Structure And Contents Of Human Values? Journal Of Social Issues, 50(4), 19-45, 05 07, 2023 tarihinde https://spssi.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1540-4560.1994.tb01196.x adresinden alındı.
  • Schwieger, D., & Ladwig, C. (2018). Reaching And Retaining The Next Generation: Adapting To The Expectations Of Gen Z İn The Classroom. Information Systems Education Journal (Isedj) Issn: 1545-679x , 45-54, 05 07, 2023 tarihinde chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcg lclefindmkaj/https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1179303.pdf adresinden alındı.
  • Seemiller, C. &. (2019). Generation Z A Century İn The Making. New York: Routledge, s:3-49 Seemiller, C., & Grace, M. (2016). Generation Z Goes To College. San Francisco: Jossey-Bass, s:5
  • Seymen, A. F. (2017). Y Ve Z Kuşak İnsanı Özelliklerinin Milli Eğitim Bakanlığı 2014-2019 Stratejik Programı Ve Tübitak Vizyon 2023 Öngörüleri İle İlişkilendirilmesi. Kent Akademisi | Kent Kültürü Ve Yönetimi Hakemli Elektronik Dergi, Cilt: 10 Sayı: 4, Kış 2017, 05 07, 2023 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/kent/issue/34454/346427 adresinden alındı.
  • Singh, A., & Dangmei, J. (2016). Understandıng The Generatıon Z: The Future Workforce. South -Asian Journal Of Multidisciplinary Studies (Sajms) Issn:2349-7858:Sjıf:2.246:, Volume 3 Issue 3. 05 07, 2023 tarihinde https://www.Researchgate.Net/Publication/305280948_Understandıng_The_Generatıon_Z_The_Future_Workforce/Link/5786a11008aef321de2c6f21/Download adresinden alındı
  • Stratejico. (2020). Z Kuşağı & Siyaset. İstanbul: Stratejico. 05 06, 2023 tarihinde https://stratejico.com/z-kusagi-ve-siyaset adresinden alındı
  • Strauss, W., & Howe, N. (1991). Generations : The History Of America’s Future, 1584 To 2069. New York: Quill, s:61. Tdk. (2023, 05 06). Güncel Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Sözlükleri: 05 06, 2023 tarihinde Https://Sozluk.Gov.Tr/ adresinden alındı.
  • Tüik. (2019). Doğum İstatistikleri,. 05 06, 2023 tarihinde Https://Data.Tuik.Gov.Tr/Bulten/Index?P=Dogum-Istatistikleri-2019-33706 adresinden alındı.
  • Vurgun, L., & Öztop, S. (2011). Yönetim ve Örgüt Kültüründe Değerlerin Önemi. Süleymandemirelüniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C.16, S.3, S.217-230, 05 06, 2023 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/344225046_Yonetim_ve_ Orgut_Kulturunde_Degerlerin_Onemi_Significance_of_Values_in_Management_and_Organizational_Culture adresinden alındı.
  • Wood, S. (2013). Generation Z As Consumers: Trends And Innovation. Institute For Emerging Issues. 05 07, 2023 tarihinde https://archive.iei.ncsu.edu/Wp- Content/Uploads/2013/01/Genzconsumers.Pdf adresinden alındı.
  • Yılmaz, E., & Aktürk, A. (2021). Z KuşAğI Bı̇R Neslı̇ Anlamak. Konya: Palet Yayınları. 05 06, 2023 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/357516908_Z_KUSAGI_BIR_NESLI _ANLAMAK adresinden alındı.
  • Zhong, T. (2020). Gen Z Trends Report. 07 12, 2022 tarihinde https://www.getabstract.com/en/summary/gen-z-trends-report/40916 adresinden alındı
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kamu Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bünyamin Dağ 0009-0009-7540-3457

Erken Görünüm Tarihi 4 Ocak 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dağ, B. (2023). Z Kuşağı Değerlerinin Kamu Yönetimi Pratiğine Etkisi. Medeniyet Araştırmaları Dergisi, 8(1), 68-80. https://doi.org/10.52539/mad.1297997

İletişim / Correspondence                                                                                                                                                                                                                                                                         

Telefon/Phone: +90 216 280 34 81

Faks/Fax: : +90 216 280 34 95

Adres/Address: Medeniyet Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi

İstanbul Medeniyet Üniversitesi Güney Yerleşkesi B-Blok

Dumlupınar Mah. D-100 Yan Yol Kadıköy, İstanbul, Türkiye

sezai.oztop@medeniyet.edu.tr


14283            19354