Ali Durusoy’un İslam Mantık Tarihi Araştırmaları I: Ebû Nasr Fârâbî isimli mantık tarihi kitabı, mantık ilmini Arap dilinde yeniden inşa eden ve bu nedenle ikinci muallim olarak anılan Fârâbî’nin düşünce sistemini bütüncül bir şekilde ortaya koymayı ve mantığın bu sistem içerisindeki konumunu göstermeyi amaçlamaktadır. Yazara göre Fârâbî felsefesini oluşturan en temel iki kavram bilim ve toplumdur. Mantık, bilimsel bilgiye ulaştıran bir bilimdir ve bu yönüyle bilim yapmanın anahtarıdır. Mantıkla inşa edilen bir bilimin toplumu dönüştürmesi ise yine mantık ilmi içerisinde ele alınan beş sanatla mümkündür. Bu yüzden yazara göre mantık hem bilim hem de toplum için oldukça önemlidir. Bu yazı Durusoy’un kaleme aldığı İslam Mantık Tarihi Araştırmaları I: Ebû Nasr Fârâbî adlı eserin değerlendirmesini içermektedir.
İslam Mantık Tarihi Araştırmaları Fârâbî Felsefe Mille Mantık.
Ali Durusoy's Islamic Logic History Studies I: Abu Nasr al-Farabi focuses on al-Farabi's views on logic, who reconstructed the discipline of logic in the Arabic language and is therefore known as "the Second Teacher." The book aims to present al-Farabi's thought system comprehensively and to demonstrate the role of logic within this system. According to the author, the two most fundamental concepts that shape al-Farabi's philosophy are science and society. Logic is the discipline that leads to scientific knowledge and, in this respect, is the key to conducting scientific inquiry. A science built upon logic has the potential to transform society. For this reason, the author argues that logic is of great importance for both science and society. This article presents an evaluation of Durusoy's work, Islamic Logic History Studies I: Abu Nasr al-Farabi.
Islamic Logic History Studies al-Farabi Philosophy Mille Logic.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mantık Tarihi |
Bölüm | Kitap Tanıtımları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |