BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 2, 50 - 60, 29.12.2016

Öz

Özet

Giriş: Eğitim alanındaki öğrenme süreci artık öğrenci merkezli olarak düzenlenmekte ve sürece öğrencinin aktif katılımı sağlanmaktadır.

Amaç: Bu araştırma dördüncü sınıf hemşirelik öğrencilerinin üstbilişsel okuduğunu anlama farkındalık düzeylerini ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.

Yöntem: Araştırma, 2015-2016 eğitim öğretim yılında, Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nin Hemşirelik Bölümü’nde öğrenim 90 dördüncü sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Veriler “Sosyodemografik Veri Toplama Formu”, “Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığı Ölçeği” ve “Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği Kitap Değerlendirme Formu” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzdelik dağılım, t testi, Pearson korelasyon analizi testleri kullanılmıştır.

Bulgular: Çalışmada kız öğrencilerin üstbilişsel okuduğunu anlama farkındalığı puan ortalaması 58.91, erkek öğrencilerin üstbilişsel okuduğunu anlama farkındalığı puan ortalaması 58.66 olarak bulunmuştur. Akademik başarı puanı ile üstbilişsel okuduğunu anlama farkındalığı arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.

Sonuç: Öğrencilerin psikiyatri dersine özgü içerikleri olan kitapları okumalarının ders konularını anlamalarına yardımcı olduğu ve derse olan ilgilerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Sözcükler: Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığı, Hemşirelik, Öğrenci.

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 2, 50 - 60, 29.12.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Reyhan Eskiyurt

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eskiyurt, R. (2016). Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute, 4(2), 50-60.
AMA Eskiyurt R. Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute. Aralık 2016;4(2):50-60.
Chicago Eskiyurt, Reyhan. “Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması”. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute 4, sy. 2 (Aralık 2016): 50-60.
EndNote Eskiyurt R (01 Aralık 2016) Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute 4 2 50–60.
IEEE R. Eskiyurt, “Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması”, Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute, c. 4, sy. 2, ss. 50–60, 2016.
ISNAD Eskiyurt, Reyhan. “Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması”. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute 4/2 (Aralık 2016), 50-60.
JAMA Eskiyurt R. Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute. 2016;4:50–60.
MLA Eskiyurt, Reyhan. “Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması”. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute, c. 4, sy. 2, 2016, ss. 50-60.
Vancouver Eskiyurt R. Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute. 2016;4(2):50-6.