Bireyler,
yaşamları boyunca içinde bulundukları ortam gereği diğer bireylerle etkileşim
ve iletişim halindedirler. İçinde bulundukları ortamda da diğer bireylere
amaçları doğrultusunda belirli izlenim oluşturmak isterler. Bunun için de
izlenim yönetimi taktikleri davranışlarına başvururlar. Bireyler izlenim
yönetimi taktiklerine başvurarak aslında maddi veya manevi kazanım elde etmek
isterler. Bu bağlamda bireyin belirli taktikler kullanarak örgüt ortamlarında
veya sosyal ortamlarda kazandıkları maddi ve manevi kazanımlar yaşamlarıyla
yakından ilişkilidir.
Bu
amaçla çalışma Denizli’de çeşitli tekstil fabrikalarında 392 mavi yakalı
çalışan üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemleri
uygulanmıştır. Kolayda örneklem tekniği ile anket uygulanarak elde edilen
verilere fark testleri ve korelasyon analizi uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre, izlenim yönetimi
taktikleri alt boyutu olan niteliklerini tanıtarak kendini sevdirmeye çalışma
taktiği ile yaşam doyumu arasında anlamlı bir ilişkisi bulunmuştur. Diğer
taraftan kendini örnek bir personel gibi göstermeye çalışma, kendi önemini
zorla fark ettirmeye çalışma, kendine acındırmaya çalışma taktikleri ile yaşam
doyumu arasında anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |