Günümüz iş dünyasında var olan zorlu rekabet koşulları, bu ortamda var olmak isteyen bireylerin daha nitelikli olma ihtiyacını gerekli kılmıştır. Özellikle İngilizceyi yabancı dil olarak konuşmak ve dil özelliklerini kullanma becerisine sahip olmak bu ihtiyaçların önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. İngilizce eğitim süreci boyunca hem eğitmenlerin hem de öğrencilerin ihtiyaç duydukları eğitim materyallerine ulaşabilmeleri gerekmektedir. İnternet ve bilgisayar teknolojilerinin yaygın kullanımı, insanların eğitim alanında kullanılan yeni eğitim materyallerine erişimini olanaklı hale getirmiştir. Çevrimiçi kurslar, elektronik sözlükler, soru-cevap uygulamaları ve çevrimiçi platformlardaki oyun uygulamaları bu eğitim materyallerinden bazılarıdır. Bugün herkes dil öğrenimini destekleyen herhangi bir dil kursuna veya diğer materyallere cep telefonu ve benzeri araçlar aracılığıyla her yerden erişebilir. Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesi’nin (CEFR), yayınlandığı günden bu yana dillerin öğrenilmesi ve öğretilmesinde çok önemli bir rolü olagelmiştir. Bu standart çerçevenin İngilizce öğretiminde kullanılması, öğrencinin seviyesine bağlı olarak yabancı dil öğretimi ve öğreniminin gelişim sürecine yardımcı olur. CEFR çerçevesi 6 bölümden oluşmaktadır. Her bölümde bir İngilizce seviyesiyle ilgili birçok kelime vardır. Bu çalışma, dil eğitimi sürecine yardımcı olacak CEFR standartlarına dayalı web tabanlı bir platforma odaklanmıştır. Çalışma kapsamında özellikle sistemde kullanılan filmlerin CEFR seviyelerinin belirlenmesi için büyük bir veritabanı tablosunun oluşturulması ve öğrencilerin kendi seviyelerine uygun film sahneleri ile ingilizce kelimeleri öğrenme süreçlerine katkı sağlanması hedeflenmiştir.
CEFR web-tabanlı öğrenme video kelimeleri öğrenci-eğitmen etkileşimi
Tough competition conditions that exist in today's business world have created the need for individuals who want to exist in this environment to be more qualified. Especially, speaking the English language as a foreign language and having the ability to use its language features makes up an important part of these needs. Through English language education process, both instructors and students need to be able to get the educational materials they need. Widespread use of the internet and computer technologies enabled people to access new educational materials used in the field of education. Online courses, electronic dictionaries, question-answer applications, and game apps on online platforms are some of these educational materials. Today, everyone can reach any language courses or any other materials that support their language learning via a mobile phone and other similar gadgets from anywhere. The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) has had a profoundly important role in learning and teaching of languages since it was published. The use of this standard framework in English language teaching helps the development process of foreign language teaching and learning depending on the level of the student. CEFR framework is made up of six sections. Every section has many words related to a level of English. This study has been focused on a web-based platform depending on CEFR standards that will help the process of language education. In the study, it was aimed to create a large database table to determine the CEFR levels of the films used in the system and to contribute to the process of learning English words and movie scenes suitable for the students' own level.
CEFR web-based Learn video words student-instructor interaction
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 23 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1 |