Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Learning Strategies and Teaching of Them

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 64 - 74, 01.07.2019

Öz

Developments in the field of education have led to the loss of
timeliness of educational practices based on the transfer of information as is;
increased the need for individuals equipped with the skills of accessing
information, learning to learn, and using what is learned when necessary.
Therefore, the educational programs have started to be renewed within the framework
of new approaches that center the student. Together with these insights, the
learner's individual characteristics have become the focus of interest in
research. In particular, the change and innovation seen in the field of
education has become more prominent in the teaching-learning process. Students'
being more active in the learning process is one of the important points. It is
necessary for students to be able to orient themselves and have learning skills
in order to keep up with the information age. This emphasizes that individuals
are aware of their own learning styles and strategies in the realization of
learning.It is important for students to know their learning styles and
strategies, to overcome learning difficulties and to support independent
learning skills. Because the student who is aware of his own learning style
knows what he needs to learn, how to follow the path to learn
In this article, the learning strategies of the teaching-learning
process and the results of the researches are examined and the reflections of
learning strategies on the teaching process are discussed. In addition, the
teaching of these strategies has been examined under a separate heading.

Kaynakça

  • Arsal, Z., Özen, R. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stratejileri ve öğrenme biçimi tercihlerinin incelenmesi. AİBÜ, Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (2), 151-164.
  • Erdem, A. R. (2005). Öğrenmede etkili yollar: öğrenme stratejileri ve öğretimi. İlköğretim-Online, 4(1), 1-6, (Online): http://ilköğretim-online.org.tr.
  • İlhan, T. (2011). Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları, öğrenme stratejileri ve ilgili sınıflamalar. Ed. Behçet Oral. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Numanoğlu, G. ve Şen, B. (2007). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD). 8(2), 129-148.
  • Oral, B. (2003). Ortaöğretim öğrencilerinin öğrenme stillerinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 35, 418-435.
  • Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya, 23. Baskı, Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Somuncuoğlu, Y. ve Yıldırım, A. (1998). Öğrenme stratejileri: Teorik boyutları, araştırma bulguları ve uygulama için ortaya koyduğu sonuçlar. Eğitim ve Bilim, 22(110), 31-39.
  • Sönmez, V. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri, 2. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık. s. 281-283.
  • Subaşı, G. (2000). Etkili Öğrenme: Öğrenme Stratejileri. Milli Eğitim Dergisi, 146http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar/146/subasi.htm.
  • Yaşar, Ş. ve Belet, S. D. (2007). Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile türkçe dersine ilişkin tutumlara etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 3 (1): 69-86.

Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 64 - 74, 01.07.2019

Öz

Eğitim alanında yaşanan gelişmeler, bilgilerin
olduğu gibi aktarılmasına dayalı eğitim uygulamalarının güncelliğini
yitirmesine neden olmuş; bilgiye ulaşma, öğrenmeyi öğrenme, öğrenilenleri
gerekli durumlarda kullanabilme becerileri ile donanmış bireylere olan
gereksinimi artırmıştır. Dolayısıyla eğitim programları, öğrenciyi merkeze alan
yeni yaklaşımlar çerçevesinde yenilenmeye başlamıştır. Öğrenenlerin merkeze
alındığı bu anlayışlarla birlikte, öğrenenin bireysel özellikleri
araştırmalarda ilgi odağı haline gelmiştir. Özellikle, eğitim alanında görülen
değişme ve yenileşme öğretme-öğrenme sürecinde daha çok ön plana çıkmıştır.
Öğrencilerin öğrenme sürecinde daha etkin olmaları üzerinde önemle durulan
noktalardan birisidir. Öğrencilerin kendilerini yönlendirebilmeleri ve öğrenme
becerilerine sahip olmaları, bilgi çağına ayak uydurabilmeleri için gereklidir.
Bu durum öğrenmenin gerçekleştirilmesinde bireylerin kendi öğrenme stil ve
stratejilerinin farkında olmalarına vurgu yapmaktadır. Öğrencilerin öğrenme stil
ve stratejilerini bilmesi, öğrenme güçlüklerini yenme ve bağımsız öğrenme
becerilerini desteklemesi açısından önemlidir. Çünkü kendi öğrenme stilinin
farkında olan öğrenci öğrenmek için neye ihtiyacı olduğunu, öğrenmek için nasıl
bir yol izlemesi gerektiğini bilir. Bu makalede, eğitim-öğretim sürecinin öğrenme
stratejilerinin neler olduğu ve bu konuda yapılan araştırmaların sonuçları
incelenmiş, öğrenme stratejilerinin öğretim sürecine yansımaları
tartışılmıştır. Ayrıca bu stratejilerin öğretimi de ayrı bir başlık altında
incelenmiştir.

Kaynakça

  • Arsal, Z., Özen, R. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stratejileri ve öğrenme biçimi tercihlerinin incelenmesi. AİBÜ, Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (2), 151-164.
  • Erdem, A. R. (2005). Öğrenmede etkili yollar: öğrenme stratejileri ve öğretimi. İlköğretim-Online, 4(1), 1-6, (Online): http://ilköğretim-online.org.tr.
  • İlhan, T. (2011). Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları, öğrenme stratejileri ve ilgili sınıflamalar. Ed. Behçet Oral. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Numanoğlu, G. ve Şen, B. (2007). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD). 8(2), 129-148.
  • Oral, B. (2003). Ortaöğretim öğrencilerinin öğrenme stillerinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 35, 418-435.
  • Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya, 23. Baskı, Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Somuncuoğlu, Y. ve Yıldırım, A. (1998). Öğrenme stratejileri: Teorik boyutları, araştırma bulguları ve uygulama için ortaya koyduğu sonuçlar. Eğitim ve Bilim, 22(110), 31-39.
  • Sönmez, V. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri, 2. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık. s. 281-283.
  • Subaşı, G. (2000). Etkili Öğrenme: Öğrenme Stratejileri. Milli Eğitim Dergisi, 146http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar/146/subasi.htm.
  • Yaşar, Ş. ve Belet, S. D. (2007). Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile türkçe dersine ilişkin tutumlara etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 3 (1): 69-86.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meliha Aslam Orkun Bu kişi benim

Ayşe Bayırlı

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aslam Orkun, M., & Bayırlı, A. (2019). Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2(1), 64-74.
AMA Aslam Orkun M, Bayırlı A. Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi. MM-USOBEBİD. Temmuz 2019;2(1):64-74.
Chicago Aslam Orkun, Meliha, ve Ayşe Bayırlı. “Öğrenme Stratejileri Ve Öğretimi”. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 2, sy. 1 (Temmuz 2019): 64-74.
EndNote Aslam Orkun M, Bayırlı A (01 Temmuz 2019) Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 2 1 64–74.
IEEE M. Aslam Orkun ve A. Bayırlı, “Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi”, MM-USOBEBİD, c. 2, sy. 1, ss. 64–74, 2019.
ISNAD Aslam Orkun, Meliha - Bayırlı, Ayşe. “Öğrenme Stratejileri Ve Öğretimi”. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 2/1 (Temmuz 2019), 64-74.
JAMA Aslam Orkun M, Bayırlı A. Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi. MM-USOBEBİD. 2019;2:64–74.
MLA Aslam Orkun, Meliha ve Ayşe Bayırlı. “Öğrenme Stratejileri Ve Öğretimi”. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 2, sy. 1, 2019, ss. 64-74.
Vancouver Aslam Orkun M, Bayırlı A. Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi. MM-USOBEBİD. 2019;2(1):64-7.

  2862315149  15151 1515028624