Bu çalışmanın amacı, ortaokul altıncı sınıf fen bilimleri dersi sindirim sistemi konusunda bir eğitsel oyunu tasarlama, uygulama, değerlendirme süreçlerini sunmak ve eğitsel oyunla ilgili öğrencilerin görüşlerini belirlemektir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması deseniyle planlanmış, yürütülmüş ve tamamlanmıştır. Çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 20 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Eğitsel oyunla; öğrencilerin sindirim sistemi konusunda derse aktif katılmaları, eğlenerek ve kalıcı öğrenmeler gerçekleştirmeleri hedeflenmiştir. Oyun tasarlanırken bireysel farklılıklar göz önünde bulundurularak her öğrenciye hitap eden bir oyun tasarlanmaya özen gösterilmiştir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Eğitsel oyun sonunda yapılan değerlendirmede öğrenciler olumlu görüş bildirmiş, sindirim sistemi konusunu öğrenmede istekli hale gelmişlerdir. Ulaşılan sonuçlara göre tasarlanan eğitsel oyun, Fen Bilimleri derslerinde sindirim sistemi konusunda içerik, süreç ve ürün zenginleştirmede kullanılabilir. Fen Bilimleri dersi için diğer konularda da benzer oyunlar tasarlanabilir.
The aim of this study is to present the processes of designing, implementing and evaluating an educational game about the digestive system in the sixth grade secondary school science course and to express the opinions of the students about the educational game. This study was planned, conducted and completed with the case study design, one of the qualitative research methods. The study group consists of 20 sixth grade students studying at a public school affiliated with the Ministry of National Education in the 2021-2022 academic year. With educational game, It is aimed for students to actively participate in the lesson about the digestive system and to have fun and achieve permanent learning. While designing the game, care was taken to design a game that appeals to every student, considering individual differences. A semi-structured interview form was used as a data collection tool. In the evaluation made at the end of the educational game, the students expressed positive opinions and became eager to learn about the digestive system. The educational game designed according to the results obtained can be used to enrich the content, process and product on the digestive system in science courses. Similar games can be designed in other subjects for the Science course.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |