İLKÖĞRETİM 4. VE 5.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ATATÜRKÇÜLÜK İLE İLGİLİ KAVRAMLARI ALGILAMALARI
Yıl 2009,
Cilt: 11 Sayı: 22, 213 - 223, 01.10.2009
Kadir Ulusoy
,
Tuğba Yanpar Yelken
Öz
Bu çalışmanın amacı, 2005 sosyal bilgiler programında yer alan Atatürkçülük ile ilgili kavramları öğrencilerin algılamalarını belirlemektir. Araştırma 2006-2007 Öğretim yılında Türkiye’de Ankara ilinde bulunan 104 ilköğretim öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Betimsel bir çalışma yapılarak, veriler anket ve açık uçlu sorular yoluyla elde edilmiştir. Programda verilmesi istenilen kavramlardan hangilerinin Atatürkçülük konularında verildiği tespit edilmiş daha sonra öğrencilerin bu kavramları tanımlamaları ve öğrenmelerini algılamaları istenmiştir. Öğrencilerin bazı kavramları öğrendikleri ancak bazılarında yanlış algılamalarının olduğu görülmüştür. 4.ve 5. sınıflar arasında kavramları algılamada anlamlı farklılıklar vardır
Kaynakça
- Beishuizen, J., Stoutjesdijk, E., Spuijbroek, S., Bouwmeester, S., Geest, H. (2002).
- “Understanding Abstract Expository Text”, British Journal of Educational Pschology, , 279-297. Çepni, S., Aydın, A., Ayvacı, H.Ş.(2000). “Dört ve beşinci sınıflarda fen bilgisi programındaki fizik kavramlarının öğrenciler tarafından anlaşılma düzeyleri”. Fen
- Bilimleri Eğitimi Kongresi. Bildiriler Kitabı 2000, 135-140.
- Demircioğlu, İ.H.(2005). “Sekizinci Sınıf öğrencilerinin tarih öğretiminde kullanılan zaman ve kronoloji ile ilgili bazı kavramları anlama düzeyi”. Eğitim Araştırmaları, 19. Bahar, 155-163.
- Demirkuş, N., Bayraktar, E. (2006). “Biyolojik Kavramların Öğretimi ve İlgili Materyali
- Toplama-Geliştirme Teknikleri”. http://biyolojiegitim.yyu.edu.tr/ders/lisansüstü/kavram.pdf. Doğanay, A. (2003): “Öğretimde Kavram ve Genellemelerin Geliştirilmesi”, Hayat
- Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ed: Öztürk C. Dilek, D. Kazancı, M, Atılboz, N.G., Bora, N., Altın, M.( 2003). Kavram haritalama yönteminin lise 3. sınıf öğrencilerinin genetik konularını öğrenme başarısı üzerine etkisi”.
- Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 135-141. Kılıç, F.(2007). Mikro Düzeyde İçerik Düzenleme Stratejilerinin Kavramların
- Genellemelerin Öğrenilmesine ve Bilişsel Esnekliğe Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Kinchin, I.M, Hay D.B (2000). “How a Qualitative Approach to concept map analysis can be used to aid learning by ıllustrating” Educational Research, 42(1).
- Gürdal, A., Aksoy, M., Macaroğlu, E.(1995). İlköğretimde Kavram Kargaşası, Bilim ve Teknik, Tübitak Yayınları.
- Martin D.J.(1994). “Concept mapping as an aid to lesson planning: A longitudial study
- Journal of Elementary Science Education, 6(2), 11-30. Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Sosyal Bilgiler Programı (2005) İstanbul.
- Novak J.D., Gowin, D.B. & Johansen, G.T. ( 1983). “The use of concept mapping and knowledge Vee Mapping with junior high school science students”, Science Education, (5).
- Novak J.D., Gowin, D.B( 1984). Learning How To Learn, Cambridge University Press, USA.
- Shu-Ling, L. (2000). “Influence of Audio-Visual Presentations on Learning Abstract
- Concept”, International Journal of Instructional Media, 27(2). Sönmez, V.(2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
- Trowbridge, J.E., Wandersee, J.H. (1998). Theory-Driven Graphic Organizers, In Mintzes.
- Yanpar, T.(2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
THE PERCEPTIONS ON CONCEPTS OF KEMALISM OF 4th AND 5th GRADE PRIMARY SCHOOL STUDENTS
Yıl 2009,
Cilt: 11 Sayı: 22, 213 - 223, 01.10.2009
Kadir Ulusoy
,
Tuğba Yanpar Yelken
Öz
The purpose of this study is to determine perceptions of the students on concepts of Kemalism in the 2005 Social Studies curriculum. This study in 2006-2007 years was constructed 104 primary school students in Ankara, Turkey. Descriptive study was used in this study. Qualitative and quantitave datas were collected. Questionnaire and essay-type test were used. The concepts of Kemalism were determined in this program. These concepts were explained by the students. Students learned some concepts. Some concepts were not learnt by the students. There have been significant difference between 4.th and 5.th grade students about perceptions of the concepts
Kaynakça
- Beishuizen, J., Stoutjesdijk, E., Spuijbroek, S., Bouwmeester, S., Geest, H. (2002).
- “Understanding Abstract Expository Text”, British Journal of Educational Pschology, , 279-297. Çepni, S., Aydın, A., Ayvacı, H.Ş.(2000). “Dört ve beşinci sınıflarda fen bilgisi programındaki fizik kavramlarının öğrenciler tarafından anlaşılma düzeyleri”. Fen
- Bilimleri Eğitimi Kongresi. Bildiriler Kitabı 2000, 135-140.
- Demircioğlu, İ.H.(2005). “Sekizinci Sınıf öğrencilerinin tarih öğretiminde kullanılan zaman ve kronoloji ile ilgili bazı kavramları anlama düzeyi”. Eğitim Araştırmaları, 19. Bahar, 155-163.
- Demirkuş, N., Bayraktar, E. (2006). “Biyolojik Kavramların Öğretimi ve İlgili Materyali
- Toplama-Geliştirme Teknikleri”. http://biyolojiegitim.yyu.edu.tr/ders/lisansüstü/kavram.pdf. Doğanay, A. (2003): “Öğretimde Kavram ve Genellemelerin Geliştirilmesi”, Hayat
- Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ed: Öztürk C. Dilek, D. Kazancı, M, Atılboz, N.G., Bora, N., Altın, M.( 2003). Kavram haritalama yönteminin lise 3. sınıf öğrencilerinin genetik konularını öğrenme başarısı üzerine etkisi”.
- Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 135-141. Kılıç, F.(2007). Mikro Düzeyde İçerik Düzenleme Stratejilerinin Kavramların
- Genellemelerin Öğrenilmesine ve Bilişsel Esnekliğe Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Kinchin, I.M, Hay D.B (2000). “How a Qualitative Approach to concept map analysis can be used to aid learning by ıllustrating” Educational Research, 42(1).
- Gürdal, A., Aksoy, M., Macaroğlu, E.(1995). İlköğretimde Kavram Kargaşası, Bilim ve Teknik, Tübitak Yayınları.
- Martin D.J.(1994). “Concept mapping as an aid to lesson planning: A longitudial study
- Journal of Elementary Science Education, 6(2), 11-30. Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Sosyal Bilgiler Programı (2005) İstanbul.
- Novak J.D., Gowin, D.B. & Johansen, G.T. ( 1983). “The use of concept mapping and knowledge Vee Mapping with junior high school science students”, Science Education, (5).
- Novak J.D., Gowin, D.B( 1984). Learning How To Learn, Cambridge University Press, USA.
- Shu-Ling, L. (2000). “Influence of Audio-Visual Presentations on Learning Abstract
- Concept”, International Journal of Instructional Media, 27(2). Sönmez, V.(2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
- Trowbridge, J.E., Wandersee, J.H. (1998). Theory-Driven Graphic Organizers, In Mintzes.
- Yanpar, T.(2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.