BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKLERDE CENAZE TÖRENLERİ BAĞLAMINDA MEVLİD OKUMA GELENEĞİ

Yıl 2008, Cilt: 10 Sayı: 19, 147 - 155, 01.05.2008

Öz

Kültürel süreklilik bağlamında değerlendirildiğinde, Türklerin İslamiyet öncesi dönem yaşam biçimlerini ve geleneksel manada birçok uygulamalarını İslamiyet sonrası dönemde de büyük ölçüde muhafaza ettiği görülür. Bunlardan İslami kaidelere uygun olmayanlar zamanla değişime uğramış, bazıları İslami kimlik kazanarak varlığını devam ettirmiş, bazıları da tamamen ortadan kalkmıştır. Bu değişim, Türklerin İslamiyet’i kabulünden sonra yayıldıkları geniş coğrafyanın ve bu geniş coğrafyada sahip oldukları farklı sosyoekonomik ve siyasi yapıların da etkisiyle Türk topluluklarında farklı düzeylerde gerçekleşmiştir. Hatta Anadolu Aleviliği örneğinde olduğu gibi aynı coğrafyada olmasına rağmen bu değişimi daha farklı düzeylerde yaşayan kesimler bile olmuştur

MEVLID IN THE CONTEXT OF FUNERAL CEREMONIES IN TURKIC CULTURE

Yıl 2008, Cilt: 10 Sayı: 19, 147 - 155, 01.05.2008

Öz

If it is explained in cultural continuality point of view, it is seen that the Turks kept their life styles and traditions after they became Muslim. Some of these traditions and life-styles that were not appropriate with Islamic regulations changed in the course of time, some of them disappeared and some of them kept their existence by gaining Islamic identity. After the Turks became Muslim, they appeared in a very large geography and this very large geography had different social, economical and political structures. Because of this, the change happened in different levels in Turkish societies. Even as in the model of Anatolian Alawiism, although being in the same geography, this change was felt in different levels

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Fuzuli Bayat Bu kişi benim

Muhammet Nurullah Cicioğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Bayat, F., & Cicioğlu, M. N. (2008). TÜRKLERDE CENAZE TÖRENLERİ BAĞLAMINDA MEVLİD OKUMA GELENEĞİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(19), 147-155.
AMA Bayat F, Cicioğlu MN. TÜRKLERDE CENAZE TÖRENLERİ BAĞLAMINDA MEVLİD OKUMA GELENEĞİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mayıs 2008;10(19):147-155.
Chicago Bayat, Fuzuli, ve Muhammet Nurullah Cicioğlu. “TÜRKLERDE CENAZE TÖRENLERİ BAĞLAMINDA MEVLİD OKUMA GELENEĞİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10, sy. 19 (Mayıs 2008): 147-55.
EndNote Bayat F, Cicioğlu MN (01 Mayıs 2008) TÜRKLERDE CENAZE TÖRENLERİ BAĞLAMINDA MEVLİD OKUMA GELENEĞİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 19 147–155.
IEEE F. Bayat ve M. N. Cicioğlu, “TÜRKLERDE CENAZE TÖRENLERİ BAĞLAMINDA MEVLİD OKUMA GELENEĞİ”, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 10, sy. 19, ss. 147–155, 2008.
ISNAD Bayat, Fuzuli - Cicioğlu, Muhammet Nurullah. “TÜRKLERDE CENAZE TÖRENLERİ BAĞLAMINDA MEVLİD OKUMA GELENEĞİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10/19 (Mayıs 2008), 147-155.
JAMA Bayat F, Cicioğlu MN. TÜRKLERDE CENAZE TÖRENLERİ BAĞLAMINDA MEVLİD OKUMA GELENEĞİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2008;10:147–155.
MLA Bayat, Fuzuli ve Muhammet Nurullah Cicioğlu. “TÜRKLERDE CENAZE TÖRENLERİ BAĞLAMINDA MEVLİD OKUMA GELENEĞİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 10, sy. 19, 2008, ss. 147-55.
Vancouver Bayat F, Cicioğlu MN. TÜRKLERDE CENAZE TÖRENLERİ BAĞLAMINDA MEVLİD OKUMA GELENEĞİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2008;10(19):147-55.