Eğitim ve medya arasında işlevsel bir amaç birlikteliği olduğu gözlenir. Birer toplumsal kurum olarak medya ve eğitimin ortak işlevlerinden biri davranış değiştirmeyi amaçlamalarıdır. Bu araştırmada öncelikle gazete yazıları sınıflandırılarak yerel gazetelerde eğitimle ilgili yazılara kapsam açısından ne oranda yer verildiği saptanması amaçlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarını şu şekilde özetlenmiştir: Yazı türüne göre kapsam açısından en çok haber nitelikli gazete yazıları yayınlanırken; doğrudan eğitim amaçlı gazete yazılarının en az yayınlandığı görülmüştür. Haber nitelikli gazete yazıları bağlamında, “üniversite çevre ilişkileri” en sık yayınlanırken; “olay haber” türünün en az kapsamla yayınlandığı görülmüştür. “Reklâm, tanıtım ve iletim” kapsamında “özel kurum” türü en çok sıklıkla yayınlanırken; “zayi- kayıp” türünün en az sıklıkla yayınlandığı görülmektedir. “Doğrudan eğitim amaçlı gazete yazı türü içinde “psikolojik danışma ve rehberlik” türü en çok sıklıkla yayınlanırken; “din eğitimi” türünün daha az yayınlandığı belirlenmiştir. Gazetelerin formal eğitim sürecinde kullanılması, basın kurumları ile okul işbirliği, gazetelerde “eğitim sayfası” oluşturulması ve öğrencilerin medya okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesi araştırmanın kimi önerileridir
Eğitim yerel gazete yazı türleri medya eğitim ilişkileri medya okuryazarlığı
It’s observed that there is a functional purpose agreement between educationmedia. As social institutions, one of the joint functions of media and education is to aim to change behavior of citizens. By means of this research, primarily by classifying journal articles it is aimed to determine the portion of journal articles related to education in local journals from the point of extent. The results of the research can be summed up as follows: while types of “news” mostly take place, types of “journal papers having directly educational purposes” take place less from the point of extent to type of journals. In the context of types of article from the point of extent; that while type of “university environment relationship” is mostly published, type of “event-news” is less published is seen. In the context of “advertisiment, introduction, information” the point of extent; that while type of “private instition ads” is mostly published, type of “lost and loss” is less published is observed. In the context of “journal papers having directly educational purposes” the point of extent; that while type of “psychological consultation and counseling” is mostly published, type of “religiuos education” is less published is indicated. The journals` being used for educational development process, cooperation of school and media organizations, forming an “educational page” in journals and development of media literacy abilities of students are a few proposals of the study
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 19 |