BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE BİR TARAMA ÇALIŞMA

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 18, 119 - 135, 01.10.2007

Öz

Aile katılımı, öğrencilerin okul başarısına etki eden en önemli etmenlerden biridir. Öğrencilerin okul başarısı sadece okulda öğretmen-öğrenci etkileşimi sonucunda gerçekleşmemektedir. Ebeveynler de çocuklarına okuldaki etkinlikleri tamamlayıcı nitelikte çok önemli katkılar sunabilirler. Araştırmalar ebeveynlerin okula katılımlarını engelleyen bazı etmenlerin olduğunu göstermektedir. Okul başarısını sağlayabilmek için okuldan veya ailelerden kaynaklanan bu sıkıntıların ortadan kaldırılması gerekmektedir. Bu makalenin amacı, okul-aile iletişimi konusundaki mevcut durumu gözler önüne sermek, iletişim kopukluğunun sebeplerini irdelemek ve sonucunda okul başarısına etki edeceğine inanılan bazı öneriler geliştirmektir.

Kaynakça

  • Arslan, Ü. ve Nural, E. (2004). Okul Öncesi Eğitiminde Okul-Aile İşbirliğinin Önemi, Milli Eğitim, 162, 99-108.
  • Aslan, F. G. (1994). İlkokul Öğrencilerinin Başarı ve Başarısızlıklarında Aile Faktörü
  • (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi SBE. Aslanargun, E., Avcı, H., Avcu, A., Dönmez, S. A., İpek, K., Nair, E. (2004). Velilerin
  • Okula Yönelik İlgi Yetersizliklerinin Sebepleri, Bilecik: Pazaryeri İlçe Milli Eğt. Md. Yay. Aydın, İ. P. (1997). Okul Aile Katılımı, Yaşadıkça Eğitim, 53, 4-7.
  • Başaran, S. ve Koç, F. (2001). Ailenin Çocuğun Okuldaki Eğitimine Katılım Sorunları ve Katılımın Sağlanabilmesi için Alternatif Bir Model, EARGED, Ankara.
  • Balcı, A. (1988). Etkili Okul. Eğitim ve Bilim, 70, 21-30.
  • Baltaş, A. (2001). Ana-Baba Okulu. 9. basım, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Bellfield, C. R. and Levin, M. (2003). Educational Contract for Parents. The School Administrator, September 2003, 22-27.
  • Bilgin, M. (1990). Ankara Merkez İlçelerindeki Ortaokullarda Okul ve Aile İşbirliği ve Sorunları, (Yayınlanmamış Doktora Lisans Tezi). Ankara: Ankara Ünv. SBE.
  • Binbaşıoğlu, C. (1995). Türkiye’ de Eğitim Bilimleri Tarihi. İstanbul: MEB Yay. 2795.
  • Bursalıoğlu, Z. (2000). Eğitimde Yönetimi Anlamak Sistemi Çözümlemek, Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Büyükkaragöz, S. (1990). Okula Uyumsuzluk ve Başarısızlıkta Ailenin Rolü Din Öğretimi Dergisi, 23, 33-40.
  • Brain, K. Ve Reid, I. (2003). Constructing Parental Involvement in an Educational
  • Action Zone: Whose need is it meeting. Educational Studies, 29 (2/3), 291-305. Celkan, H. Y. (2004). Çağdaş Eğitimin Amaçlarına İlişkin Mukayeseli Bir Araştırma.
  • XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, 1, (425-433). Ankara: Gazi Ünv. EBE. Coldron, J. ve Boulton P. (1999). A Case Study Of a Parent’s Educational Practice.
  • International Studies ın Sociology of Education. 9 (1). 77-93. Crozier, G. (1999). Parental Involvement: who wants it? International Studies ın
  • Sociology of Education. 9 (3), 219-238. Çelenk, S. (2003). Okul-Aile İşbirliği ile Okuduğunu Anlama Arasındaki İlişki.
  • Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 3-39. Darmanın, M. (2003). When Students Are Failed: ‘love’ as an alternative educational discourse? International Studies ın Sociology of Education. 13 (2), 141-170.
  • Dıckınson, D. (2001). Education 2050. www.newhorizons.org/ future/dickinson_ imagine.htm. New Horizons for Learning. Siteyi ziyaret tarihi: 05. 04. 2005

THE REVIEW OF LITERATURE ON SCHOOL-PARENT COOPERATION AND STUDENTS’ SCHOOL SUCCESS

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 18, 119 - 135, 01.10.2007

Öz

Parent involvement is one of the most significant determinants that affects the students’ school success. Students school success not only due to the activities performed in the classroom between the students and teachers. Parents can also add invaluable contribution to their children outside as a complementary task of school activities. The researches have shown that there are some barriers that is hindering the involvement of parents to school. The barriers either stemmed from parents or schools should be overcome in order to provide school success. The intent of this article is to visualise the current condition of family-school cooperation theoritically and tackle the underlined causes down of communucation breakdown, then so as to contribute students’ school success there are some possible methods have been developed

Kaynakça

  • Arslan, Ü. ve Nural, E. (2004). Okul Öncesi Eğitiminde Okul-Aile İşbirliğinin Önemi, Milli Eğitim, 162, 99-108.
  • Aslan, F. G. (1994). İlkokul Öğrencilerinin Başarı ve Başarısızlıklarında Aile Faktörü
  • (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi SBE. Aslanargun, E., Avcı, H., Avcu, A., Dönmez, S. A., İpek, K., Nair, E. (2004). Velilerin
  • Okula Yönelik İlgi Yetersizliklerinin Sebepleri, Bilecik: Pazaryeri İlçe Milli Eğt. Md. Yay. Aydın, İ. P. (1997). Okul Aile Katılımı, Yaşadıkça Eğitim, 53, 4-7.
  • Başaran, S. ve Koç, F. (2001). Ailenin Çocuğun Okuldaki Eğitimine Katılım Sorunları ve Katılımın Sağlanabilmesi için Alternatif Bir Model, EARGED, Ankara.
  • Balcı, A. (1988). Etkili Okul. Eğitim ve Bilim, 70, 21-30.
  • Baltaş, A. (2001). Ana-Baba Okulu. 9. basım, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Bellfield, C. R. and Levin, M. (2003). Educational Contract for Parents. The School Administrator, September 2003, 22-27.
  • Bilgin, M. (1990). Ankara Merkez İlçelerindeki Ortaokullarda Okul ve Aile İşbirliği ve Sorunları, (Yayınlanmamış Doktora Lisans Tezi). Ankara: Ankara Ünv. SBE.
  • Binbaşıoğlu, C. (1995). Türkiye’ de Eğitim Bilimleri Tarihi. İstanbul: MEB Yay. 2795.
  • Bursalıoğlu, Z. (2000). Eğitimde Yönetimi Anlamak Sistemi Çözümlemek, Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Büyükkaragöz, S. (1990). Okula Uyumsuzluk ve Başarısızlıkta Ailenin Rolü Din Öğretimi Dergisi, 23, 33-40.
  • Brain, K. Ve Reid, I. (2003). Constructing Parental Involvement in an Educational
  • Action Zone: Whose need is it meeting. Educational Studies, 29 (2/3), 291-305. Celkan, H. Y. (2004). Çağdaş Eğitimin Amaçlarına İlişkin Mukayeseli Bir Araştırma.
  • XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, 1, (425-433). Ankara: Gazi Ünv. EBE. Coldron, J. ve Boulton P. (1999). A Case Study Of a Parent’s Educational Practice.
  • International Studies ın Sociology of Education. 9 (1). 77-93. Crozier, G. (1999). Parental Involvement: who wants it? International Studies ın
  • Sociology of Education. 9 (3), 219-238. Çelenk, S. (2003). Okul-Aile İşbirliği ile Okuduğunu Anlama Arasındaki İlişki.
  • Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 3-39. Darmanın, M. (2003). When Students Are Failed: ‘love’ as an alternative educational discourse? International Studies ın Sociology of Education. 13 (2), 141-170.
  • Dıckınson, D. (2001). Education 2050. www.newhorizons.org/ future/dickinson_ imagine.htm. New Horizons for Learning. Siteyi ziyaret tarihi: 05. 04. 2005
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Engin Aslanargun

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Aslanargun, E. (2007). OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE BİR TARAMA ÇALIŞMA. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(18), 119-135.
AMA Aslanargun E. OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE BİR TARAMA ÇALIŞMA. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ekim 2007;9(18):119-135.
Chicago Aslanargun, Engin. “OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE BİR TARAMA ÇALIŞMA”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9, sy. 18 (Ekim 2007): 119-35.
EndNote Aslanargun E (01 Ekim 2007) OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE BİR TARAMA ÇALIŞMA. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9 18 119–135.
IEEE E. Aslanargun, “OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE BİR TARAMA ÇALIŞMA”, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 9, sy. 18, ss. 119–135, 2007.
ISNAD Aslanargun, Engin. “OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE BİR TARAMA ÇALIŞMA”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9/18 (Ekim 2007), 119-135.
JAMA Aslanargun E. OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE BİR TARAMA ÇALIŞMA. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2007;9:119–135.
MLA Aslanargun, Engin. “OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE BİR TARAMA ÇALIŞMA”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 9, sy. 18, 2007, ss. 119-35.
Vancouver Aslanargun E. OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE BİR TARAMA ÇALIŞMA. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2007;9(18):119-35.