Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin tarih kavramlarını kazanma durumunu incelemek ve değerlendirmektir. Araştırmada nicel kısımda betimsel tarama, nitel kısımda ise yarı yapılandırılmış görüşme formu ve açık uçlu sorularla doküman analizi yapılmıştır. Araştırmanın evreni 2005-2006 öğretim yılında İstanbul ili Kadıköy ilçesine bağlı 20 resmi ortaöğretim okulunun 9.Sınıf öğrencileridir. Araştırma örneklemini ise evrende bulunan okullardan tesadüfi olarak seçilen beş okuldur. Araştırmada, veriler 185 öğrenciye uygulanan tarih kavramlarını ölçmeye yönelik test ve 200 öğrenciye uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile açık uçlu sorularla elde edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin ana kaynak kavramını %67,56, vatan kavramını %88,64, göç kavramını %90,81 ve kültür kavramını %75,62 oranlarında kazandıkları belirlenmiştir. Öğrenciler tarih öğretiminde geçen kronoloji, yer/mekan isimleri, devlet yönetim şekilleri ve eski Türkçe’de kullanılan kavramları öğrenmede güçlük çekmektedir. Ayrıca öğrencilerin %71,2’si tarihin tekerrürden ibaret olduğu düşüncesine sahiptir
Toplum Tarih Öğretimi Tarih Felsefesi Kavram Öğrenme Yapılandırmacılık
The aim of this study is to explore the history concepts learning level of secondary school students and to evaluate their learning in the context of the philosophy of history. In the quantitative part, survey research method was undertaken. In the qualitative part, semi-constructed interview form and open-ended questions were used. Population of the study is comprised of 9th grade students from 20 public secondary schools located in the district of Kadikoy in the city of Istanbul during the schooling year of 2005-2006. Sample of the study is composed of randomly chosen 5 schools from the population. Data were obtained through the test distributed to 185 students to measure their history concepts, the semi-constructed interview form implemented to 200 students and the open-ended questions. In the study, it was found that students learned the concept of main source at 67,56%, the concept of homeland at 88,64 %, the concept of immigration at 90,81% and the concept of culture at 75,62%. It was seen that students had difficulties in learning chronologies, names of places/localities, state administration styles and old Turkish concepts, all of which are used in history teaching. Furthermore, 71,2% of the students think that history repeats itself
Society History Teaching Philosophy of History Concept Learning Constructivism
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 18 |