BibTex RIS Kaynak Göster

KIRGIZİSTAN’DAKİ TÜKETİCİLERİN GİYİM TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 15, 197 - 211, 01.05.2006

Öz

Tüm dünyada tüketici tercihleri hızla değişmekte ve firmalar değişen tüketici tercihlerine göre pazarlama stratejilerini geliştirmektelerdir. Tüketici tercihlerinin en hızlı değişmekte olduğu sektörlerden birisi de giyim sektörüdür. Bu nedenle, tüm dünyada tüketicilerin giyim tercihlerinin ortaya koyulması amacı ile çok sayıda akademik çalışma ve pazarlama araştırması gerçekleştirilmektedir. Dünyada tüketicilerin giyim tercihleri konusundaki trendlerin ve Kırgızistan’daki tüketicilerin giyim tercihlerinin ortaya koyulmasının amaçlandığı bu çalışmada, konu ile ilgili daha önceden gerçekleştirilmiş araştırmalara ve literatür taramasına yer verilmiş ve Kırgızistan’ın başkenti Bişkek’te gerçekleştirilen alan araştırması sonucu elde edilen bulgular sunulmuştur

Kaynakça

  • ALEXANDER (2005), Marina, Lenda Jo CONNELL, Ann Beth PRESLEY, “Clothing Fit Preferences of Young Female Adult Consumers”, International Journal of Clothing Science and Technology, Volume 17 Number 1, ss. 52-64.
  • CBI (2002), “EU Market Survey 2002 Outwear”, Centre for the Promotion of Imports From Developing Countries, www.cbi.nl, Erişim Tarihi: 05/01/06.
  • DIAS (2003), Laura Portolese, “Generational Buying Motivations for Fashion”, Journal of Fashion Marketing and Management, Volume 7 Number 1, ss.78-86.
  • EFE (2005), Birol, “2005 Sonrasında Türk Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Rekabet Gücünü Nasıl Koruyacak?”, İzmir Ticaret Odası, Mart 2005.
  • GRANT (2005), Isabel J., Graeme R. STEPHEN, “Buying Behaviour of “Tweenage” Girls and Key Societal Communicating Factors Influencing Their Purchasing of Fashion Clothing”, Journal of Fashion Marketing and Management, Volume 9 Number 4, ss. 450-467.
  • KIRGIZİSTAN CUMHURİYETİ İSTATİSTİK KOMİTESİ (2005), “Kırgızistan Cumhuriyeti Demografik Yıllık Raporu 2000-2004”, Bişkek.
  • O'CASS (2004), Aron, “Fashion Clothing Consumption: Antecedents and Consequences of Fashion Clothing Involvement”, European Journal of Marketing, Volume 38 Number 7, ss.869-882.
  • ÖZGÜN (2004), Mahmut, “Küreselleşme Kıskacındaki Türk Tekstil Sektörü Sorunlar ve Çözüm Önerileri”
  • http: //www.ekocerceve.com/img/haberler/TEKSTLRAPORU-Mahmut.doc, Erişim Tarihi: 05/01/06.
  • PARLAR (2001), Ahu, “Moda Yaratan Ana Trendler”, Capital Aylık İş ve Ekonomi Dergisi, Ocak 2001, http: //www.capital.com.tr/haber.aspx?HBR_KOD=1783, Erişim Tarihi: 05/01/06.
  • PLUMLEE (2006), Traci MAY, Trevor J. LITTLEE, “Proactive Product Development Integrating Consumer Requirements”, International Journal Of Clothing Science And Technology, Volume 18 Number 1, ss. 53-66.
  • TAYLOR (2002), Susan Lee, Robert M. Cosenza, “Profiling Later Aged Female Teens: Mall Shopping Behavior and Clothing Choice”, Journal of Consumer Marketing, Volume 19 Number 5, ss.393-408.
  • TÜRKİYE CUMHURİYETİ HONG KONG BAŞKONSOLOSLUĞU TİCARET ATEŞELİĞİ (2002), “Çin Halk Cumhuriyeti’nin Büyük Şehirlerindeki Konfeksiyon Ürünleri Üzerine Bir Araştırma”, Mayıs 2002 Hong Kong.
  • TÜRKİYE CUMHURİYETİ HONG KONG BAŞKONSOLOSLUĞU TİCARET ATEŞELİĞİ (2004), “Sektörel Rapor Hong Kong Konfeksiyon Sanayi”, Kasım 2004 Hong Kong.
  • TÜRKİYE CUMHURİYETİ LAHEY BÜYÜKELÇİLİĞİ TİCARET MÜŞAVİRLİĞİ (2005), “AB Ülkeleri ve Hollanda’da Dış Giyim Sektörü Raporu”, Haziran 2005 Lahey.
  • WEEKES (2004), Tanya, “Spending on Clothing and Attitudes to Debt in the UK”, Journal of Fashion Marketing and Management, Volume 8 Number 1, ss. 113-122.
  • www.tekstilokulu.com (2005), “Avrupa'da Tüketici Tipi Değişiyor”, 23/11/2005, http: //www.tekstilokulu.com/Haber/images/mintel2.gif, Erişim Tarihi: 05/01/06.

A SEARCH ON CONSUMER CHOOSE OF CLOTHING

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 15, 197 - 211, 01.05.2006

Öz

In every part of the world, preferences of the consumers are changing rapidly and the companies are developing their marketing strategies according to these changing preferences. Clothing and fashion sector is one of the industry in which consumer preferences are changing most rapidly. That is why, all around the world a great number of academic surveys and marketing research are conducted in order to explore the clothing preferences of consumers. This paper is aimed at presenting the international trends in clothing preferences of consumers and the clothing preferences of consumers in Kyrgyzstan. For this reason, findings have been presented from recent research and the consumer survey which was conducted in Bishkek, the capital city of Kyrgyzstan

Kaynakça

  • ALEXANDER (2005), Marina, Lenda Jo CONNELL, Ann Beth PRESLEY, “Clothing Fit Preferences of Young Female Adult Consumers”, International Journal of Clothing Science and Technology, Volume 17 Number 1, ss. 52-64.
  • CBI (2002), “EU Market Survey 2002 Outwear”, Centre for the Promotion of Imports From Developing Countries, www.cbi.nl, Erişim Tarihi: 05/01/06.
  • DIAS (2003), Laura Portolese, “Generational Buying Motivations for Fashion”, Journal of Fashion Marketing and Management, Volume 7 Number 1, ss.78-86.
  • EFE (2005), Birol, “2005 Sonrasında Türk Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Rekabet Gücünü Nasıl Koruyacak?”, İzmir Ticaret Odası, Mart 2005.
  • GRANT (2005), Isabel J., Graeme R. STEPHEN, “Buying Behaviour of “Tweenage” Girls and Key Societal Communicating Factors Influencing Their Purchasing of Fashion Clothing”, Journal of Fashion Marketing and Management, Volume 9 Number 4, ss. 450-467.
  • KIRGIZİSTAN CUMHURİYETİ İSTATİSTİK KOMİTESİ (2005), “Kırgızistan Cumhuriyeti Demografik Yıllık Raporu 2000-2004”, Bişkek.
  • O'CASS (2004), Aron, “Fashion Clothing Consumption: Antecedents and Consequences of Fashion Clothing Involvement”, European Journal of Marketing, Volume 38 Number 7, ss.869-882.
  • ÖZGÜN (2004), Mahmut, “Küreselleşme Kıskacındaki Türk Tekstil Sektörü Sorunlar ve Çözüm Önerileri”
  • http: //www.ekocerceve.com/img/haberler/TEKSTLRAPORU-Mahmut.doc, Erişim Tarihi: 05/01/06.
  • PARLAR (2001), Ahu, “Moda Yaratan Ana Trendler”, Capital Aylık İş ve Ekonomi Dergisi, Ocak 2001, http: //www.capital.com.tr/haber.aspx?HBR_KOD=1783, Erişim Tarihi: 05/01/06.
  • PLUMLEE (2006), Traci MAY, Trevor J. LITTLEE, “Proactive Product Development Integrating Consumer Requirements”, International Journal Of Clothing Science And Technology, Volume 18 Number 1, ss. 53-66.
  • TAYLOR (2002), Susan Lee, Robert M. Cosenza, “Profiling Later Aged Female Teens: Mall Shopping Behavior and Clothing Choice”, Journal of Consumer Marketing, Volume 19 Number 5, ss.393-408.
  • TÜRKİYE CUMHURİYETİ HONG KONG BAŞKONSOLOSLUĞU TİCARET ATEŞELİĞİ (2002), “Çin Halk Cumhuriyeti’nin Büyük Şehirlerindeki Konfeksiyon Ürünleri Üzerine Bir Araştırma”, Mayıs 2002 Hong Kong.
  • TÜRKİYE CUMHURİYETİ HONG KONG BAŞKONSOLOSLUĞU TİCARET ATEŞELİĞİ (2004), “Sektörel Rapor Hong Kong Konfeksiyon Sanayi”, Kasım 2004 Hong Kong.
  • TÜRKİYE CUMHURİYETİ LAHEY BÜYÜKELÇİLİĞİ TİCARET MÜŞAVİRLİĞİ (2005), “AB Ülkeleri ve Hollanda’da Dış Giyim Sektörü Raporu”, Haziran 2005 Lahey.
  • WEEKES (2004), Tanya, “Spending on Clothing and Attitudes to Debt in the UK”, Journal of Fashion Marketing and Management, Volume 8 Number 1, ss. 113-122.
  • www.tekstilokulu.com (2005), “Avrupa'da Tüketici Tipi Değişiyor”, 23/11/2005, http: //www.tekstilokulu.com/Haber/images/mintel2.gif, Erişim Tarihi: 05/01/06.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Kutay Oktay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Oktay, K. (2006). KIRGIZİSTAN’DAKİ TÜKETİCİLERİN GİYİM TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 197-211.
AMA Oktay K. KIRGIZİSTAN’DAKİ TÜKETİCİLERİN GİYİM TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mayıs 2006;8(15):197-211.
Chicago Oktay, Kutay. “KIRGIZİSTAN’DAKİ TÜKETİCİLERİN GİYİM TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8, sy. 15 (Mayıs 2006): 197-211.
EndNote Oktay K (01 Mayıs 2006) KIRGIZİSTAN’DAKİ TÜKETİCİLERİN GİYİM TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8 15 197–211.
IEEE K. Oktay, “KIRGIZİSTAN’DAKİ TÜKETİCİLERİN GİYİM TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 8, sy. 15, ss. 197–211, 2006.
ISNAD Oktay, Kutay. “KIRGIZİSTAN’DAKİ TÜKETİCİLERİN GİYİM TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8/15 (Mayıs 2006), 197-211.
JAMA Oktay K. KIRGIZİSTAN’DAKİ TÜKETİCİLERİN GİYİM TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2006;8:197–211.
MLA Oktay, Kutay. “KIRGIZİSTAN’DAKİ TÜKETİCİLERİN GİYİM TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 8, sy. 15, 2006, ss. 197-11.
Vancouver Oktay K. KIRGIZİSTAN’DAKİ TÜKETİCİLERİN GİYİM TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2006;8(15):197-211.