Tüm dünyada tüketici tercihleri hızla değişmekte ve firmalar değişen tüketici tercihlerine göre pazarlama stratejilerini geliştirmektelerdir. Tüketici tercihlerinin en hızlı değişmekte olduğu sektörlerden birisi de giyim sektörüdür. Bu nedenle, tüm dünyada tüketicilerin giyim tercihlerinin ortaya koyulması amacı ile çok sayıda akademik çalışma ve pazarlama araştırması gerçekleştirilmektedir. Dünyada tüketicilerin giyim tercihleri konusundaki trendlerin ve Kırgızistan’daki tüketicilerin giyim tercihlerinin ortaya koyulmasının amaçlandığı bu çalışmada, konu ile ilgili daha önceden gerçekleştirilmiş araştırmalara ve literatür taramasına yer verilmiş ve Kırgızistan’ın başkenti Bişkek’te gerçekleştirilen alan araştırması sonucu elde edilen bulgular sunulmuştur
Kırgızistan Tüketici Davranışı Giyim Tercihlerindeki Trendler
In every part of the world, preferences of the consumers are changing rapidly and the companies are developing their marketing strategies according to these changing preferences. Clothing and fashion sector is one of the industry in which consumer preferences are changing most rapidly. That is why, all around the world a great number of academic surveys and marketing research are conducted in order to explore the clothing preferences of consumers. This paper is aimed at presenting the international trends in clothing preferences of consumers and the clothing preferences of consumers in Kyrgyzstan. For this reason, findings have been presented from recent research and the consumer survey which was conducted in Bishkek, the capital city of Kyrgyzstan
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 15 |