Türkiye için Avrupa birliginin gündeme gelmesiyle birlikte KOBI’lerin uluslararasi pazar bulma arayislari daha da önem kazanmistir.Yapilan arastirmalar dis pazarlara açilma sürecinde isletme yöneticilerinin tutum ve davranislarinda ve bilgi donanimlarinda önemli bazi degisikliler yaptiklarini göstermektedir. Bir çok isletme dis pazarlara açilma ile ilgili bilgilerinde ve egitim hizmetlerinde degisiklikler yapmaktadir, ancak bu bilgi ve egitimlerin bir çogunu kullanamamakta veya bu bilgi ve egitimler gereksinimlere yanit vermemektedir. Bu çalismada, oldukça canli bir piyasa yapisina sahip olan Gaziantep sanayisindeki KOBI’lerde egitim ve gelis tirmeye duyulan ihtiyacin yürütülmekte olan egitim ve gelistirme programlariyla uyumlu olup olmadigi degerlendirilecektir. Bu baglamda, aldiklari egitim ve gelistirme programlari açisindan isletmelerin güçlü ve zayif yönlerinin belirlenmesi ve tercih ettikleri egitim ve gelistirme faaliyetlerinin ihtiyaçlarina cevap verip vermedigine iliskin bir degerleme yapilmistir. Çalisma survey yöntemiyle yürütülerek, toplanan veriler istatistiksel paket program araciligiyla çözümlenerek yorumlanmistir. INTRODUCTION
administrations and being family enterprises greatly reduced the organizational abilities of SMEs. In sufficiently big economies, the new investment areas are genera lly started by family enterprises but later these firms converges themselves to larger professional companies. Because, the internal ties of SMEs depend upon the moral and sentimental connections of a social group in the firm. Moreover, customs and value judgments that are formed by the close environment of administrators who are grown according to the social values of conventional societies have been transferred to and reflected in the SMEs
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 2 Sayı: 4 |