Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Din Okuryazarlığı: Din Eğitimi FelsefesiAçısından Temel Bir Kavram

Yıl 2012, Cilt: 12 Sayı: 3, 9 - 24, 15.12.2012
https://doi.org/10.5281/zenodo.3344368

Öz

20. yüzyılın ortalarından itibaren alfabe okuryazarlığı ve gelişmişlik ekseninde tartışılmaya başlanan okuryazarlık kavramı, zaman içerisinde farklı boyutlar kazanmıştır. Bir taraftan farklı olguların (bilgi, medya vs.) nasıl bilinçli bir şekilde kullanılabileceği ile ilişkili teknik bilgileri ihtiva eden, diğer taraftan da toplumların sosyo-kültürel yapılarının etkisi ile şekillenen bir kavram görünümü kazanmıştır. Okuryazarlık kavramına yüklenen anlamdaki dönüşümün bir neticesi olarak farklı okuryazarlık türlerinden söz edilmeye başlanmıştır. Bunlardan bir tanesi olarak kabul edilebilecek olan din okuryazarlığı da 21. yüzyılın başından itibaren akademik çalışmalarda yoğun bir şekilde konu edilmeye başlanmıştır. Çalışmamız, günümüzde çok kültürlülük, dinler arası/mezhepler arası eğitim, küreselleşme, vatandaşlık eğitimi gibi pek çok yeni kavram üzerinden sürdürülen din eğitimi tartışmalarına katkıda bulunulacağı düşünülen din okuryazarlığı kavramını tanıtmayı amaçlamaktadır. Ülkemizde konu üzerine henüz detaylı bir araştırma yapılmamış olduğundan, öncelikle okuryazarlık kavramı ele alınacak ve ardından din okuryazarlığı konusunda geliştirilen farklı yaklaşımlar incelenecektir. Son olarak ise, din okuryazarlığı ile din eğitimi arasındaki ilişki üzerinde durulacaktır

Religious Literacy: An Essential Concept for the Philosophy of Religious Education

Yıl 2012, Cilt: 12 Sayı: 3, 9 - 24, 15.12.2012
https://doi.org/10.5281/zenodo.3344368

Öz

The concept of literacy, which in the second part of 20th century was mostly associated with the abilities required for reading and writing, has gained different dimensions over the course of time. While it has involved the technical abilities related to efficiently mak- ing use of different objects such as knowledge, media and others on the one hand, it was also addressed as a concept that was shaped by the specific socio-cultural patterns and trends. The diversity in the meanings ascribed to the concept reveals the fact that many different literacy forms might co-exist together, even in the same social groups. As a con- sequence, religious literacy found its special place among the hotly debated academic topics. By deliberating on the concept of religious literacy this paper aims to make a con- tribution to the contemporary academic works in the field of religious education as well as to bring a new perspective to the discussions on multiculturalism, interreligious educa- tion, and citizenship education. As the topic has not been explored in depth by Turkish scholars, this paper first elaborates on the theoretical background of the concept of liter- acy, then it presents the different approaches to religious literacy. Finally, the relation be- tween religious education and religious literacy will be critically evaluated

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları
Diğer ID JA97NA66ZY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşe Zişan Furat

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

ISNAD Furat, Ayşe Zişan. “Din Okuryazarlığı: Din Eğitimi FelsefesiAçısından Temel Bir Kavram”. Marife Dini Araştırmalar Dergisi 12/3 (Aralık 2012), 9-24. https://doi.org/10.5281/zenodo.3344368.